Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Witam:)

  1. #1
    Venomus
    Gość

    Domyślnie Witam:)

    Witam wszystkich Maniakow Motoryzacji Przepraszam za brak polskich znakow ale jestem w Anglii, ale wracam cala szczescie w sobote do Polski Nie mam czasu szukac na ten Alfy GTV i mam tylko kilka pytan. Pracowalem 4 miesiace na wymarzony samochod dzien w dzien i nie chce zmarnowac pieniedzy dlatego pytam sie fachowcow Myslalem tylko i wylacznie o japonskiej motoryzacji o Mitsubishi Eclipse. I calkiem nawet na mysl mi nie przeszlo zeby myslec na temat slicznych wloszek. Ale dzieki mojemu ojcu coraz bardziej mysle o kupnie wlasnie Alfy. Chodzi mi o Alfe GTV rok 2001 2.0 TS moge takowa zakupic z udokumentowanym przebiegiem 120tys km. Ale boje sie wziac taki samochod bo przez wszystkie lata zylem opinia iz nie ma co brac wlochow bo ciagle sie psuja, ze kierowcy alf widza sie tylko w serwisie. Ale Alfa GTV jest bardzo piekna i za wiele mniejsze pieniazki mozna kupic mlody rocznik niz Mitsubishi Eclipse. Jaka jest prawda tzreba duzo ladowac w ten samochod? Ciagle cos sie psuje czy to tylko mit? Potrzebuje samochodu ktory mnie nie zawiedzie wiem ze czas cos sie moze stac ok, ale nie moge ciagle w serwisie majatku wydawac...jak z czesciami drogie czy tez mit?? A co do spalania 2.0 TS bo o innym motorze nie moge myslec wieksze niz 2.0 za duze oplaty i spalanie, 1.8 za slaby, diesel za drogi w utrzymaniu...czyli 2.0 TS...jak to jest bo mam czas do namyslu do piatku i tylko dzieki pozytywnym Waszym opniom moze kupie GTVke, jak nie to Mitsubishi Eclipse Jezeli ta GTVka jest zadbana niezmeczona i mloda bedzie problem jak to ze wszystkimi wlochami jak mowia czy brac i sie bede cieszyl pieknym wygladem i moca samochodu? Dziekuje i czekam na opinie

  2. #2
    Fred
    Gość

    Domyślnie

    Jesli chcesz miec szlifierke bez duszy to kup tego "bezawaryjnego" eclipsa (znajoma posiadala przez pewien czas to "cos" i szybko sie pozbyla) w ktorym jak cos padnie to placi sie krocie za częsci.

    A jesli masz styl i klase to kup Gtv bo tak przyjemnie prowadzącego sie i brzmiącego (nawet 2.0 TS) auta nie kupisz (chyba ze masz kase na Maserati)
    Psuje sie kazde auto ktore jest zaniedbane wiec sam musisz wiedziec co kupujesz. Czesci to w 90 % fiat wiec taniocha a i tak jak cos sie psuje to pozostale 10% czyli BOSCH.
    Ja ładuje ciągle w to auto...ale nie dlatego ze sie psuje ale dlatego ze chce je zrobic na tiptop bo wiem ze po prostu nigdy go nie sprzedam. :mrgreen:

    Ave Alfa ! :twisted:

    PS> Podobno dobry smak rodzi sie z czasem wiec wybaczymy jesli zbłądzisz i kupisz eclipsa
    fred

  3. #3
    Kamil
    Gość

    Domyślnie

    Jak zaczynałem swoją przygodę z motoryzację to kupiłem Citroena ZX ( na przekór opinii wszystkich, że to francuz i że mnie poj...ło) a efekt to 150 tyś cudownej bezawaryjnej jazdy. Do dnia dzisiejszego jeżdźę (a właściwie żona) Xantią. Na Alfę zdecydowałem się 1,5 roku temu też z przekory (no nie do konca bo ładniejszych sylwetek samochodów nie ma do dzisiaj), ale w momencie gdy zostałem przewieziony przez poprzedniego właściciela i po własnej przejażdźce wiedziałem, że musze mieć ten samochód. Co do awarii i cen części, to większość takich opinii tworzą ludzie, którzy nigdy nie mieli doczynienia z Alfą. Gorzej jest z serwiesem, ale w każdej okolicy jest ktoś kto potraktuje ten samochód z godnością bez jakiejkolwiek ironii i głupawych uśmieszków. Oczywiście polecam samonaprawę - wtedy dopiero poczujes co to znaczy pokochać samochód, którym jeździsz.

  4. #4
    gALL
    Gość

    Domyślnie

    Skoro jestes w UK to znasz angielski to przeczytaj to:
    http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_romeo_gtv.shtml

    Jamie wie co pisze, swoja Gtv 2.0 u niego serwisuje.

    Poza tym o ile pamiec mnie nie myli to w 2001 r. w Gtv nie bylo juz silnika 1.8TS tylko 2.0TS, 2.0JTS, 2.5V6 i 3.0V6. Diesla nie montowano w Gtv'kachm choc znam jeden przypadek swap'a.

    Zawieszenie Gtv przod to taniocha, bo to samo ma AR 145/146, stare Bravo/Brava/Marea. Tyl to juz konstukcja pod Gtv i jak tam jest problem to nie bedzie tanio (po 3 wahacze na strone) do tego jeden pod sprezyna jest k... drogi (jakies 800zl sztuka). Amortyzatory na tyl nie sa drogie, sprezyny tez nie.

    Jak nie dziala klima to z dala od tego auta, bo moze byc chlodnica klimy do wymiany (tez cena ponad 800zl).

    Wydech, tez jest nie tani, calosc ponad 1200zl bez katalizatora.

    Wiecej na temat Gtv znajesz w moich odpowiedziach tutaj: http://www.alfaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=8002

    Swoja droga to do tej pory w Fiatach i AR ktore mialem jak lecialo to cos z koncernu Bosch, bo mnie do bialej goraczki juz doprowadza (w Marei posypala sie pompa i komputer ABS, radio Grundiga - tez Bosch, w poprzenich AR 2x przeplywomierz, czujnik polozenia walu, sonda labda - wszystko od Boscha).

    Jak auto ma pelna ksiazke serwisowa to podjedz na dowolna stacje diagnostyczna (byleby to nie byla stacja wskazana przez sprzedawce) i zrob przeglad jak do rejestracji. Wyleza wszystkie niedoskonalosci zawieszenia i wydechu. Mozna tez poprosci o analize spalin.

    Pozdrawiam
    Klaudiusz

    P.S.
    Jak sie swieci kontrolka poduchy powietrznej, nie nalezy panikowac, poniewaz w 99.9% przypadkow zadzialal ktorys czujnikow pod fotelem. Znana przypadlosc Gtv, ze jak na wlaczonej stacyjce przesuniesz fotel to wywali blad poduszki. Ale dla swietego spokoju nalezaloby podpiac sie pod komputer i zobaczyc dokladnie jaki to jest blad.

    Ogolnie zapytaj sie czy ktos z grupy, nie ma laptopa, kabla i softu i z nim jedz obejrzec auto. Mozna ciekawostek o tzw "idealnych stanach" sie dowiedziec.

  5. #5
    Rudix
    Gość

    Domyślnie

    Fred ma absolutna racje! Ja mialem podobny przypadek do Ciebie. Tez zastanawialem sie nad jakims japonczykiem ale w koncu wybralem Gtv w 2.0 TS i nie zaluje. Pokochalem ja od pierwszego wbicia sie w fotel. Niestety polasilem sie na tani egzemplarz lecz juz powoli dochodze do normalnej ceny i stanu samochodu. Po zlocie w Czestochowie zaluje ze nie kupilem w 3.0... Ale coz, na tej sie nie skonczy!
    Stary, pomysl sobie... Jakims niemieckim czolgiem moze podjechac kazdy "pan o grubym karku" czy pan z malo liczebnego miasteczka (tak zeby nikogo nie urazic). Japonczykiem podjedzie koles o bardziej wygorowanych potrzebach. Alfa podjedzie koles z klasa, temperamentem i "tym czyms"...
    Uwierz mi ze Eclipse chyba drozej bedzie Cie kosztowac w eksploatacji...
    Pozdrawiam!!!

  6. #6
    houek
    Gość

    Domyślnie

    Witam
    Jakbys był zainteresowany to dzwon:

    http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6400162

  7. #7
    Venomus
    Gość

    Domyślnie

    Bardzo milo mi widziec takie odpowiedzi Powiem tak, macie 100% racji. I chyba jednak pojsc za glosem serca niz tylko opinia innych Wiec na poczatku listopada jade po swoja Alfe A tak przy okazji co do silnika 2.0 TS to rozumiem z tego co czytalem ma on zmienne fazy rozrzadu dzieki wariatorowi(slyszalem ze usterkowa sprawa, ale nie wazne wszystko sie wkoncu psuje i nie jest wieczne droga ta czesc, pewnie nie jak piszecie ze 90% fiat, 10% bosch Jak spalanie wyglada w 2.0 TS, bo na wiekszy nie stac bedzie Mam dopiero 19 lat i bedzie to moj pierwszy samochod i ten 2.0 bedzie i tak mysle czyms szybkim A jak z korozja lapia szybko Alfki? Czy poprostu jak kazdy samochod trzeba dbac i tyle pewnie tak Pewnie i tak stane sie posiadaczem GTVki wiec pytanie czy w tym klubie organizujemy zloty GTVek i wszystkich Alfinek? Dziekuje ze wszystkie odpowiedzi i cieple przywitanie Utwierdziliscie mnie kolejny raz ze nie ma patrzec na innych tylko na swoj smak i gust Pozdrawiam


    P.S sorki za brak polskich znakow, angielska klawiatura ale od niedzieli juz bede w domu i zaczne szukac samochodu ten juz co mi sie widzial zniknal z ogloszenia...ale coz wiele jest pieknych kobiet

  8. #8
    Venomus
    Gość

    Domyślnie

    Taki male P.S wiele modeli bardzo milych dla oka, na ktore mnie stac maja silnik 2.0 V6 turbo, czy to nie pomylka? Duzowieksze spalanie rozumiem, a moze nie>> bo 210km robi wrazenie 2.0TS mi styknie w zupelnosci ale taki 2.0 V6 turbo to by bylo ''cos''

  9. #9
    gALL
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Venomus
    Bardzo milo mi widziec takie odpowiedzi Powiem tak, macie 100% racji. I chyba jednak pojsc za glosem serca niz tylko opinia innych Wiec na poczatku listopada jade po swoja Alfe A tak przy okazji co do silnika 2.0 TS to rozumiem z tego co czytalem ma on zmienne fazy rozrzadu dzieki wariatorowi(slyszalem ze usterkowa sprawa, ale nie wazne wszystko sie wkoncu psuje i nie jest wieczne droga ta czesc, pewnie nie jak piszecie ze 90% fiat, 10% bosch Jak spalanie wyglada w 2.0 TS, bo na wiekszy nie stac bedzie Mam dopiero 19 lat i bedzie to moj pierwszy samochod i ten 2.0 bedzie i tak mysle czyms szybkim A jak z korozja lapia szybko Alfki? Czy poprostu jak kazdy samochod trzeba dbac i tyle pewnie tak Pewnie i tak stane sie posiadaczem GTVki wiec pytanie czy w tym klubie organizujemy zloty GTVek i wszystkich Alfinek? Dziekuje ze wszystkie odpowiedzi i cieple przywitanie Utwierdziliscie mnie kolejny raz ze nie ma patrzec na innych tylko na swoj smak i gust Pozdrawiam


    P.S sorki za brak polskich znakow, angielska klawiatura ale od niedzieli juz bede w domu i zaczne szukac samochodu ten juz co mi sie widzial zniknal z ogloszenia...ale coz wiele jest pieknych kobiet
    1. Wariator wymienia sie co druga wymiane rozrzadu, czyli co ok 100-120tys km. Niestety nie jest on tani (jakies 400zl).
    2. Auto raz na 15tys km lub raz na rok trzeba przejrzec, wymienic olej, raz na dwa lata plyn hamulcowy, raz na 3 chlodniczy.
    3. spalanie 2.0TS w Gtv tu masz na przykladzie mojej: http://www.spritmonitor.de/en/detail/281051.html
    4. Zbiornik masz 70l w tym potworku a jak sie cisnie to skazowka w ochach schodzi w dol. Pociesze Cie, ze w 3.0V6 spada duzo szybciej.
    5. Co do korozji to jak nie bylo bite, to nie powinno jej byc wogole. Cala buda jest cynkowana (jak w kazdym fiacie od 1996r)
    6. Przednia maska i blotniki za z poliweglanu wiec nie ma co tam korodowac.
    7. 19lat i Gtv 2.0TS ... moge sie mylic ale wrozy mi to niestety krakse. To auto jest dosc szybkie, choc 155KM i 1.400kg to nie robi juz takiego wrazenia. Sprawdz ile bedzie Cie kosztowac ubezpieczenie tego auta, np. w UK jest to 16-18 grupa ubezpieczeniowa (na 20), wiec nawet za leciwe auto slono sie placi (mnie ubezpieczenie kosztowalo ponad 500 funtow za rok a mam sporo ponad 19 lat i prawo jazdy ponad 10lat).
    8. AR nie naprawisz w pierwszym lepszym warsztacie i na pewno nie u tych co sie specjalizuja w niemieckich bolidach (Golfy, Passaty)

    Pozdrawiam
    Klaudiusz

  10. #10
    Fred
    Gość

    Domyślnie

    2.0 V6 turbo to nie pomyłka... wg mnie to idealny silnik do Gtv . Tyle ze jesli chcesz z takim kupic to musisz go dobrze przebadac. JEsli padnie to koszty naprawy są koszmarne (wał w ASO 6000 zl)

    Z tym ze rowniez uwazam jak gALL w punkcie 7. Nawet jesli kupisz 2.0 TS to mam nadzieje ze masz duzo rozsądku bo to auto nie wybacza błędow. Musisz miec tez swiadomosc ze Gtv jak sama nazwa mowi jest autem do pokonywania dlugich tras z "ponadprzecietnymi" predkosciami wiec w miescie jest ociężały, g... widac w okolo i trudno sie parkuje

    Za to zawsze z pracy wracam dluższą drogą :twisted:

    fred

Podobne wątki

  1. Witam alfafamilię, witam leszno :)
    Utworzone przez egi w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-06-2015, 22:19
  2. Witam, witam i o zdrowie pytam... :-)
    Utworzone przez bionix w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-04-2015, 23:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory