Rezonator powietrza
Podziękował![]()
A co to daje ten rezonator? Bo też u siebie tego nie mam. :/
"Układ dolotowy powietrza w nowoczesnym samochodzie składa się z kolektora, przepustnicy, kanałów dolotowych, filtra, przepływomierza oraz rezonatora(ów). Przepustnica reguluje ilość dostarczanego w danym momencie powietrza, które pędzi często długimi kanałami dolotowymi, tak aby nabrać odpowiedniej prędkości. Rezonator ma na celu, jak sama nazwa wskazuje, wywołanie efektu rezonansu (napełnianie cylindrów odbywa się cyklicznie, a nie w sposób ciągły - struga powietrza ma charakter fali, przez co możliwe jest wykorzystanie tego zjawiska) przy pewnych obrotach, tj. wprawienie dostarczanego powietrza w drgania o stosunkowo dużej amplitudzie. Dzięki rezonatorowi silnik zyskuje na elastyczności, zanika 'dołek' w wykresie momentu obrotowego (w silniku 4 cylindrowym dołek taki występuje w okolicy 4 tys. obr/min). Jego działanie można porównać do rozhuśtywania samochodu tak, aby wyjechał bez problemu np. z błota."
- - - Updated - - -
a jakieś różnice w prowadzeniu panowie odczuwacie? w pracy silnika coś?
Dzięki za wyjaśnienie. Jak zwiększa moment na wyższych obrotach to pewnie trzeba takie coś kupić i zainstalować![]()
Moje już leci do mnie z allegro za 4dyszki
Moja AR ma być taka jak ją fabryka wypuściła a nie jakieś kombinacje i szpunty![]()