Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 45

Temat: Zatarty silnik

  1. #21
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    W jakich silnikach jeżdżą wały i panewki z TS 16V?

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Miałem 2 sztuki 155 2,0 16V z Niemiec w których były wymieniane pompy oleju. Tak pompa to słaby element tych motorów. Co do remontu to jeśli znajdzie kolega dawcę i będzie miał możliwość przejechania się autem, to raczej bym zainwestował w drugi motor. I chętniej w wersje z aluminiową pokrywą bo mniej się zacierały. Co do tego że najbardziej w 2,0 obraca się panewka, to się z tym zgadzam. Wynika to z bardzo dużego skoku tego silnika i faktu że wkręca się on do 7000 obrotów na minutę. Dlatego 1,6 mają z tym najmniejszy problem .Co do swapa na 2,0 8V . Nie jest to głupie, ale tak jak ktoś napisał. Te silniki też nie są idioto odporne i jak nie były należycie traktowane to też czeka je remont. Ja mam teraz 164 z tym silnikiem i ostatnio na 1000 kilometrów zjadła litr Motula. Tak jest, gdy się 2,0 8V ciśnie na maksa. Auto ma 290 tysięcy przebiegu i motor ma zajebistego kopa.

  3. #23
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Lightbulb

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    W jakich silnikach jeżdżą wały i panewki z TS 16V?
    W wielu... już analiza katalogów dostawców łożysk po numerach powie Ci wiele. Jak się trochę postarasz to z wykorzystaniem ePer'a + szukajka części ASO grupy Fiata odkryje przez Tobą całą tajemnicę. Taka praca domowa. Wątek wspomniany wielokrotnie także na forum.


    Cytat Napisał andrzej1980 Zobacz post
    Miałem 2 sztuki 155 2,0 16V z Niemiec w których były wymieniane pompy oleju. Tak pompa to słaby element tych motorów. Co do remontu to jeśli znajdzie kolega dawcę i będzie miał możliwość przejechania się autem, to raczej bym zainwestował w drugi motor. I chętniej w wersje z aluminiową pokrywą bo mniej się zacierały. Co do tego że najbardziej w 2,0 obraca się panewka, to się z tym zgadzam. Wynika to z bardzo dużego skoku tego silnika i faktu że wkręca się on do 7000 obrotów na minutę. Dlatego 1,6 mają z tym najmniejszy problem .Co do swapa na 2,0 8V . Nie jest to głupie, ale tak jak ktoś napisał. Te silniki też nie są idioto odporne i jak nie były należycie traktowane to też czeka je remont. Ja mam teraz 164 z tym silnikiem i ostatnio na 1000 kilometrów zjadła litr Motula. Tak jest, gdy się 2,0 8V ciśnie na maksa. Auto ma 290 tysięcy przebiegu i motor ma zajebistego kopa.
    Masz sporo racji Tak, w TS 16v słabym punktem są pompy oleju - zaleca się pomiar tolerancji mechanizmu pompy jeśli tylko zrzucamy miskę, chcemy zrobić przegląd dołu. Wersje CF1 TS 16v 150 KM - czyli te montowane już w 155 uważane są za najlepsze z TS 16v. Co do wersji 2.0 TS 16v to także zgoda co do tego, że problemy ze smarowaniem występowały tam najczęściej - także wałki rozrządu. Skok tłoka jest duży, większe siły przynoszone na panewkę przez korbowód, ale są silniki o podobnym lub większym skoku które nie cierpią na szybkie zużycie panewek - problemem w TS 16v jest problem z mało wydajnym smarowaniem motoru.

    Materiały na wał jak i panewki są dobrze dobrane do charakterystyki Twin Sparka 16v. Bez wydajnego układu smarowania pancerne wały 8v + sputtery na górę nic nie poradzą. Na sucho łożysko jakim jest zestaw panewek korbowodowych nie będzie pracować choćby nie wiem jakie tu ktoś teorie tworzył
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  4. #24
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Co nie zmienia faktu, że w życiu nie kupię TS-a 16V

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    A czy przypadkiem nie takim się właśnie przemieszczasz??

  6. #26
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Kiedyś zastanawiałem się z kolegą, który zawsze lubi tworzyć jakieś patenty nad zewnętrzną pompą oleju. Jest troszke mało miejsca ale zawsze można dostawić pompę oraz jedno koło pasowe zębate na wale i ją napędzić lub na przekładni zębatej i użyć np pompy od Ziła. Niestety póki co tylko to wszystko teoretyzujemy bo nie mamy "wolnego" silnika Ts na próby
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  7. #27
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Hmmm, TS 16V z suchą miską olejową byłby ciekawą opcją, tylko jeszcze miskę zmniejszyć, posadzić niżej napęd i w zakrętach rwała by asfalt

  8. #28
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    to czym ty jeździsz omron jak nie TSem ??

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  9. #29
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    No jeżdżę 16V i wiem, że to pierwsze i ostatnie 16V

  10. #30
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Exclamation

    Cytat Napisał czesany Zobacz post
    Kiedyś zastanawiałem się z kolegą, który zawsze lubi tworzyć jakieś patenty nad zewnętrzną pompą oleju. Jest troszke mało miejsca ale zawsze można dostawić pompę oraz jedno koło pasowe zębate na wale i ją napędzić lub na przekładni zębatej i użyć np pompy od Ziła. Niestety póki co tylko to wszystko teoretyzujemy bo nie mamy "wolnego" silnika Ts na próby
    A nie prościej zaadoptować pompę z JTS'a? Bardziej wydajna, myślę że dopiero w JTS "spece" Fiata którzy zepsuli renomę TS'a pokapowali się co się złego działo z tymi TS 16v... Warto poprawić TS'a moim zdaniem, nie tylko dlatego aby użytkownicy poczuli się w końcu pewnie, ale także dlatego że to ostatnie takie silniki, które w dobie ekologii, downsizingu już nigdy nie powrócą. Jakby nie było... 8v czy 16v, każdy z nas posiadaczy Twin Sparka jeździ kawałkiem historii motoryzacji. Podobnie użytkownicy Busso.

    omron8 - pomimo, że działasz mi momentami na układ nerwowy to nie poddawaj się! Masz 155-tkę, bardzo ciekawe auto, masz Twin Sparka pod maską, czerp chłopie radość z tego co posiadasz, bo w dobie pseudo samochodów nafaszerowanych elektroniką, z silnikami jak u kosiarki o dźwięku młynka do kawy posiadasz ostatni z prawdziwych samochodów. Ciekawe co byś powiedział jakbyś stał się posiadaczem jakiegoś cuda 1.2 cm3 Turbo z 160 KM i po 100 tyś. robił remont generalny, bo chyba nie wierzysz w pancerne wały, panewki z kompozytów opracowywanych przez NASA w tych pojazdach... jak ktoś gdzieś napisał, nadchodzi era gdzie silniki będzie się wymieniało jak tarcze hamulcowe, jak już jest w Smarcie, jednorazówki. A najlepiej jakbyś kupił nowe auto...
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

Podobne wątki

  1. [159] Silnik zatarty?
    Utworzone przez jackblackxxx w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 22-07-2015, 21:31
  2. [2.4] silnik ani drgnie. Zatarty?
    Utworzone przez apocaer w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 03:36
  3. Zatarty silnik - szybkie porady
    Utworzone przez dejoka w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-06-2014, 13:29
  4. JTS - zatarty silnik.
    Utworzone przez matezoma w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 30-11-2011, 22:38
  5. miska olejowa / zatarty silnik
    Utworzone przez moreeek w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 21-01-2010, 22:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory