mialem ten sam problem ale u mnie byl winny akumulator po wymianie na nowy wszytko wrosilo do normy
mialem ten sam problem ale u mnie byl winny akumulator po wymianie na nowy wszytko wrosilo do normy
AlfaNL zuc na priva jakis namiar na siebie
Znalazłem to gniazdo od wtyczki immobilizera, wyczyściłem, przepiąłem kilka razy - dwa razy pod rząd Alfa odpaliła. Potem znów to samo, ten sam błąd immo. Krew mnie zalewa powoli... Jeszcze dodatkowo złamałem bezpiecznik przy jego dokręcaniu, ten od ABSu w puszce na akumulatorze - żółty, płaski 60A. Podejrzewałem przez chwilę że to tego wina, ale po złączeniu kabli na moment na sztywno, z pominięciem bezpiecznika - nadal to samo :[
Wziąłem na noc akumulator znów do podładowania, bo ma 12,3V zamiast tego 12,6... Może to jeszcze ta wina.
12v na spoczynku to może być. Uruchom silnik i zmierz wtedy, jeśli będzie około 14 to dobrze, jeżeli poniżej 13 to problem z ładowaniem (raczej brak lub pada), jeżeli poniżej 12 to na pewno nie ładuje. Jeżeli koło 14 to ten wątek możesz pominąć i szukaj przyczyny gdzieś indziej.
Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl
Jeśli gmerałeś przy imp i to pomogło na moment to szukał bym dalej w tym temacie bo twoje dotychczasowe próby usunięcia awarii z ABS i akumulatorem to ślepa uliczka.
Sprawdz jeszcze raz połączenia, sprawdz przewody może są przerwane, sprawdź tą pętlę indukcyjną "antenkę "
Jak masz drugi klucz do alfy próbuj nim odpalić
Tak, tylko po tym jak odpaliłem i znów wrócił problem, wyjąłem całą "tabliczkę" z bezpiecznikami, rozpiąłem wszystkie wtyczki z tyłu, wyjąłem nawet ten moduł immobilizera, sprawdziłem czy piny w gniazdach są OK, sprawdziłem wtyczkę od immo, złożyłem to wszystko do kupy i wciąż NIC.
Sprawdzałem obydwa kluczyki.
Nie ma jakiejś chałupniczej metody "na krótko" żeby choć na trochę wykluczyć z obiegu immo?
Aaa, czy to że ten bezpiecznik ABSu jest uszkodzony, może blokować zapłon/immo?
- - - Updated - - -
Chętnie bym sprawdził na odpalonym silniku, nawet nie wiesz jak chętnie, tylko najpierw chciałbym go uruchomić
Ostatnio edytowane przez Huber ; 24-02-2013 o 02:01
wyłączony ABS nie powinien mieć wpływu na immo. Sprawdź wszystkie masy. Może rozepnij komputer i podłącz go na nowo
No to teraz ciekawostka - przekaźnik pompy paliwa w puszce koło akumulatora. Dziś znów Alfa nie odpalała, więc pomyślałem że skoro wyczerpałem chyba wszystkie możliwości w kabinie, a paliwo wciąż nie leci - warto przyjrzeć się przekaźnikowi pompy paliwa. Wyjąłem, przeczyściłem styki - odpaliłem! Uradowany wziąłem autko na przejażdżkę, ale po 200 metrach, po dojechaniu do skrzyżowania znów zgasła i znów błąd immo+vdc. Znów każda próba odpalenia kończyła się fiaskiem. Przepchnąłem kawałek i zrezygnowany zamieniłem miejscami przekaźnik pompy paliwa z tym od wentylatora, tak na próbę. I znów odpaliłem od kopa! Przejechałem potem jeszcze kilkaset metrów i autko wciąż działa - mocno hamuję, dynamicznie przyspieszam - nic nie gaśnie. Po zaparkowaniu i zgaszeniu - kilkukrotnym - wciąż działa.
Czy faktycznie jest możliwe, że wadliwy przekaźnik pompy paliwa wywołuje błąd immo? Jest to w sumie całkiem logiczne - błąd przekaźnika komputer odbiera jako problem z zapłonem i blokuje immo. Chyba że to jakiś zbieg okoliczności, i za godzinę znów nie odpalę...
Aha - jeszcze jedna ciekawa rzecz, po zamianie tych przekaźników, poziom paliwa na wskaźniku w kabinie podniósł się prawie dwukrotnie Przed tym, lampka rezerwy już się świeciła, a po zamianie nie dość że zgasła, to podniosła się wskazówka - tak mi się wydaje przynajmniej
- - - Updated - - -
A jednak znów to samo. Byłem przed chwilą u alfy i znów nie odpala... No ja nie mogę
- - - Updated - - -
Nawet jeszcze raz poprzepinałem te przekaźniki i co... Nic.
- - - Updated - - -
UPDATE WIECZORNY
Hahaha a teraz dla odmiany od kopa odpaliła, za pierwszym razem bez żadnego grzebania xD
Wpadłem na inny pomysł, po tym jak zgasła podczas jazdy - czy czujnik położenia wału albo wałka może wywoływać błąd immo?
Też miałem taki problem, ale u mnie zalezało to od .. samego kluczyka. Jak się na niego nie pochuchało albo nie był ciepły ogólnie, to nie chciał odpalić i świeciło immo.
Ponowię zapytanie:
Wpadłem na inny pomysł, po tym jak zgasła podczas jazdy - czy czujnik położenia wału albo wałka może wywoływać błąd immo?