Więc tak,
temp. na zew. -2,5C, 22C ustawione, nawiew dwie kreski, po 1400m czuć jak leci ciepłe powietrze, po 2100m czuć w aucie ciepło. ALE nie jest to takie gorąco jak leci gdy silnik ma 90*C.
Mam nadzieję że pomogę w ustaleniu czy działa P.T.C
Więc tak,
temp. na zew. -2,5C, 22C ustawione, nawiew dwie kreski, po 1400m czuć jak leci ciepłe powietrze, po 2100m czuć w aucie ciepło. ALE nie jest to takie gorąco jak leci gdy silnik ma 90*C.
Mam nadzieję że pomogę w ustaleniu czy działa P.T.C
U mnie podobnie jak u kolegi wyżej. Wystarczy kilkaset metrow i czuć, że powietrze z nawiewow jest juz lekko zlamane cieplem. Po 1.5 km juz wyraznie cieple.
Sprawdziłem- dokładnie tak jest: po kilkuset metrach jazdy, lub po kilkudziesięciu sekundach czuć już wyraźne ciepełko w aucie. Wygląda na to, że wszystko działa.
Zastanawia mnie tylko... czemu nie zrobili czegoś, co będzie działać od razu?![]()
Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel
"We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond
Moc grzałki? taka 1.5kW (jak w czajnikach) wykończyłaby Ci alternator i akumulator.
Nie narzekaj i tak masz dobrze :-)
Pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)
Pewnie, że wybredny!
A ja głupi do tej pory ogrzewanie dawałem na minimum, żeby się silnik grzał szybciejPół zimy zmarnowane!
Co ciekawe dzisiaj mało na zawał nie zszedłem jak mi nagle temperatura silnika z 65 na 55 spadła (akurat dojeżdżałem do skrzyżowania)- myślałem, że nowy termostat szlag trafił. Potem sobie przypomniałem, że grzałka działa dopóki silnik nie osiągnie 60 stopni... no i się przełączyło na grzanie z "wody" i taki był skutek... 10 minut za kółkiem jechałem wku***iony w milczeniu, ale mnie pod koniec jazdy oświeciłoTermostat oczywiście w pełni sprawny.
Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel
"We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond
P.T.C również ochładza motor, przecież to ogrzewa powietrze za nagrzewnicą, więc zasada działania taka jak by P.T.C nie było
Tak samo nagrzewnica dodatkowo chłodzi silnik![]()
No tak, ale nasze nagrzewnice mają przecież zawory... ktoś miał nawet problem tutaj na forum, że wszystko niby działało, ale nie miał ogrzewania.
Jako inżynier i użytkownik wykorzystałbym właśnie ten zawór do zapobiegania niepotrzebnego chłodzenia silnika... no ale przecież auto projektowali Włosi![]()
Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel
"We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond
Zawory srory, jak działa mi ogrzewanie silnik wolniej się nagrzewa![]()
Mam pytanie czy przy działaniu P.T.C. powinna świecić się śnieżynka od sprężarki czy tylko sam nadmuch ma działać?