![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Bardzo trafna uwaga.
Teraz ja coś napisze od siebie.
Wszyscy jadą po tym TSie jak po ... .
A ja Wam powiem jedno, ze nawet jak TS się zatarł, to naprawa nie była aż tak kosztowna jak wymiana elementów eksploatacyjnych w nowoczesnych, gloryfikowanych przez wszystkich/większość JTD.
Normalnie mamy dzisiaj 31 stycznia, a my wymieniliśmy już w tym roku 3 kolektory, 4 pompy wody, 2 turbosprężarki, ze 2 dwumasy i kilka drobniejszych elementów, takich jak tłok w JTDm.
Każda z tych napraw to niemalże kolejny silnik TS, a w JTD to po prosu elementy eksploatacyjne.
Teraz ciekawostka, dzisiaj dotarł FIAT Stilo, z dziwnymi dźwiękami - po zdjęciu miski, ukazała się wybita/obrócona panewka, leząca już w misce. Silnik 1.9 JTD 16v, użytkowany w trasach, po programie.
Zaznaczam, to jest tylko część napraw Diesli ze stycznia w naszym warsztacie.
Jeszcze zatęsknicie za poczciwym TSem.
Pozdrawiam.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Na odstresowanie się czasami polecam coś mądrzejszego, mocniejszego i lepiej brzmiącego np. v6. Tylko trza uważac co by dyfru nie zmielic.
- - - Updated - - -
Coś tam słabo u was z wymianami, bo w wielu nowoczesnych silnikach to pompe wody wymienia się razem z rozrządem, no ale cóż ja tu tylko sprzątam![]()
V6 miałem, poszła dalej. Jednak lepiej wspominam 155 2.0 TS 16v, może mniej mi było szkoda niż V6.
Co do pomp, to po prostu auta z ulicy, głównie JTD 16v, nie wiem co i kto robił w nich wcześniej.
1 ciekła, 2 urwały rozrząd, 1 powodowała brak ogrzewania/odkleił się wirnik. Na FB wkleiłem trochę fotek.
Ja osobiście nie daję żadnej gwarancji na rozrząd bez wymiany wszystkich elementów.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Ale i tak dla mnie TS choć nie miałem przyjemność posiadać, silnik jak na tamte czasy bardzo nowoczesny ale przekonstruowany.. Z tego co czytam na forum i innych artykułach bardziej awaryjne niz pozostałe. Chodzi mi głównie o dół silnika i o wariator.. Dużo ludzi na forum broni się tym że "poprzedni właściciel nie dbał" ale wiedząc że alfa to samochód niszowy od innych marek, w innych jest mniejszy odsetek z tymi problemami, a o wiele wiecej tego jeździ na drogach.. Wiec dla mnie to silnik podwyższonego ryzyka.