W jakich silnikach jeżdżą wały i panewki z TS 16V?
W jakich silnikach jeżdżą wały i panewki z TS 16V?
Miałem 2 sztuki 155 2,0 16V z Niemiec w których były wymieniane pompy oleju. Tak pompa to słaby element tych motorów. Co do remontu to jeśli znajdzie kolega dawcę i będzie miał możliwość przejechania się autem, to raczej bym zainwestował w drugi motor. I chętniej w wersje z aluminiową pokrywą bo mniej się zacierały. Co do tego że najbardziej w 2,0 obraca się panewka, to się z tym zgadzam. Wynika to z bardzo dużego skoku tego silnika i faktu że wkręca się on do 7000 obrotów na minutę. Dlatego 1,6 mają z tym najmniejszy problem .Co do swapa na 2,0 8V . Nie jest to głupie, ale tak jak ktoś napisał. Te silniki też nie są idioto odporne i jak nie były należycie traktowane to też czeka je remont. Ja mam teraz 164 z tym silnikiem i ostatnio na 1000 kilometrów zjadła litr Motula. Tak jest, gdy się 2,0 8V ciśnie na maksa. Auto ma 290 tysięcy przebiegu i motor ma zajebistego kopa.
W wielu... już analiza katalogów dostawców łożysk po numerach powie Ci wiele. Jak się trochę postarasz to z wykorzystaniem ePer'a + szukajka części ASO grupy Fiata odkryje przez Tobą całą tajemnicę. Taka praca domowa. Wątek wspomniany wielokrotnie także na forum.
Masz sporo racjiTak, w TS 16v słabym punktem są pompy oleju - zaleca się pomiar tolerancji mechanizmu pompy jeśli tylko zrzucamy miskę, chcemy zrobić przegląd dołu. Wersje CF1 TS 16v 150 KM - czyli te montowane już w 155 uważane są za najlepsze z TS 16v. Co do wersji 2.0 TS 16v to także zgoda co do tego, że problemy ze smarowaniem występowały tam najczęściej - także wałki rozrządu. Skok tłoka jest duży, większe siły przynoszone na panewkę przez korbowód, ale są silniki o podobnym lub większym skoku które nie cierpią na szybkie zużycie panewek - problemem w TS 16v jest problem z mało wydajnym smarowaniem motoru.
Materiały na wał jak i panewki są dobrze dobrane do charakterystyki Twin Sparka 16v. Bez wydajnego układu smarowania pancerne wały 8v + sputtery na górę nic nie poradzą. Na sucho łożysko jakim jest zestaw panewek korbowodowych nie będzie pracować choćby nie wiem jakie tu ktoś teorie tworzył![]()
Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...
Co nie zmienia faktu, że w życiu nie kupię TS-a 16V![]()
A czy przypadkiem nie takim się właśnie przemieszczasz??
Kiedyś zastanawiałem się z kolegą, który zawsze lubi tworzyć jakieś patenty nad zewnętrzną pompą oleju. Jest troszke mało miejsca ale zawsze można dostawić pompę oraz jedno koło pasowe zębate na wale i ją napędzić lub na przekładni zębatej i użyć np pompy od Ziła. Niestety póki co tylko to wszystko teoretyzujemy bo nie mamy "wolnego" silnika Ts na próby
Ale Rozrabia
156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
Blue cosmo
Hmmm, TS 16V z suchą miską olejową byłby ciekawą opcją, tylko jeszcze miskę zmniejszyć, posadzić niżej napęd i w zakrętach rwała by asfalt![]()
to czym ty jeździsz omron jak nie TSem ??
Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
Jest klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
ALFA-i każdy dzień jest inny
No jeżdżę 16V i wiem, że to pierwsze i ostatnie 16V![]()
A nie prościej zaadoptować pompę z JTS'a? Bardziej wydajna, myślę że dopiero w JTS "spece" Fiata którzy zepsuli renomę TS'a pokapowali się co się złego działo z tymi TS 16v... Warto poprawić TS'a moim zdaniem, nie tylko dlatego aby użytkownicy poczuli się w końcu pewnie, ale także dlatego że to ostatnie takie silniki, które w dobie ekologii, downsizingu już nigdy nie powrócą. Jakby nie było... 8v czy 16v, każdy z nas posiadaczy Twin Sparka jeździ kawałkiem historii motoryzacji. Podobnie użytkownicy Busso.
omron8 - pomimo, że działasz mi momentami na układ nerwowy to nie poddawaj się!Masz 155-tkę, bardzo ciekawe auto, masz Twin Sparka pod maską, czerp chłopie radość z tego co posiadasz, bo w dobie pseudo samochodów nafaszerowanych elektroniką, z silnikami jak u kosiarki o dźwięku młynka do kawy posiadasz ostatni z prawdziwych samochodów. Ciekawe co byś powiedział jakbyś stał się posiadaczem jakiegoś cuda 1.2 cm3 Turbo z 160 KM i po 100 tyś. robił remont generalny, bo chyba nie wierzysz w pancerne wały, panewki z kompozytów opracowywanych przez NASA w tych pojazdach... jak ktoś gdzieś napisał, nadchodzi era gdzie silniki będzie się wymieniało jak tarcze hamulcowe, jak już jest w Smarcie, jednorazówki. A najlepiej jakbyś kupił nowe auto...
Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...