Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: Żywotność Koła dwu masowego-zamachowego

  1. #11
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    kolego strzelanie z sprzęgła twym wrogiem nr 1
    zapalanie i gaszenia silnika z wciśniętym sprzęgłem
    bardzo delikatne redukcje
    nie przypalanie sprzęgła
    delikatne przyspieszanie w dolnym zakresie obrotów
    W zasadzie to podstawy których uczą na kursie na prawo jazdy.


    Cytat Napisał mizer Zobacz post
    Czyli obchodzić się jak z jajkiem i żadnej przyjemności z jazdy
    Tak naprawdę to przyjemność jest dopiero powyżej 3000 obr/mn .
    A wtedy to dwu-mas jest w miarę bezpieczny .
    Moja Bella

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dariusz156 Zobacz post
    Tak naprawdę to przyjemność jest dopiero powyżej 3000 obr/mn
    Oczywiście w przypadku JTS W JTD jest koniec momentu

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Cytat Napisał malin2k5 Zobacz post
    Oczywiście w przypadku JTS W JTD jest koniec momentu
    Ja tam nie wiem, przy 3000 gierix/min. przestawia się u mnie zmienna geometria turbosprężarki i doładowuje na maksa aż do 4600 gierix/min. i wówczas w 5-cylindrowym jtd jest na prawdę ekstra uczucie.

    mój sprint 0-100 kph z 17.01.2013: http://youtu.be/4GVYxmC926Q

    A wracając do pytania o koło zamachowe dwumasowe tłumiące drgania silnika: pożyje tyle ile mu dasz. U mnie w 2.4 JTD jest 257 000 km przebiegu, 3 miesiące temu wymieniałem sprzęgło i dwumasę zostawiłem (koszt 1600 zł za nową sztukę) po rozmowie z mechanikiem, który stwierdził, że lekko wypracowana dwumasa będzie jedynie powodować drgania samochodu i to głównie na biegu jałowym i przy ruszaniu. Miał rację - drgania są tylko lekko odczuwalne i myślę, że do 300 000 km, a może i więcej, dojadę spokojnie.


    Pozdrawiam,
    L.

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    dwumasa kosztuje oko 1200zł nie 1600zł.

    zakładanie nowego sprzęgła na stary dwumas który już ma 2xx xxx to czasami skrajna głupota. Bo luzy na dwumasie to nie wszystko.

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    dwumasa kosztuje oko 1200zł nie 1600zł.

    zakładanie nowego sprzęgła na stary dwumas który już ma 2xx xxx to czasami skrajna głupota. Bo luzy na dwumasie to nie wszystko.
    Pozwól, że ja zdecyduję po konsultacji z zaufanym mechanikiem co jest głupotą przy naprawianiu mojego auta, a nie stereotypowa opinia wielepów (wielep - zawsze wie lepiej, w internecie) z internetowych forów.

    Nie wiem czy pojeżdżę autem jeszcze rok, dwa, czy pięć, ale wydawanie ponad kafla tylko po to, by w 11 letnim dieslu z 257 tys km przebiegu, nie było drgań jak w benzynie uznaję za głupotę.

    L.

  6. #16
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    zakładanie nowego sprzęgła na stary dwumas który już ma 2xx xxx to czasami skrajna głupota.
    Gdybyśmy byli "rozsądni" to byśmy jeździli VV-enami.
    Moja Bella

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    widzisz kolego ale wkładanie nowego sprzęgła na pewnie (90%) krzywy i podpalony dwumas to skrajna głupota.

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    widzisz kolego ale wkładanie nowego sprzęgła na pewnie (90%) krzywy i podpalony dwumas to skrajna głupota.
    Odezwę się, gdy przekroczę 300 000 km albo padnie sprzęgło.

    L.

  9. #19
    Karol89
    Gość

    Domyślnie

    Ja wymieniałem sprzęgło przy przebiegu 136tys a dwumas zostawiłem bo nie miał dużych luzów. Jak na razie jeździ ) oby jak najdłużej.

  10. #20
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    zapalanie i gaszenia silnika z wciśniętym sprzęgłem
    nawet to w instrukcji 156 z jtd pisze

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 19-11-2017, 00:26
  2. [145] Zaślepka koła zamachowego
    Utworzone przez Mattiskc w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-06-2013, 15:12
  3. [145] Wymiana koła dwu masowego alfa 145 jtd
    Utworzone przez kezsats w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 19-06-2012, 18:23
  4. Wymiana koła dwu masowego pomoc
    Utworzone przez robokoch w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-04-2012, 05:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory