Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #2611
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Nigdy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Okolice Oświęcimia
    Auto
    159 Sportwagon 2.4JTDm Q-Tronic
    Postów
    251

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarek.m Zobacz post
    Oferty Tomka przeglądam na bieżąco, tyle że część a może i większość aut sprzedaje się "na pniu" - stąd pytanie.

    Co do qtronica to czy to prawda, że ta skrzynia nie ma koła dwumasowego? Bo gdzieś taką opinię wyczytałem.
    Prawda prawda. Odpada więc ryzyko że posypie się sprzęgło i dwumasa. Za to pojawia się ryzyko awarii automatu, a wtedy koszt może być większy niż w przypadku manuala. Za to awarie sprzęgła + dwumasy zdarzają się nagminnie, szczególnie w wyniku niewłaściwego użytkowania. A kupując używkę nigdy nie masz pewności, jak ktoś jeździł. Tak jak wspomniałem wczesniej, o awarii Q-Tronica nie słyszałem. Choć na 100% się zdarzają. Jak każdej skrzyni automatycznej.

    Cytat Napisał jarek.m Zobacz post
    Kolego tradelux, wolałbym nie dokładać, bo raz można dokładać bez końca a 2 to wolałbym mieć starsze auto a ewentualną resztę mieć w zapasie a nie w razie czego trzymać auto w garażu.
    Zgadzam się w 100%. Zawsze można by dołożyć 3 tysiące i mieć coś droższego (niekoniecznie lepszego). I tak bez końca. A później coś się posypie i zostajemy z ręką w nocniku.

  2. #2612
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Jeden wyjazd do Włoch i już mam nabite 3,5-4tys km. Zresztą widać to po przebiegach samochodów. Jak jesteś taki niedowiarek to zapraszam do garażu. Pokażę Ci faktury z przebiegami z zakupu, ile mają obecnie przebiegu Nawet autem miejskim rocznie robię jakieś 20-25tys km kręcąc się na miejscu.
    No i właśnie tu jest pies pogrzebany. Ty czas poświęcasz na tłuczenie się samochodem do Włoch i spowrotem i kręcenie się po mieście. To oznacza brak czasu na przykład na nadzorowanie napraw, o czym wspominasz poniżej. A brak czasu na zbieranie doświadczeń innych niż nabijanie kilometrów powoduje, że niestety wiedza mechaniczna stoi w miejscu... Otworzysz kiedyś serwis - zrozumiesz.

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Do tego nie jedną tylko jedną co zrobiłem już sporo nią kilometrów. Brerę mam od dwóch lat, teraz kolejna 2.4 Q4, wcześniej przez rok czasu 156, która miała grubo ponad 200tys km, a tych co miałem na sprzedaż nawet nie liczę Auta były równolegle w posiadaniu, bo to bardzo fajne konstrukcje szczególnie na trasę. Alternatywy w tej klasie/spalaniu nie ma. 3.0 od BMW sporo droższe, w VAG do 2007r problem z rozrządem.
    No więc miałeś "sporo" Alf 2.4 - czyli dwie z silnikiem 200/210KM. Mamy różne wyobrażenie słowa "sporo".

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    O jakiej Ty różnicy mówisz? Mam do wyboru bogato wyposażoną 2.4 z navi, skórą lub welurem, przebiegiem 140tys km za 40-42tys zł z 2008r vs goła 2.0JTDm z 2009r z podobnym przebiegiem Jak doposażysz 2.0JTDm to cena będzie sporo wyższa.
    To chyba jakiś żart... Bogato wyposażona 2.4 z navi i welurem? Jeszcze takiej kompozycji nie widziałem, jak żyję. Z alfatexem - być może. I chcesz mi powiedzieć, że 2.4 z przebiegiem 140 tysięcy, będzie kosztowała 40 tysięcy złotych, a tak samo wyposażona 2.0 JTDm z takim samym przebiegiem, w takim samym stanie, rok młodsza, będzie droższa? Dziwne... u mnie jest inaczej - dobrze wyposażona 2.4 będzie w takiej samej cenie, jak rok młodszy 2.0 JTDm, albo wręcz będzie droższa. Wynika to w prostej linii z opłat - różnica w akcyzie + VAT od tej różnicy. To daje prawie 19% "dodatkowych opłat", które nie wpływają na jakość auta - ot, zwykła danina na rzecz państwa.

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Taaa. Faktycznie dużo tańsze części są do 2.0... Pomijając to, że ilość zamienników jest znikoma, ponieważ jest to dość świeża konstrukcja. 2.4 jest od dłuższego czasu i jest dość udaną konstrukcją. Ceny w detalu do znalezienia w necie:

    2.4JTDm 210KM
    Koło dwumasowe 415 0422 10 3160.58
    Sprzęgło komplet 3000 951 945 1022.73
    Zawór EGR 7.00063.10.0 749.13
    Zestaw rozrządu DAYKTB449 418.05

    2.0JTDm 170KM
    Koło dwumasowe 415 0473 10 3189.64
    Sprzęgło komplet 624 3403 33 1322.94
    Zawór EGR MD88103 933.83
    Zestaw rozrządu KTB759 410.68
    Widzisz - i wychodzi Twoja niewiedza. Sprzęgło do 159 2.0 JTDm i do 2.4 JTDm jest takie samo... Tylko Ty wybrałeś sobie do porównania tańszy zamiennik Sachsa i zestaw droższy LUK-a...
    I tutaj pojawia się kolejna ciekawostka - skoro sprzęgło do 2.0 JTDm jest takie samo jak do 2.4 - to jaki masz zapas jeśli chodzi o przenoszoną moc i moment i co to oznacza przy ew. chipie? Podnosisz moc 2.0 JTDm i nie denerwujesz się, że sprzęgło nie wyrobi czy też koło dwumasowe... Także żywotność tych części ma duże szanse, żeby być większa w 2.0 niż w 2.4.

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Auto młodsze? No way. 2.0JTDm na fajnym wyposażeniu jest droższa od 2.4JTDm w zakupie z podobnym przebiegiem/wyposażeniem/rocznikiem już po uwzględnieniu akcyzy!
    Chyba w Pierdziszewie Górnym...
    Weźmiemy sobie w miarę normalny rynek moto - Niemcy. Masz darmowe wyceny - http://www.dat.de/fzgwerte/index.php
    Alfa 159 2.4 210KM Progression - z przebiegiem 140.000 km, z 2008 roku (czerwiec) - średnia cena 10470 Euro.
    Alfa 159 2.0 JTDm 170KM - z przebiegiem 140.000 km, z 2009 roku (czerwiec) - średnia cena 10297 Euro.

    Celowo nie biorę pod uwagę cen allegropodobnych...

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Wiem jeździłem, wiem też ile spala i ile kosztuje w zakupie No i nie ma jak mechanik porównuje diesla do benzyny i to jeszcze np. V6
    Ja zaczynałem temat "lepsze brzmienie"? Ja się trzymam cały czas zagadnień czysto ekonomicznych, brzmienie silnika jest sprawą trzeciorzędną...

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    2.4 mało kto sprowadza, bo jest spora akcyza i trzeba się dzielić z państwem, dlatego tak chętnie kupują 1.9 bo mogą zrobić NISKĄ cenę. 2.0JTDm jest mało w ofertach, bo nikt nie wyrwie tego auta za 25-30tys zł, żeby zaoferować taką cenę, a takie auto szybciej się sprzeda, niż za 40-45tys zł.
    2.4 się mało sprowadza, bo perfekcyjnie utrzymany egzemplarz będzie swoje kosztował. Po drugie - wcale dupy osiągami nie urywa. Po trzecie - swoje pali - i nie wszyscy przełkną spalanie miejskie na poziomie 10/100 lub więcej. Mówię o spalaniu typowo miejskim, Kraków, Warszawa, Poznań, a nie spalaniu na trasie Chrzanów-Katowice + 30 km zrobione po Katowicach i powrót. Q4 to dodatkowo 2 litry / 100 km.

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Tak na prawdę 2.0JTDm jest dość młodą kosntrukcją, aby powiedzieć czy to fajny silnik, mało awaryjny i co się będzie działo po programie na 200+ Niech te osoby przejadą bezawaryjnie 300-400tys km tyle co robią 2.4JTDm to porozmawiamy o tym
    A co tam się ma konkretnie zepsuć, skoro silnik pochodzi w prostej linii od 1.9 JTDm, a wady 1.9 JTDm są do ogarnięcia bez większego problemu - za to sam blok i głowica są bardzo trwałe i nie ma na razie sygnałów, jakoby 2.0 JTDm sprawiał komuś serwisową przykrość...

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Nvm idź pracuj, bo szkoda czasu na forum, skoro masz tyle pracy na warsztacie Tylko w sumie dobry mechanik nie musi pracować, wystarczy że nadzoruje pracę innych i wtedy masz czas na forum
    No, tylko trzeba w tym serwisie być, a nie kulać się trasą do Włoch...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    O kosztach nie ma co dyskutować o czym napisałem wyżej - silnik o cylinder większy ZAWSZE będzie droższy w eksploatacji i jest to bezdyskusyjne. Dyskusyjna może być wiara w ten fakt potencjalnych kupców szukających allegrowych okazji.
    Temat był o problemach w 2.4 vs 1.9 czy 2.0 których osobiście nie widzę, pomijam fakt że wszystkie da się wyeliminować. Nawet poruszona przez Ciebie tematyka częstszych zerwań szpilek w 2.4 jest generowana przez problematykę wszystkich MJTD i zachodzących zjawisk fizycznych i tyle. Prościej tj szybciej ową problematykę da się zaobserwować w tym silniku a nie w 1.9 z racji, że to 5tka a nie 4ka.
    Czytaj ze zrozumieniem... Cały czas sprawa kręci się wokół ogólnych kosztów zakupu i serwisu konkretnego modelu. Skoro w 2.4 występują częściej/szybciej zjawiska typu wyrwana szpilka kolektora, skoro w 2.4 występuje konieczność zrobienia porządków z kolektorem i skoro 2.4 jest ogólnie droższy w naprawach i więcej pali - to chyba można napisać, że zakup 2.4 JTDm-a ma spore szanse na generowanie WYŻSZYCH kosztów eksploatacji niż 2.0 JTDm, prawda? Sprawa wiary ludzi w swoje szczęście, że "jakoś się uda tym chwilę pojeździć" jest rzeczą absolutnie drugorzędną i nie ma tu nic do rzeczy.

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Ad prowadzenia - 2.4 jest cięzkie, fakt; przez ową wagę ciężej ale nie gorzej się prowadzi - fakt. I tak wybieram 2.4; dobry kierowca nawet z tego auta po zakrętach wyciśnie ostatnie poty.
    Dobry kierowca z każdego auta na zakrętach wyciśnie ostatnie poty, nawet z Iveco Daily. Co i tak nie zmieni faktu, że samochód nadmiernie obciążony setkami kilogramów na przedniej osi, z przednim napędem, na 99% będzie bardziej rył przodem, niż takie samo auto z lekkim motorem. To są proste, fizyczne zjawiska i nie ma tutaj co odwracać kota ogonem. My nie porównujemy 159 do Audi B4, tylko 159 do 159.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  3. #2613
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    206cc
    Postów
    12

    Domyślnie

    Tomku, możesz zdradzić jakie masz doświadczenia serwisowe z automatyczną skrzynią?
    Jakich kosztów można się spodziewać przy ewentualnej awarii?

    Q-tronic wydaje mi się też dobrą alternatywą (poza ciekawością) jeśli chodzi o stopień zużycia samego silnika. Wiadomo, skrzynia na za dużo nie pozwoli przez co styl jazdy powinien być raczej wyrównany.

  4. #2614
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Sorry że się wtrącam do tej gorącej dyskusji, ile biegów ma skrzynia Q-tronic?

  5. #2615
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarek.m Zobacz post
    Tomku, możesz zdradzić jakie masz doświadczenia serwisowe z automatyczną skrzynią?
    Jakich kosztów można się spodziewać przy ewentualnej awarii?
    Szczerze powiem, że jeszcze żaden QTronic, który ode mnie wyjechał, się nie zepsuł. Nie trafił też do mnie do naprawy żaden klient z taką skrzynią. W dodatku nawet gdyby coś takiego nastąpiło, to całą skrzynię można kupić w cenie podobnej do kompletu nowego sprzęgła i dwumasówki do 1.9 JTDm... Wymiana oleju jest tania i w miarę prosta, skrzynia bardzo płynnie zmienia biegi - mi osobiście ten automat się podoba. Zdecydowanie bardziej, niż manuale, które psują się na potęgę i coraz więcej płaci się za sprawną skrzynię używaną (nie wszystkie opłaca się naprawić).

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał KuASY Zobacz post
    Sorry że się wtrącam do tej gorącej dyskusji, ile biegów ma skrzynia Q-tronic?
    6 biegów. To jest Aisin AF40. Tutaj sobie możesz poczytać o tej skrzyni oraz innych automatach: http://www.prnd.pl/porady-asb/
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #2616
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tradelux
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Brera
    Postów
    217

    Domyślnie

    Oj Tomek brak Ci argumentów to atakujesz
    Problem jest taki, że musi racja zawsze być na Twoim. Masz dostęp do ofert poleasingowych i dobrze wiesz, że tam 2.4 są zdecydowanie tańsze od 2.0JTDm, bo jest ich więcej
    Wyceny zawsze przekłamywały i będą przekłamywać.

    Co do koła zamachowego to zrobić Ci zdjęcie? Dwa sprawdź sobie w EPERze
    55217581 KOŁO ZAMACHOWE
    Rodzina: AB20 - KOŁO ZAMACHOWE
    Dostępność: Tak Ilość minimalna w opakowaniu: 1
    Makro rodzina: B Symbol skonta: 9
    Waga w gramach: 11420 Cena(1): 970,28 EUR
    Jednostka miary: Num Cena z VAT-em: 1.193,44 EUR


    55214811 KOŁO ZAMACHOWE
    Rodzina: AB20 - KOŁO ZAMACHOWE
    Dostępność: Tak Ilość minimalna w opakowaniu: 1
    Makro rodzina: B Symbol skonta: 9
    Waga w gramach: 14300 Cena(1): 988,00 EUR
    Jednostka miary: Num Cena z VAT-em: 1.215,24 EUR

    Rozumiem, że w 1.9 120 vs 150KM też zakładałeś to samo koło, bo wygląda prawie tak samo?

    Co do zamiennikow to Sachs jest lepszy od Luka, a tańszy Do tego do 2.4 jest więcej zamienników i pozycji, bo silnik jest dłużej na rynku. Gdzie masz te dużo wyższe koszta? W kolektorze, zaworze EGR? No bez przesady...
    Nie każdy też liczy wymian na zasadzie, większy silnik stać go na paliwo, to więcej go policzę. U mnie wymiana rozrządu czy koła dwumasowego w 1.9/2.0 vs 2.4 jest dokładnie taka sama. Bardziej chodzi o skomplikowanie rozwiązania, a silnik 2.4 skomplikowany w obsłudze nie jest.

    Przy wadze faktycznie spora różnica. Przed liftem jakieś 80-90kg, po lifcie 2.4 jakieś 35kg. Normalnie F1 robi się z 2.0JTDm z powodu tej wagi

    P.S. Co do warsztatu to nie muszę w nim siedzieć. Mam pełne zaufanie do osoby, która pracuje pod moim "logo"
    ---
    Bezwypadkowe auta na zamówienie. | Ogłoszenia: trade-lux.otomoto.pl
    Części eksploatacyjne do grupy FIAT/PSA

  7. #2617
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Przed liftem jakieś 80-90kg, po lifcie 2.4 jakieś 35kg.
    Tylko tyle zgubili

  8. #2618
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    P.S. Co do warsztatu to nie muszę w nim siedzieć. Mam pełne zaufanie do osoby, która pracuje pod moim "logo"
    Panowie moze przejdzcie na priv bo powoli przechwałki jak powyzej zaczynają męczyć zwykłych zjadaczy chleba. W sumie juz poprzez waszą dyskusję zgubiłem główny wątek, o co wy sie w sumie przemądrzacie jeden z drugim ...

  9. #2619
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tradelux
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Brera
    Postów
    217

    Domyślnie

    Cytat Napisał Evo666 Zobacz post
    Panowie moze przejdzcie na priv bo powoli przechwałki jak powyzej zaczynają męczyć zwykłych zjadaczy chleba. W sumie juz poprzez waszą dyskusję zgubiłem główny wątek, o co wy sie w sumie przemądrzacie jeden z drugim ...
    Bo mi wyjeżdża z tym publicznie, a nigdy u mnie nie był

    Wracając do tematu Tomek uważa, że najlepszy silnik diesla w Alfach to 2.0JTDM (ekonomiczny - chodzi o naprawy/usterki + najlepiej % się tuninguje).
    Ja uważam, że jeśli chodzi o porównanie do 2.4 to ten jest jednak lepszy z powodu lepszej kultury pracy, minimalnie lepszych osiągów, koszty serwisowania są na podobnym poziomie, a jeśli już to niewiele droższym. Stąd przykład części i porównań.
    Jeśli chodzi jednak o ekonomię i utrzymanie to nie ma nic lepszego jak 1.9 8v + chip.
    To samo co ja jeśli chodzi o wybór silnika 2.4 uważa cinek.
    Tomek się z tym nie zgadza i stąd te epopeje chcące zdyskredytować inne poglądy.
    ---
    Bezwypadkowe auta na zamówienie. | Ogłoszenia: trade-lux.otomoto.pl
    Części eksploatacyjne do grupy FIAT/PSA

  10. #2620
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    omg.. to bylo pytanie retoryczne

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory