Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 57

Temat: Ciekawe,jak inne sprawują się "Niebieskim"?

  1. #31
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    Cytat Napisał mar0s Zobacz post
    Prawda jest taka, że do charakteru pracy samochodów policyjnych, ten model kompletnie nie pasuje. Samochód z turbiną, potrzebuje odpowiedniej eksploatacji, a o takową ciężko w zawodzie policjanta. Dlatego uważam, że tak TBI, jak i TSI, czy inne uturbione maszyny, kompletnie nie zdałyby egzaminu w policji i trzymanie takich wozów jest bez sensu.
    Nie, prawda nie jest taka. Jak wytłumaczysz to że Włosi bardzo chętnie korzystają ze 159tek do dzisiaj od poczatku produkcji jako samochodów policyjnych? Auto eksploatowane w ten sposób jak policyjne jest narazone czasami na ektremalne warunki traktowania i to jest norma.
    I nie ma roznicy czy to jest V6 czy tbi czy jakiekolwiek inne v10 (czytaj gallardo we włoszech) zesrac sie moze w takich autach wszystko tak jak w kazdym innym w trakcie normalnego uzytkowania. Sa to auta seryjne przystosowane dla policji nic wiecej. My sobie je chwalilmy, policja tez.

  2. #32
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar mar0s
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 SW 2.0 JTDm
    Postów
    366

    Domyślnie

    Zauważ, że Włochy to kraj o "troszkę" innym klimacie - tam na większości powierzchni, nie doświadczysz siarczystych mrozów, złotej polskiej jesieni itd. Włochy to także kraj o troszkę innym poziomie infrastruktury drogowej i generalnie jeśli chodzi o warunki do eksploatacji samochodów, bije Polskę na głowę.

    Poza tym, to, że we Włoszech Alfy są numero uno, to mnie wcale nie dziwi. Nasza policja też niegdyś jeździła pojazdami tylko rodzimej produkcji

    Moim zdaniem, jest trudniej eksploatować prawidłowo benzynowe turbo (TBI), niż mocny silnik bez turbo (np. 3.0 v6), a osiągi tego drugiego nie są wcale gorsze. Widzisz, Ty mówisz, że nie ma różnicy, czy jest to TBI, czy v6, czy v10 - ja uważam, że różnica jest kolosalna: Przede wszystkim w nieprawidłowo eksploatowanym samochodzie benzyna+turbo, łatwo jest na własne życzenie sprowokować usterki, które są drogie w naprawie. Charakterystyka pracy policji to często: odpalenie - gaszenie, odpalenie na zimnym - gwałtowne przyspieszanie - nagłe gaszenie... Idealne warunki do zajechania turbiny. Co w takich warunkach zajedziesz np. w Modku 3.0 v6 ?

    Oczywiście nie mam nic do Alf TBI - sam chętnie posiadłbym taką maszynę. Uważam jednak, że nie był to najlepszy z możliwych wybór na samochód policyjny i tyle.


    Pozdrawiam
    202 KM / 410 Nm powered by CINSOFT

  3. #33
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    Przykro mi ale twoje argumenty do mnie nie przemawiają. Skoro policja sobie chwali te auta, i to nie tylko w Polsce, to nie widze powodu do stwierdzen ze to auto sie nie nadaje.

  4. #34
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar mar0s
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 SW 2.0 JTDm
    Postów
    366

    Domyślnie

    Mam znajomego, który pracuje w policji i choć - fakt, nie jeździ Alfą, to mówił, że oni akurat narzekają, przede wszystkim właśnie na turbiny, które na prawdę dostają w kość.

    Ja sam czytałem gdzieś w internecie artykuł właśnie o policyjnych Alfach i były w nim wypowiedzi policjantów, którzy sami przyznawali, że Vectry 3.2 spisywały się lepiej.

    Nie piszę tego, aby Cię przekonać, piszę tylko, że rozumiem tych, którzy narzekają i osobiście uważam, że samochody z turbo nie są najlepszym wyborem do takiego rodzaju eksploatacji. Co nie znaczy oczywiście, że są to złe auta.
    202 KM / 410 Nm powered by CINSOFT

  5. #35
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Policja raczej często nie wymienia oleju, filtra powietrza....Ciężkie warunki pracy, padnięta turbina to nie jest awaria która trafia się tylko w alfach...

  6. #36
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar mar0s
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 SW 2.0 JTDm
    Postów
    366

    Domyślnie

    Cytat Napisał KuASY Zobacz post
    Policja raczej często nie wymienia oleju, filtra powietrza....Ciężkie warunki pracy, padnięta turbina to nie jest awaria która trafia się tylko w alfach...
    Oczywiście, że nie, dlatego wyraźnie napisałem powyżej, że dla mnie generalnie złym wyborem jest silnik z turbo, czy to byłoby TBI, TSI, Renault, czy Opel.

    Pozdrawiam
    202 KM / 410 Nm powered by CINSOFT

  7. #37
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Dobrze że nie mają 3.2 heh

  8. #38
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfy Romeo MiTo; Alfa Romeo 159sw; Alfa Romeo Gulia Super
    Postów
    1,314

    Domyślnie

    Cytat Napisał Evo666 Zobacz post
    Nie, prawda nie jest taka. Jak wytłumaczysz to że Włosi bardzo chętnie korzystają ze 159tek do dzisiaj od poczatku produkcji jako samochodów policyjnych? Auto eksploatowane w ten sposób jak policyjne jest narazone czasami na ektremalne warunki traktowania i to jest norma.
    I nie ma roznicy czy to jest V6 czy tbi czy jakiekolwiek inne v10 (czytaj gallardo we włoszech) zesrac sie moze w takich autach wszystko tak jak w kazdym innym w trakcie normalnego uzytkowania. Sa to auta seryjne przystosowane dla policji nic wiecej. My sobie je chwalilmy, policja tez.
    Auta przygotowane są przez fabrykę, a nie przez dilera - w "eperze" możesz to zobaczyć. Policja Stradale jak i Carabinierzy jeżdzą 159 2.4 jtdm.

  9. #39
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marek156/159sw Zobacz post
    Policja Stradale jak i Carabinierzy jeżdzą 159 2.4 jtdm.
    To za dużo mocy nie mają

  10. #40
    Użytkownik Ogier Avatar Bedek007
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Głowno, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTD 150 KM
    Postów
    154

    Domyślnie

    Ja jednak sie przychyle do zdania ze jak najbardziej 159...ok ale wersja benzynowa, jednak trzeba wziac pod uwage wrunki w jakich one musza pracować. Niestety diesle wymagaja dużo wiekszej uwagi. Ale to tyczy sie nas, prostych ludzików...niebiescy prowadza auto do serwisu i maja gdzieś co sie zepsuło.

Podobne wątki

  1. tylne lampy do Alfy 156 jakieś ciekawe nie "lexus" ?
    Utworzone przez Jarecki300 w dziale 156
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 08-06-2015, 19:22
  2. "baby są jakieś inne" czyli grupowe wyjście do kina :)
    Utworzone przez aniucha05 w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 22-10-2011, 19:13
  3. -= Diagnostyka silnika JTD -- kontrolka "marchewka" -- inne =-
    Utworzone przez JTProperty w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-04-2010, 10:37
  4. "MASS AIR FLOW" i inne, ktos pomoże ?
    Utworzone przez Krzysiek_166 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-03-2009, 23:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory