Strona 8 z 26 PierwszyPierwszy 123456789101112131415161718 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 259

Temat: benzyna czy diesel ???

  1. #71
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał kriss85 Zobacz post
    tu nie chodzi o to żeby zajechać auto w 3 dni bo można to w dzień zrobić nawet a pęknięte głowice nie biorą się ze spokojnej jazdy. Jak osioł odpalił zimne auto i gaz w podłogę to czego się spodziewać a panewki tak samo. Post jest po to żebm miał wiele opini za i przeciw różnym silnikom a co wybiorę to się okaże
    Wszystko to co jest wyżej opisane to jest efekt tylko jednego - nie dbania o to co się ma.
    Piszecie, że nawet dbane TSy się psuły - a ile tych teesów jest w rękach właścicieli obecnych od początku ?
    W większości to fury z demobilu, których historii traktowania nie ma możliwości żeby ustalić. I nawet jeżeli jest wszystko okej mechanicznie - to tego czy ktoś nie butował na zimnym się nie potwierdzi.
    Prawda jest taka, że i w wielu vkach leciały różne rzeczy - i nie ma na to recepty.
    A co do diesla - bądźmy szczerzy - kupiłem diesla, nawet licząc się z tym, że będę musial coś w nim naprawić - ale przy przebiegu które to auto ma założone u mnie (czyli około 50tyś na rok) mogę sobie na to pozwolić.
    Przy twoim przebiegu, nie brałbym w ogóle pod uwagę diesla.
    Bo strzeli ci dwumas czy turbo - i cała oszczędność pójdzie ci w pisdu, i będzie płacz i zgrzytanie zębów.
    A co do remontu czy wymiany TSa czy vki - przy pierwszym to wymiana silnika to okolice sprzęgła i dwumasu + świec żarowych w dieslu.
    Remont vki - to już troszkę kosztowniejsza sprawa - ale mimo wszystko diesla przy takim przebiegu bym wywalił z wyboru - bo przy przebiegu 5-6 tyś rocznie to ani nie zaoszczędzisz, ani przyjemności.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Damian1989 Zobacz post
    Nie napisalem przeciez, ze falki sie nie sypia. Prawidlowo eksploatowane wytrzymuja o wiele wiecej niz TS. Wszystko sie zuzywa, ale TS jest bardzo delikatnym i awaryjnym silnikem w porownaniu do V6 i nigdy bym go nie kupil dla oszczednosci rzedu 3l na 100 km.
    Powiedz mi jedno - ile kilometrów zrobiłeś TSem, a ile kilometrów zrobiłeś vka?
    Sądzę, że jednak troszkę więcej się najeździłem Teesami, bo 147 ma u mnie 65tys obecnie, 166 około 40tys.
    Vka - w momencie jak miałem na sprzedaż zrobiłem koło 10tyś ...
    I czy TS jest słaby ? 147 dostaje w dupe non stop. Ale dostaje też dobry olej co 10tyś km albo i częsciej, dostaje nowe filtry, zawsze rozgrzana + inne częsci eksploatacyjne. Jednym słowem - ma być tak, żeby auto było cały czas gotowe do drogi.( i nie wydaje jakiś kokosów, ot wszystko co idzie w koszta normalnego użytkowania) Drugi TS - na początku był problem, kupiliśmy z mąło dobrego źródła - pech chciał na dzień dobry poleciała panewka.
    Wsadzony drugi sprawdzony silnik. Od tamtej pory lane najlepsze oleje, podobnie jak w 147 raz na 10tyś albo i częsciej - i jakoś ani jedna, ani druga alka nie strzela już fochów ? Cud no nie.
    Nie powiem, że vki są awaryjne - ale widziałem osobiscie 4 z pukającą panewką, jedną z pękniętymi głowicami i około 2-3 po zerwaniu paska.
    ?Niby nie wiele - ale te silniki również nie są takie złote.
    i w większości jest to efekt tylko jednego - nie dbania o auto.
    i tyle - jak ktoś ma pewne auto - niech bierze.
    Ja zrobiłem wiele kilometrów TSem i nie powiem na ten silnik złego słowa.
    Na vke tak samo - ekstra motor, ale stwierdzanie, że jest w cholere wytrzymalszy niż TS - no nie.
    Warto dodać jeszcze jedno - zadbana vka swoje kosztuje. i w wiekszosci to co mamy na allegro - ze stwierdzeniem zadbana - nie ma za wiele wspólnego
    147 powodów do zadowolenia

  2. #72
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Jak ktoś przed Tobą nie dba o auto, to nie ma reguły czy JTD, TS czy V6 - mogą być koszty... A jak ktoś dba, to przekłada się to na odpowiednią cenę - proste Chyba że ktoś jest "pod ścianą", ale to musi być pewno źródło

  3. #73
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał kriss85 Zobacz post
    Myślę juz kilka dni co wybrać i jak do tej pory jestem bardziej skłonny kupić 2.4 z tego względu ze jazda po mieście w skali miesiąca jest ok. 20-30% i reszta to trasa. Nie jestem jakimś maniakiem prędkości i nie potrzebuje prawie 200 km pod maska. Teraz jeżdżę 1.8 td forda i ten to dopiero klekocze to myślę jtd będzie na pewno ciszej pracowac
    Heheh a czemu nie możesz mieć 200KM i spalania jak w 1,9tdi . Ja powiem tak . Auto po modach mam 190KM i coś koło 400nm . Pali mniej niż seria z racji tego ,że nie musze deptać podłogi żeby auto szło - jest bardziej elastyczne . Spalanie jak już pisałem 7-9max .przy silniku 2,4 to dobry wynik . O przyjemności z jazdy nie będę nawet wspominał bo ogranicza mnie tylko skrzynia 5-cio biegowa i brakuje jej na autobanie . Minus diesla to - każdy stary diesel prędzej czy pózniej wypluje turbo a to już koszta a pompa CR też wieczna nie jest więc trzeba albo kupić rodzyn po dziadziu albo liczyć się że auto które kosztowało nowe ponad 100tysi w naprawach dalej tanie nie jest .

  4. #74
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    TS miałem, dbałem a i tak panewkę wymieniałem. Wmoim przypadku stwierdzenie -jak dbasz tak masz - nie ma racji bytu. Dbałem chuchałem i 3 tysie wydałem
    Dlatego mam złe zdanie o tych silnikach

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  5. #75
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinas Zobacz post
    TS miałem, dbałem a i tak panewkę wymieniałem. Wmoim przypadku stwierdzenie -jak dbasz tak masz - nie ma racji bytu. Dbałem chuchałem i 3 tysie wydałem
    Dlatego mam złe zdanie o tych silnikach
    Ja niestety też. Oprócz drogiej na dzień dzisiejszy wymiany kompletnego rozrządu z wariatorem (do czego niestety jest potrzebna wiedza, jak to poprawnie zrobić i mało który warsztat chce się bawić w prawidłowe ustawienie rozrządu) - zawsze jest niebezpieczeństwo obrócenia się panewki i wtedy jak się skończy na 3 tysiącach - to należy się cieszyć, że tak tanio wyszło. Jeśli do TS-a ktoś zamierza założyć gaz - to powodzenia, bo widziałem w życiu zaledwie 2 takie motory, które miały prawidłowo dobraną instalację gazową i prawidłowo wyregulowaną, reszta była w wersji "dużo, tanio, TESCO". Mając do wyboru dość pancernego JTD lub fajnie się kręcącego, ale zarąbiście sfochowanego TS-a - wybrałbym JTD. Na dokładnym przeglądzie JTD można w miarę sensownie okreslić stan tej jednostki i nawet, jeśli to nawali, to TS-y i tak psują się "drożej".
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #76
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Jeśli do TS-a ktoś zamierza założyć gaz - to powodzenia, bo widziałem w życiu zaledwie 2 takie motory, które miały prawidłowo dobraną instalację gazową i prawidłowo wyregulowaną, reszta była w wersji "dużo, tanio, TESCO"
    O popatrz, oglądałeś moje dwa teesy ? nie wiedziałem nawet


    Cytat Napisał cinas Zobacz post
    TS miałem, dbałem a i tak panewkę wymieniałem. Wmoim przypadku stwierdzenie -jak dbasz tak masz - nie ma racji bytu. Dbałem chuchałem i 3 tysie wydałem
    Dlatego mam złe zdanie o tych silnikach
    Cinas - masz pewność, że nikt przed tobą nie butował tego auta ?
    Nie masz - ale tak samo możesz kupić JTD - które za 5tyś km może wypluć za jednym zamachem turbo dwumas i pompe.
    Już ktoś tu na forum kupił taką zadbaną i wychuchaną JTD - od pewniaka - no i popatrz ze nawet tak dobre auto trafiło zaraz do tomka na generalke - prawda tomku ?
    147 powodów do zadowolenia

  7. #77
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar latem666
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Były: Corsa B 1.2 16V, AR 156 1.6 TS SW R.I.P., AR 156 SW FL 1.9 JTD 8v, AR Giulietta 1.4MA
    Postów
    502

    Domyślnie

    Jak zobaczyłem ten temat, to od razu pomyślałem, że pośledzę, poczytam i może wreszcie się zdecyduję za czym się będę w niedalekiej przyszłości rozglądać, a tu nagle takie zdziwienie. Z każdym postem coraz więcej niewiadomych . Ciężko z tego wszystkiego wybrać coś logicznego. Chyba będę musiał się pojawić na jakimś spocie i wywołać burzę pytając się jaki silnik wybrać

  8. #78
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Latem666 jak chcesz pewny silnik a nie "może dobry a może nie" to albo V-ka albo JTD . Bo jak piszą koledzy T.S'a można trafić zajebistego ale to tylko"można" . Pisze przecież jasno ,że koszta utrzymania V-ki i T.S'a są zbliżone a ryzyko trafienia wątpliwego T.S'a a wątpliwej V-ki ma się jak 100 do 1 . Sorry ale większośc warsztatów , użytkowników , alfistów wybrało by V-ke albo JTD'ka to coś w tym chyba jest . Po drugie o ile mi wiadomo to JTD wyszedł lepiej w testach porównawczych niż TDI a z kolei V-ka Alfowska została uznana za najlepszą konstrukcje V6 minionych lat . O T.Sie nie słyszałem żadnych ochów achów tylko tyle ,że jak silnik dociągnie 300tkm to wyczyn bez remontu . Sorry taka prawda - są wyjątki ( jak zajezdzone V-ki ) ale ogólnie tak się sprawy mają - T.S to nieudana konstrukcja która zapracowała na nieciekawą opinie na temat Alfy ,której inne dobre silniki nie uratowały . I widze ,że każdy własciciel T.S'a twardo w zaparte za swoim . Powtarzam bądzcie realistami - to ,że macie " wyjątek " nie przesądza o ogóle . Tak samo jak udowadnianie jak to Alfa jest lepsza od VW i odwrotnie . Każdy chwali co ma ale bez przesady . Ja nikogo nie namawiam na Alfe bo te auto to Maybach w utrzymaniu w porównaniu do Octavi czy Golfa itd . Wybierajcie swiadowmie i radzcie swiadomie . Ja jak bym słuchał opinii na temat tego auta to pewnie było by to ostatnie auto jakie bym kupił . Kupiłem dla wyglądu mimo ,że " Będziesz Miał Wydatki " nabiera nowego znaczenia . Ze swojej klasy to najdroższe w utrzymaniu i najmniej trwałe auto . Ale ludzie to się kupuje dla wyglądu . Jak koledzy szukają czegoś taniego to niech kupią Opla VW. Jak chcecie oryginalny wóz za normalne pieniądze ( w zakupie )to kupcie Alfe ( która się nie starzeje mimo upływu lat -optycznie ) Apel dla forumowiczów: na Boga nie wmawiajcie innym ,że T.S jest dobrym silnikiem bo tego nawet serwis Alfy nie potwierdzi . Teraz mnie posiadacze T.S-ow linczujcie .
    Ostatnio edytowane przez Nazar ; 25-02-2013 o 18:03

  9. #79
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał mattom Zobacz post
    Cinas - masz pewność, że nikt przed tobą nie butował tego auta ?
    Zacznijmy od tego iż ts trzeba butowac by jakoś jechał co niestety okupione jest zużyciem paliwa z poziomie v6 (1.8ts). Pojęcie "butować" można rozważac na kilka sposobów, u mnie np. butowanie to dawanie w palnik przy roboczej temp. silnika. But jest ile fabryka dała, także tutaj nie ma mowy że coś panewki skaczą Jedno jest pewne ja w ts wymieniałem ciekawe rzeczy, których w jtd nawet nie ruszałem Ale powaznie bierz benzyne, będziesz zadowolony. Najlepiej coś z rodziny V6 to te Ts to takie popierdółki jednak są przy v6

    BIERZ BENZYNKE i będziesz zadowolony

  10. #80
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Ps. Wiecie mam taką anegdote z życia wziętą . Pewien mechanik który modzi tylko przy Alfach kiedyś mnie zjechał ,że przy kliencie pojechałem po T.S ie . Ja potem go pytam czemu się czepia a on mi na to: "Słuchaj wiesz ,że mało jest dobrych mechaników którzy robią Alfy a w szczególności T.S-y . Jak będziesz tak dalej nawijał do ludu to niedługo będę musiał piekarnie otworzyć a nie warsztat . Alfy są dobre bo ja z tego żyje " . Sami zresztą wiecie ,że mało warsztatów które potrafią się obejść z naszymi cacuszkami a inne co potrafią to nie bardzo się palą do roboty jak za czas w której wymieni jeden amor w Alfie to zrobi całego Golfa . I nie odbierajcie tego jako atak na Alfistów bo sam nim jestem ale z realnej miłosci do tych aut a nie urojonego fanatyzmu i braku samokrytyki . MAMY AUTA PIĘKNE ,ORYGINALNE ALE NIE IDEALNE . I pokój pański niech zawsze będzie z wami.....

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Benzyna&LPG czy Diesel??
    Utworzone przez Przemo8 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 31-03-2014, 00:11
  2. 156 czy 147?? benzyna+gaz czy diesel??
    Utworzone przez daniel675 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 31-12-2012, 09:59
  3. [Giulietta] Diesel vs. benzyna.
    Utworzone przez dwilk w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 20-06-2012, 09:07
  4. diesel czy benzyna?
    Utworzone przez ricardo76_stg w dziale 147
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 27-02-2011, 21:03
  5. 166 lub 159. Diesel vs Benzyna
    Utworzone przez bocianpolski w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-12-2009, 15:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory