Strona 7 z 30 PierwszyPierwszy 1234567891011121314151617 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 295

Temat: wady chip tunningu

  1. #61
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał Intruz Zobacz post
    U Grześka. Nie wiem co dokładnie generowało wibracje...Wiem, że się pojawiły po zamontowaniu nowego sprzęgła, docisku i dwumasy valeo...
    Obstawiam, że dwumasa nie zniosła 395 Nm...na starej wszystko było o'k...
    Tak więc nowe części są dramatycznej jakości skoro styrany dwumas takiego problemu nie miał.
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  2. #62
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

    Domyślnie

    to kwestia marketingu! Gdyby fabrycznie wychodziły 180-190 konne 1,9 jtdm, to wtedy nikt by nie kupił cięzszej, droższej o 50 tys. 200 konnej 2.4 jtdm...

    Ale idąc tym tokiem myślenia można powiedzieć: czemu producent nie podciąga fabrycznie 2.4 JTDm do 240-250 KM ? Tylko wtedy kto kupiłby 3.2 JTS ? Może ci, co nie lubią diesli ? W każdym razie skoro nie było mocniejszego diesla niż 2.4 JTDm to nie byłoby sensu celowo "zaniżać" jego mocy w celu mobilizacji bardziej ambitnych do zakupu mocniejszego ?
    Ostatnio edytowane przez mariuszoles ; 29-01-2013 o 22:30

  3. #63
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał Intruz Zobacz post
    to kwestia marketingu! Gdyby fabrycznie wychodziły 180-190 konne 1,9 jtdm, to wtedy nikt by nie kupił cięzszej, droższej o 50 tys. 200 konnej 2.4 jtdm...


    ale ta 200 wtedy by miała okolice 250 :-)
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 29-01-2013 o 22:30








  4. #64
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    Cytat Napisał Intruz Zobacz post
    to kwestia marketingu! Gdyby fabrycznie wychodziły 180-190 konne 1,9 jtdm, to wtedy nikt by nie kupił cięzszej, droższej o 50 tys. 200 konnej 2.4 jtdm...
    Większej bzdury już to dawno nie czytałem.

  5. #65
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał Myszkin Zobacz post
    Rozbrajający jest sposób myślenia zwolenników chipa. Oczywistym jest to, że chip ma negatywny wpływ na układ przeniesienia napędu. Gdyby tak nie było, to dlaczego producent miałby celowo zanizać moc produkowanych przez siebie silników ? Czyżby kolejna spiskowa teoria dziejów ? "Zrobimy na złosc naszym klientom i uwalimy im 20% mocy silnika, a co !"
    Już wyżej było napisane - sam producent wypuszcza wozy na tym samym osprzęcie a z innym softem - przykład 147 w wersji ducati gdzie mocy jest więcej niz omawiane 150ps z motoru 1.9 16v.
    Marketing, względy podatkowe, normy ekologiczne itd. Nikt nie ukrywa, że w aucie ze znacznym przebiegiem przed/w trakcie/po remapie przeniesienie napędu może się obsrać - użytkownicy w większości są tego świadomi. Po wymianie na nowe części wysokiej jakości interwał kolejnej wymiany będzie zbliżony do przebiegu na oryginalnym oprogramowaniu. Pozostaje jeszcze kwestia ile to sprzęgło ma naprawdę za sobą...
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  6. #66
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    @Intruz - moi przedmowcy uprzedzili mnie z przykladem 2.4 jtdm, ale jak sam widzisz argument "marketingowy" odpada. Tym bardziej, gdyby tak było faktycznie, to na takim pożal się Boże marketingu najwięcej ugralaby konkurencja AR.
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

  7. #67
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    cinek_, czy wszyscy Twoi klienci przychodzą tylko po więcej Nm i KM? Czy zdarzają się wyjątki, które chcą nieco "zlinearyzować" przyrost Nm (żeby rósł jednostajnie, bez nagłego "pierdoln...") do powiedzmy 2000-2200obr/min a później zachować ten max Nm do jak największych obrotów (niekoniecznie go podnosząc ponad serie, a jeżeli już to celem własnie osiągnięcia prostej, poziomej).

    Po co to? fajnie jeździ się po mieście, jak moment przyrasta liniowo (oszczędza sprzęgło i dwumasę), a powyżej tych 2200 obr do max użytecznego zakresu (i po wyższym biegu ponownie od 2200-2400) fajnie się wyprzedza.
    Ostatnio edytowane przez cra3y ; 29-01-2013 o 22:46
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  8. #68
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał Evo666 Zobacz post
    Większej bzdury już to dawno nie czytałem.
    Ten przykład może nie był całkowicie idealny niemniej i marketing ma tu znaczenie. Jeśli chodzi o stajnię multijeta - motor 8v w przypadku 159tki deklarowany jako 120ps. W Grande punto 1.9 w wersji "cywilnej" równiez 120ps, w wersji sport koni wg producenta juz 130. Z punktu widzenia nastaw w sofcie wersje te są identyczne, notabene zdrowy egzemplarz 120mjtd i tak 13xps pokazuje.
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  9. #69
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Nie spiskowa tylko praktyczna. Jesli jakis element wytrzyma przy zwiększonej mocy 60 tys. km, a auto ma gwarancje 100 tys. km to trzeba zmniejszyć moc aby klienci z ciężka noga nie przyjeżdzali na gwarancji wymieniać pól samochodu.

  10. #70
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Po wymianie na nowe części wysokiej jakości interwał kolejnej wymiany będzie zbliżony do przebiegu na oryginalnym oprogramowaniu.
    To oczywiście także będzie zależeć od sposobu użytkowania. Tak jak sam pisałeś, osoba która umie się należycie obchodzić samochodem będzie dbać o podzespoły tego samochodu zarówno przy fabrycznym programie, jak i przy zmodyfikowanym. To nie ulega wątpliwości. Oprócz tego jest jednak jeszcze kilka spraw:
    1. Nie każdy umie się z tym autem należycie obchodzić
    2. Każdy kto robi chipa nie robi tego po to, by jeździć autem tak samo jak na standardowym programie, bo to wtedy jest wyrzucanie pieniędzy w błoto
    3. Nawet jak ktoś umie się z autem obchodzić należycie to jednak większa moc kusi i prosi się o wykorzystanie. Chociaż od czasu do czasu.

    Sam zwróciłeś też uwagę, że "interwał kolejnej wymiany będzie zbliżony". Pytanie brzmi jak bardzo będzie zbliżony. Jestem świadom, że to zależy od bardzo wielu czynników i nie da się na to jednoznacznie odpowiedzieć. Reasumując, żeby nie być źle zrozumianym: Ja uważam, że cinek uczciwie podchodzi do temat bo przecież nikomu nie wciska że chip nie ma żadnego wpływu na podzespoły auta. Takie teorie natomiast niekiedy prezentują sami użytkownicy zmodzonych aut, by utwierdzać się w przekonaniu że dobrze wydali swoje pieniądze i podjęli słuszną decyzję. Rozumiem i takie podejście. Prawda jest jednak taka, że decyzje podejmuje każdy sam ale dobrze, że jest ten temat i mogą się tu pościerać różne opinie. Osoby, które będą chciały zrobić chipa powinny to wszystko przeczytać i samodzielnie wyciągnąć wnioski, by być świadomym wszystkich, nawet bardzo hipotetycznych konsekwencji.

Podobne wątki

  1. AlfaOBD - wady i zalety.
    Utworzone przez bubu321 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 09-01-2015, 18:05
  2. 156 1.9 JTD 105KM , co to może być za Chip ?? JET-W Common Rail (Niemiecki Chip)
    Utworzone przez Tiestosclublife w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-04-2012, 12:23
  3. [156] wady alfy 156 po fl
    Utworzone przez Doman w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-09-2008, 08:18
  4. Wady i zalety AR 166 2.0 TS
    Utworzone przez apacz84 w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 27-12-2007, 18:52
  5. 145/146 TD wady i zalety
    Utworzone przez mick w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-08-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory