Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: 156, 1.9jtd 115km. Problem z przegrzaniem, Czy to termostat??

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Dąbie
    Auto
    1.9 JTD SW
    Postów
    68

    Domyślnie 156, 1.9jtd 115km. Problem z przegrzaniem, Czy to termostat??

    Witam, mam taki problem. Pożyczyłem auto mamie, jechała autostradą około 120km/h i spostrzegła 130 stopni wody, ile jechała czasu to nie ma pojęcia, dojechałem do niej wody w zbiorniczku wyrównawczym w ogóle nie było więc dolałem tyle ile trzeba. Dzisiaj odpaliłem auto, jechałem jakieś 10km woda nawet nie wzrosła do 90 stopni, to mnie nie zdziwiło bo w zimę nie grzała tak jak potrzeba. Potem zatrzymałem się w zbiorniku poziom wody znacząco wzrósł a woda w nim zimna. Koło wentylatora co raz bardziej parowało, węże gorące. Jestem w Niemczech i po prostu nie wiem co zrobić z autem czy naprawiać tutaj czy laweta i Polska. Czy by Panowie kleknął termostat i nie ma obiegu?? Dam rade wymienić go sam na parkingu?? pozdrawiam a i wentylator nie chodzi

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    To że poziom wzrósł to normalne takie ma zadanie zbiorniczek wyrównawczy.
    Węże gorące ale , które.
    Jeśli te grube to raczej obieg jest.
    Parowanie koło wentylatora świadczy prawie zawsze o przecieku.
    Sprawdzić szczelność chłodnicy i połączenia węży.
    Moja Bella

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Dąbie
    Auto
    1.9 JTD SW
    Postów
    68

    Domyślnie

    te grube dwa, a czemu zimna woda w zbiorniczku??

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Bo ona prawie nie bierze udziału w obiegu i się późno nagrzewa.
    A chłodnica robi się ciepła?
    Moja Bella

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Dąbie
    Auto
    1.9 JTD SW
    Postów
    68

    Domyślnie

    tak wszystko gorące, na wskaźniku około 70 stopni, a z górnej części mniej więcej na środku paruje coraz bardziej... Jak mógłbym sprawdzić szczelność?

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    No to już nie masz co sprawdzać.
    Ewidentnie chłodnica przecieka.
    Sensowna naprawa tylko przez wymianę na nową.
    Doraźnie można spróbować jakąś chemią uszczelniającą , pewnie tam na tankszteli coś takiego będą mieli.
    Ale licz się z tym że możesz zamulić sobie nagrzewnice i potem będziesz tu tworzył nowy temat po tytułem
    CZEMU MI NIE GRZEJE JAK JEST GORĄCA.
    Moja Bella

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Dąbie
    Auto
    1.9 JTD SW
    Postów
    68

    Domyślnie

    powiedz mi termostat też nadaje już się do wymiany?? Jak mi w zimę nie dogrzewa zimno jest cholera w lato ok.

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Tego na odległość nikt rozsądny ci nie zdiagnozuje.
    Jak nie grzeje to najczęściej są dwa powody:
    1 nagrzewnica
    2 termostat
    Nagrzewnice praktycznie bez wyjęci trudno jednoznacznie zdiagnozować jeszcze na odległość.
    A termostat spróbuj tak :
    Odpal zimny silnik na postoju i obserwuj nagrzewanie się cienkich i grubych węży . Te cienkie które wchodzą do kabiny powinny robić się ciepłe gdy te grube są już gorące.
    Wtedy można przyjąć że termostat jest dobry.
    Moja Bella

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Dąbie
    Auto
    1.9 JTD SW
    Postów
    68

    Domyślnie

    Dzięki wielkie jutro zobaczę, w razie problemów będę się kontaktował z Tobą


    Liczę na twoją pomoc jak już się uporam z wymianą chłodnicy żeby ją odpowietrzyć
    Ostatnio edytowane przez Edwin156 ; 04-02-2013 o 14:24

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Proszę bardzo.
    Tylko małe sprostowanie odnośnie nagrzewania się węży .
    Powinno być akurat odwrotnie najpierw cienkie powinny się zrobić gorące dopiero potem termostat otwiera duży obieg płynu i te grube zaczynają się ogrzewać.
    Czasem warto przeczytać co się napisało zanim się zatwierdzi.
    Moja Bella

Podobne wątki

  1. Termostat do JTD 115KM
    Utworzone przez szyby1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 01-02-2017, 11:10
  2. pytanie o termostat 1.9jtd 16v
    Utworzone przez Pandeska w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-03-2015, 00:37
  3. AR156 1.9jtd 115KM problem z odpaleniem
    Utworzone przez piotrekbielsko w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-02-2015, 23:38
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-06-2014, 12:54
  5. termostat do 1.9jtd 156
    Utworzone przez jesse_w w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-07-2008, 07:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory