Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: 2.4 JTD gaśnie powyżej 2tyś. obr.

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lorxk
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Łęczyca
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD Sportwagon
    Postów
    74

    Domyślnie 2.4 JTD gaśnie powyżej 2tyś. obr.

    Moja Alfa ma problem gdyż jak wkręci sie powyżej 2tyś to samoczynnie gaśnie i można ją odpalić dopiero po minucie i jedzie normalnie do ponownego przekroczenia 2tyś. Auto było u mechanika i ponoć był jakiś błąd w komputerze który został usunięty i auto przez miesiąc jezdziło jak należy a teraz znów zaczyna sie dziać to samo.

    Tutaj film jak to wygląda w praktyce:
    http://www.youtube.com/watch?v=_o3GGDHlX2Y

    Co może być nie tak? Pytam bo w okolicy jest tylko jeden mechanik który może sie podłączyć pod komputer w Alfie a jest troche nieogarnięty i nie zamierzam tam zostawiać auta.

    pozdr.
    C:\Documents and Settings\Kuba\Pulpit

  2. #2
    Kayrol
    Gość

    Domyślnie

    czujnik halla tj, połozenia walu

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 175 KM 2004
    Postów
    108

    Domyślnie

    Gdyby winowajcą rzeczywiście okazał się czujnik położenia wału, to mogę pomóc, gdyż w swojej alfie niepotrzebnie wymieniłem, więc mam w pełni sprawną używkę.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lorxk
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Łęczyca
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD Sportwagon
    Postów
    74

    Domyślnie

    Zawużałem dziś że po moim przegazowaniu jej na filmie za wydechem został czarny ślad z wodą albo z jakimś płynem dziwnym, chyba że to woda z wydechu nie nazbierała


    A co było u Cb do wymiany skoro nie czujnik wału?
    Ostatnio edytowane przez Lorxk ; 21-02-2013 o 21:16
    C:\Documents and Settings\Kuba\Pulpit

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 175 KM 2004
    Postów
    108

    Domyślnie

    Prosta sprawa. Sprawdź stan wszystkich płynów. Zanotuj. Pojeździj i zobacz, czy ubywa. Pewnie gdyby był to płyn chłodniczy i było go widać aż za wydechem, to musiałby bardzo szybko ubywać.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lorxk
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Łęczyca
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD Sportwagon
    Postów
    74

    Domyślnie

    A uszkodzony czujnik wału będzie widoczny na skanie komputera?
    C:\Documents and Settings\Kuba\Pulpit

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lorxk Zobacz post
    .... Auto było u mechanika i ponoć był jakiś błąd w komputerze który został usunięty i auto przez miesiąc jezdziło jak należy a teraz znów zaczyna sie dziać to samo.
    ....
    Zawsze podziwiam beztroskę niektórych mechaników, którzy uważają że jak skasują błąd to już usunęli usterkę... co to był za błąd?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    164 QV 24V '93, 164 Super TB '96, 166 2.5V6 '98, 155 2.0TS 16v '96
    Postów
    509

    Domyślnie

    Proponuje zaczac od zmiany mechanika. Podlaczyc pod kompter u fachowca.

    Potem wymiana filtra paliwa i zajrzyj do regulatora cisnienia paliwa znajdujacego sie w pompie. Moze byc do czyszczenia albo wymiany.

    Pozdrawiam

    Wysyłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 2
    Mam na imię Jacek... i jestem alfaholikiem...
    Powrót do Busso.... w najfajniejszym opakowaniu...

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lorxk
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Łęczyca
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD Sportwagon
    Postów
    74

    Domyślnie

    Filtr paliwa wymieniony 2 tygodnie temu lecz to nic nie dało.

    Dokładnie to nie wiem jaki błą był, szczerze to sam ten mechanik pewnie nie wiedział ale już.

    Gdzie dokładnie jest ten regulator? Jak go wyczyścić? Jest jakiś poradnik na forum do takiej operacji?
    C:\Documents and Settings\Kuba\Pulpit

  10. #10
    Kayrol
    Gość

    Domyślnie

    kup sobie interfejs za 50zł na allegro i sam bedziesz sobie diagnowozwał fesem, chyba ze nie masz laptopa ...

Podobne wątki

  1. 1.9 JTD 16v brak mocy do 2tyś obrotów
    Utworzone przez michals_88 w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-04-2014, 23:14
  2. 1.9 jtd gaśnie powyżej 2 tys obrotów
    Utworzone przez hubus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 09-09-2012, 15:40
  3. wkręca się tylko do 2tyś
    Utworzone przez nymo w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-08-2011, 22:02
  4. Powyżej 3 tyś obr/min Alfa gaśnie
    Utworzone przez Wolanin w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-03-2010, 10:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory