Strona 52 z 86 PierwszyPierwszy ... 2424344454647484950515253545556575859606162 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 511 do 520 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #511
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mikelos Zobacz post
    Nie zawsze jest na rozrządzie, nawet w nowoczesnych silnikach. A poza tym jtd'ki mają coś nie tak z tymi pompami, często trafiają mi się auta z padniętą pompą wody, coś jak przypadłość w tdi vag'a.
    Napisałem wyraźnie i czytelnie "w wielu"..... a to zmienia postac rzeczy. Co jak co to mając już w swym życiu kilka jtd to nigdy nie miałem z rozrządami problemu (co tyczy się też pompy wody z wiadomego względu), problem polegał na tym iż zawsze montowałem/montuje oryginały wiec nie znam tej przypadłosci. Coś mi się wydaje iż niektórzy na siłe próbują dorabiac teorie. Ja np. w T.S. wymieniałem wtryskiwacze i co? To też wada w stylu vag'a?

  2. #512
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mikelos
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    75 2.5 V6 + Delta 1.4TB + Laguna3 2.0 DCI
    Postów
    490

    Domyślnie

    O jakim dorabianiu teorii na siłę piszesz? To pod moim adresem? Bo nie za bardzo rozumiem kontekst.
    Objechałeś kogoś ostatnio? A wiedział, że się ściga?

  3. #513
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    silnik jak na tamte czasy bardzo nowoczesny
    Hmmmm... Co ma takiego nowoczesnego? Dużo osób o tym pisze a ja nie bardzo wiem o co chodzi!

  4. #514
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Może choćby dwie świece na cylinder ? chyba nikt tego nie miał w tamtych czasach.. Ja tam lubię mojego TSa, ogółem te silniki, uważam za dobrą konstrukcję.. jak o każdy inny silnik trzeba poprostu dbać, tym bardziej jak ktoś lubi wycisnąć z niego wszystko co fabryka dała..

    a apropo tamtych czasów.. to brat opowiadał mi historię jak to w salonie przekonywano go do zakupu nowej 147.. właśnie mówiąc że to jedyna konstrukcja z dwoma świecami na cylinder, że wypalanie i dopalanie mieszanki jest idealne czego efektem jest mniejsze spalanie, jak również wspomniał że to jedyne auto na rynku z pięcokątnymi szybami tylnymi bocznymi xD .. Dobry handlowiec ;D
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  5. #515
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Dwie świec miały już TS-y 8V. Zresztą kilka marek się w to bawiło - np. MB. Jaki jest tego sens nie wiem? Mniejsze spalanie? Prawdę mówiąc TS- 16V są chyba najbardziej żarłocznymi silniczkami w swoich pojemnościach. Zarówno jeśli chodzi o konsumpcję paliwa jak i oleju.
    Słabej jakości materiały + problemy ze smarowaniem = silnik kupa

  6. #516
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Dwie świec miały już TS-y 8V. Zresztą kilka marek się w to bawiło - np. MB. Jaki jest tego sens nie wiem? Mniejsze spalanie? Prawdę mówiąc TS- 16V są chyba najbardziej żarłocznymi silniczkami w swoich pojemnościach. Zarówno jeśli chodzi o konsumpcję paliwa jak i oleju.
    Słabej jakości materiały + problemy ze smarowaniem = silnik kupa
    Z tą konsumpcją oleju to bym nie przesadzał, przeciętna Honda pali go 2x więcej

  7. #517
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Ze spalaniem przecież też - omron8 kłamie. Szczególnie jak porównać do motorów BMW, które na dodatek są słabsze.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Dwie świec miały już TS-y 8V. Zresztą kilka marek się w to bawiło - np. MB. Jaki jest tego sens nie wiem? Mniejsze spalanie?
    Sens w sumie można zobaczyć na obrazkach w tym artykule(sam artykuł jest nędzny, bo nie ma nic o Alfie, a to tak jakby pisać o historii samochodów sportowych, a nie wspomnieć nic o Ferrari):
    http://autokult.pl/2010/07/24/polkol...tylko-chrysler

    TS 8V miał takie półkoliste komory spalania. Popatrz na to zdjęcie:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	starehemi_classichemi-com.jpg
Wyświetleń:	124
Rozmiar:	39.0 KB
ID:	84565
    Można sobie wyobrazić jak mieszanka wędruje między zaworami, a odpalana jest z boku. Tu aż się prosi o drugą świecę. Nie wiem jak to wygląda w TSie 16V, czy faktycznie był w tym jakiś sens, czy może po prostu trzeba było jakoś odróżnić silniki Alfy od Fiata. Faktem jest, że na papierze 2.0 TS 8V był sporo mocniejszy od konkurencji, a następca 2.0 TS 16V miał tyle samo mocy co 2.0 16V Opla, Forda, VW, przynajmniej początkowo. No i raptem 2KM więcej niż poprzednik 2.0 TS 8V.

  8. #518
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    TS 8V został wycofany ze względu i na koszty jego produkcji,jak i ze względu na to że już nie można go było rozwijać. Wykończyli go i księgowi i ekologia. Fakt 2,0 16V Opla w którym głowicę zaprojektował Cosworth miał 150 koni na początku. Gdy został dostosowany tak jak 16V Alfy do nowego typu katalizatora miał już 136 koni. Natomiast 2,0 16V TS miał już w 156 155 koni. Szkoda że już nie robią TS 8V, ale jego czasy już nie wrócą niestety...

  9. #519
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Która honda i które BMW?

    - - - Updated - - -

    Chyba CBR i M3

  10. #520
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    hmm która honda ?
    1.5 civiki nie wiem co za silnik ... ale gość który jeżdzi civikami całe zycie zaopatruje sie nie w butelki a beczki oleju ... i jakos nie narzeka.

    bmw sie nie wypowiem - bo sie nie znam na tym.

    omoron - kup ty sobie chłopie to MB które tak ubóstwiasz - spokojnie dobijesz kilku milionów kilometrów na jedym oleju, do tego oczywiście bez usterek czy innych dupereli, wymieniania wariatorów, panewek, uszczelniaczy zaworowych czy pierscieni.
    A od tych tematów z daleka - bo kolejny temat zaraz zrobi się gorący. Moderator zamknie, a za miesiąc znajdzie sie kolejny niedowiarek i założy kolejny temat ABC Twin Spark.

    - - - Updated - - -

    a swoja drogą - nie wiem o której CBR mówisz - bo troszkę CBRką jeździłem i jakoś oleju nie brała.
    147 powodów do zadowolenia

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory