Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6
A benzynowy silnik w volviaczu 200 przekręcał licznik i dalej jeździł...
Ale chyba nie o tym jest ten temat![]()
Odnośnie tych panewek powiedzcie mi jedną rzecz. Chciałem kiedyś profilaktycznie wymienić i rzecz jasna że przed założeniem nowych trzeba oszlifować wał, ale mechanik mi powiedział ze po szlifowaniu te wały potrafią pękać, czy to prawda ?
No właśnie nie tak do końca że nic nie szlifuje.
Z tego co czytałem to opinie są różne ale większość twierdzi że przy wymianie panewek powinno się szlifować wał.
Właściwej oceny stanu wału powinien dokonać fachowiec zajmujący się szlifowaniem (średnica czopów, owalizacja itp.) i dopiero wtedy dowiesz się czy wał trzeba szlifowac i na jaki podwymiar naprawczy wyda
Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6
Aster156, wymiana kompletu naprawczego to właśnie taki częściowy remont generalny i robiło się go na pewno PO minięciu 100tys. km, przynajmniej stosując normalne oleje(bo może faktycznie oleje typu selektol szybciej silnik mordowały). Sporo znajomych miało kiedyś takie Skody, więc wiem co mówię i nikt normalny nie ściągał głowicy co 20-30 tysięcy km i nie wymieniał co chwilę cylindrów z tłokami.To wychodziłoby, że przez 200tys. km ludzie musieliby robić po 6-10 remontów silnika.
![]()
A w ogóle to takie komplety naprawcze można wymieniać chyba w każdym motorze, który ma tuleje mokre, również w silnikach od AR.![]()
PS. Wiem, że off, ale co tu w tym wątku więcej pisać.![]()
Ostatnio edytowane przez Aster156 ; 31-01-2013 o 18:04
Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6
Nie wierzę, serio co 30 tys. km wymieniałeś tłoki+cylindry? To trochę musiała Cię szarpnąć eksploatacja.. Nie mniej jednak nie można na podstawie jednego przypadku wysnuwać tak daleko idących i, ocierających się o absurd(w kontekście tysięcy egzemplarzy jeżdżących po Polsce, czy Czechosłowacji), wniosków.![]()
Hmm, ja ani nie napisałem, które konkretnie, ani nie użyłem określenia TSy, które w przypadku Alfy jest mało precyzyjne.
Na pewno klasyczne R4 DOHC zaprojektowane przez Alfę, w których zawierają się aluminiowe TSy 8V, miały "mokre" tuleje.
Nie może się nazwac prawdziwym Alfistą ten, który nie miał TS 16V.
Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest