Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: Hamulce

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Max co dwa lata, tak mówi instrukcja i doświadczenie

  2. #12
    Flar
    Gość

    Domyślnie

    Ja bym powiedział że 2 lata to optimum a nie max.

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    W mojej GQV po przebiegu 15 tys. i około 1,5 roku użytkowania, wyszło ze płyn ma zawilgocenie 2% Trzyprocentowy udział wody, kwalifikuje do natychmiastowej wymiany. Tak dla jasności, nie mam pojęcia dlaczego tak szybko złapał wilgoć . Koszt wymiany wraz z płynem DOT 5,1 80,00zł

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Cytat Napisał lechtak Zobacz post
    wraz z płynem DOT 5,1
    A kto koledze polecił taki płyn? przewody hamulcowe w stalowym oplocie założone czy ten wybór płynu to od tak sobie ?
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Cytat Napisał wheelerwasp02 Zobacz post
    przewody hamulcowe w stalowym oplocie założone
    Założone

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marekm
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    służy do jazdy, a nie do oglądania
    Postów
    443

    Domyślnie

    Cytat Napisał wheelerwasp02 Zobacz post
    A kto koledze polecił taki płyn? przewody hamulcowe w stalowym oplocie założone czy ten wybór płynu to od tak sobie ?
    a co ma dot 5.1 do przewodów w jakimkolwiek oplocie?

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Choćby to że z salonu wyjeżdżasz na przewodach gumowych i instrukcja "mówi" że należy używać DOT 4.. nigdzie nie dopuszcza się użycia do nich DOT 5.1.. a przy montażu przewodów w stalowym oplocie które z zasady są do sportowego użycia producent dopuszcza DOT 4 ale zwykle zaleca DOT 5.1 wkońcu jak przewody już nie są poprostu gumowe to wypada zalać płyn o lepszych parametrach żeby zakup przewodów miał jakieś dodatkowe korzyści..

    Jak również każdy zakład od tuningu z doświadczeniem tak poleci..

    Więc nie wiem skąd Twoje pytanie marekm
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    DOT 4 różni się od DOT 5,1 temperaturą wrzenia przy zawilgoceniu oraz lepkością i jakimś składem chemicznym. DOT 4 ma punkt wrzenia około 160 a DOT 5,1 185. Przewody w oplocie założyłem tylko z powodu szybszej reakcji na pedał.

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marekm
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    służy do jazdy, a nie do oglądania
    Postów
    443

    Domyślnie

    Cytat Napisał wheelerwasp02 Zobacz post
    Choćby to że z salonu wyjeżdżasz na przewodach gumowych i instrukcja "mówi" że należy używać DOT 4.. nigdzie nie dopuszcza się użycia do nich DOT 5.1.. a przy montażu przewodów w stalowym oplocie które z zasady są do sportowego użycia producent dopuszcza DOT 4 ale zwykle zaleca DOT 5.1 wkońcu jak przewody już nie są poprostu gumowe to wypada zalać płyn o lepszych parametrach żeby zakup przewodów miał jakieś dodatkowe korzyści..

    Jak również każdy zakład od tuningu z doświadczeniem tak poleci..

    Więc nie wiem skąd Twoje pytanie marekm
    bzdury piszesz - 5.1 to jest dot który w teorii* wytrzymywał większe temperatury, ale szybciej łapał wodę, natomiast nie reagował z gumą przewodów w sposób bardziej agresywny niż zwykły dot4. Przejeździłem 8 lat na dot5.1 i przewody gumowe przy wymianie (nie ze względu na zużycie, a zwykła fanaberia) wyglądały całkiem normalnie.
    Do sportu używa się DOT5, który jest już agresywny i lepiej nie używać go w gumie.

    Wydaje mi się że nie znasz też funkcji oplotu stalowego, który tak chętnie wymieniasz - przede wszystkim zapobiega puchnięciu przewodów i zabezpiecza przed fizycznym uszkodzeniem z zewnątrz

    *W teorii, bo np Motul wypuścił swojego RBFa, który należy do klasy dot4 a temperaturę wrzenia ma wyższą niż niejeden dot 5.1

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Kolego znam funkcję przewodów w oplocie.. a bzdury to możesz Ty pisać.. bo jak zagłębisz się w mój post to zauważysz że przytaczam Ci PRAWDE i FAKTY z instrukcji obsługi auta w której nigdzie nie ma napisane nic o płynie DOT 5.1 .. itd.. więc jak masz problem to sobie idź poskacz komuś innemu bo ja jedynie chciałem kolege zapytać o to skąd miał pomysł na DOT 5.1 a kolega mi odpowiedział o tym że zrobił sobie "upgrade" przewodów przez zalaniem..

    Bez odbioru
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

Podobne wątki

  1. [146] Hamulce AR 146 1.6TS
    Utworzone przez rysiek63 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-10-2013, 18:58
  2. hamulce
    Utworzone przez cinek156sw w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-05-2012, 23:48
  3. hamulce tył 156 v6
    Utworzone przez kamien007 w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-09-2011, 23:18
  4. 147 - hamulce
    Utworzone przez BENNY w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-07-2011, 13:43
  5. hamulce?
    Utworzone przez iwona22p w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-05-2010, 20:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory