www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000
to kwestia marketingu! Gdyby fabrycznie wychodziły 180-190 konne 1,9 jtdm, to wtedy nikt by nie kupił cięzszej, droższej o 50 tys. 200 konnej 2.4 jtdm...
Ale idąc tym tokiem myślenia można powiedzieć: czemu producent nie podciąga fabrycznie 2.4 JTDm do 240-250 KM ? Tylko wtedy kto kupiłby 3.2 JTS ? Może ci, co nie lubią diesli ?W każdym razie skoro nie było mocniejszego diesla niż 2.4 JTDm to nie byłoby sensu celowo "zaniżać" jego mocy w celu mobilizacji bardziej ambitnych do zakupu mocniejszego ?
Ostatnio edytowane przez mariuszoles ; 29-01-2013 o 22:30
Już wyżej było napisane - sam producent wypuszcza wozy na tym samym osprzęcie a z innym softem - przykład 147 w wersji ducati gdzie mocy jest więcej niz omawiane 150ps z motoru 1.9 16v.
Marketing, względy podatkowe, normy ekologiczne itd. Nikt nie ukrywa, że w aucie ze znacznym przebiegiem przed/w trakcie/po remapie przeniesienie napędu może się obsrać - użytkownicy w większości są tego świadomi. Po wymianie na nowe części wysokiej jakości interwał kolejnej wymiany będzie zbliżony do przebiegu na oryginalnym oprogramowaniu. Pozostaje jeszcze kwestia ile to sprzęgło ma naprawdę za sobą...
www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000
@Intruz - moi przedmowcy uprzedzili mnie z przykladem 2.4 jtdm, ale jak sam widzisz argument "marketingowy" odpada. Tym bardziej, gdyby tak było faktycznie, to na takim pożal się Boże marketingu najwięcej ugralaby konkurencja AR.
"Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."
"Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"
cinek_, czy wszyscy Twoi klienci przychodzą tylko po więcej Nm i KM? Czy zdarzają się wyjątki, które chcą nieco "zlinearyzować" przyrost Nm (żeby rósł jednostajnie, bez nagłego "pierdoln...") do powiedzmy 2000-2200obr/min a później zachować ten max Nm do jak największych obrotów (niekoniecznie go podnosząc ponad serie, a jeżeli już to celem własnie osiągnięcia prostej, poziomej).
Po co to? fajnie jeździ się po mieście, jak moment przyrasta liniowo (oszczędza sprzęgło i dwumasę), a powyżej tych 2200 obr do max użytecznego zakresu (i po wyższym biegu ponownie od 2200-2400) fajnie się wyprzedza.
Ostatnio edytowane przez cra3y ; 29-01-2013 o 22:46
Pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)
Ten przykład może nie był całkowicie idealny niemniej i marketing ma tu znaczenie. Jeśli chodzi o stajnię multijeta - motor 8v w przypadku 159tki deklarowany jako 120ps. W Grande punto 1.9 w wersji "cywilnej" równiez 120ps, w wersji sport koni wg producenta juz 130. Z punktu widzenia nastaw w sofcie wersje te są identyczne, notabene zdrowy egzemplarz 120mjtd i tak 13xps pokazuje.
www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000
Nie spiskowa tylko praktyczna. Jesli jakis element wytrzyma przy zwiększonej mocy 60 tys. km, a auto ma gwarancje 100 tys. km to trzeba zmniejszyć moc aby klienci z ciężka noga nie przyjeżdzali na gwarancji wymieniać pól samochodu.
To oczywiście także będzie zależeć od sposobu użytkowania. Tak jak sam pisałeś, osoba która umie się należycie obchodzić samochodem będzie dbać o podzespoły tego samochodu zarówno przy fabrycznym programie, jak i przy zmodyfikowanym. To nie ulega wątpliwości. Oprócz tego jest jednak jeszcze kilka spraw:
1. Nie każdy umie się z tym autem należycie obchodzić
2. Każdy kto robi chipa nie robi tego po to, by jeździć autem tak samo jak na standardowym programie, bo to wtedy jest wyrzucanie pieniędzy w błoto
3. Nawet jak ktoś umie się z autem obchodzić należycie to jednak większa moc kusi i prosi się o wykorzystanie. Chociaż od czasu do czasu.
Sam zwróciłeś też uwagę, że "interwał kolejnej wymiany będzie zbliżony". Pytanie brzmi jak bardzo będzie zbliżony. Jestem świadom, że to zależy od bardzo wielu czynników i nie da się na to jednoznacznie odpowiedzieć. Reasumując, żeby nie być źle zrozumianym: Ja uważam, że cinek uczciwie podchodzi do temat bo przecież nikomu nie wciska że chip nie ma żadnego wpływu na podzespoły auta. Takie teorie natomiast niekiedy prezentują sami użytkownicy zmodzonych aut, by utwierdzać się w przekonaniu że dobrze wydali swoje pieniądze i podjęli słuszną decyzję. Rozumiem i takie podejście. Prawda jest jednak taka, że decyzje podejmuje każdy sam ale dobrze, że jest ten temat i mogą się tu pościerać różne opinie. Osoby, które będą chciały zrobić chipa powinny to wszystko przeczytać i samodzielnie wyciągnąć wnioski, by być świadomym wszystkich, nawet bardzo hipotetycznych konsekwencji.