Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Alfa 156 SWAP 1.8 TS 140KM na 1.8 TS 144

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Mefsito
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Gullspang Szwecja
    Auto
    AR 147 2.0TS Selespeed
    Postów
    210

    Question Alfa 156 SWAP 1.8 TS 140KM na 1.8 TS 144

    Witam możliwe że temat był już poruszany lecz jakoś nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Właśnie niedawno kupiłem Alfę 1.8 TS 140KM 2002r. lecz niestety za niewielkie pieniądze nie można się spodziewać perfekcyjnego samochodu, moje pytanie jest następujące: muszę wymienić silnik, z tym że, zastanawiam się czy jeżeli kupię silnik ze starszej wersji która nie miała komputera pokładowego a moim samochodzie takowy jest, czy wszystko będzie działało jak należy? Proszę o odpowiedz z góry dziękuje.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Arrow

    Cytat Napisał Mefsito Zobacz post
    Witam możliwe że temat był już poruszany lecz jakoś nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Właśnie niedawno kupiłem Alfę 1.8 TS 140KM 2002r. lecz niestety za niewielkie pieniądze nie można się spodziewać perfekcyjnego samochodu, moje pytanie jest następujące: muszę wymienić silnik, z tym że, zastanawiam się czy jeżeli kupię silnik ze starszej wersji która nie miała komputera pokładowego a moim samochodzie takowy jest, czy wszystko będzie działało jak należy? Proszę o odpowiedz z góry dziękuje.
    W TS CF2 144 KM masz:
    - inny komputer sterujący
    - inny wydech - kolektor wydechowy bez stopnia post-collector katalizatorów, jeden katalizator zintegrowany z tłumikiem środkowym
    - inna przepustnica (klasyczna z linką)

    Także albo cofasz się do CF2 i przekładasz wszystko (ale nie wiem czy Irlandzki odpowiednik MOT przejdziesz, myślę tu o emissions) albo przekładasz sam silnik podmieniając osprzęt na ten co masz w CF3 140 KM, w tym pokrywa zaworów (CF3 ma jak pamiętam inne, tzw. krótkie przewody zapłonowe), dolot - przepustnica itp. Nie mniej jednak używany TS z niewiadomego źródła to także loteria, bez uruchomienia go czy rozbiórki na części i pomierzenia to możesz skończyć gorzej niż masz obecnie. Możesz sprawdzić i przełożyć to co masz zużyte u siebie - głowica, wał, tłoki... ale nie będzie to na 100% operacja plug'n'play, jakaś inwestycja w zakupiony silnik będzie tak czy inaczej.

    W UK masz dobrych speców: http://autolusso.co.uk Pełen remont generalny TS'a z włożeniem, wyjęciem motoru - 1500 GBP.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  3. #3
    mefi28.156
    Gość

    Domyślnie

    a takie pytanie z innej beczki ktory z tych silników jest lepszy ? wady i zalety ten 144 koni ( 106 KW ) czy ten 140 koni ( 103 KW ) ??

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    Cytat Napisał mefi28.156 Zobacz post
    a takie pytanie z innej beczki ktory z tych silników jest lepszy ? wady i zalety ten 144 koni ( 106 KW ) czy ten 140 koni ( 103 KW ) ??
    Zmiany podyktowane były presją wymogów dot. emisji, czyli spełnienie norm Euro3. Niestety, ekologia jak to w życiu bywa daje najbardziej w tyłek użytkownikowi końcowemu - czyli nam. W CF3 masz aż 3 katalizatory (2 stopnia post-collector, jeden główny), do tego 3 sondy lambda. Motor jest trochę mniej dynamiczny, spalanie trochę większe, ale chronimy środowisko Z plusów CF3 - problem falowania obrotów tu nie występuje. Z minusów CF3 to dwie dodatkowe lambdy, dwa dodatkowe katy - w razie wymiany koszt większy niż pojedyncze w CF2, jak wspomniałem mniej KM oraz zmieniona charakterystyka momentu obrotowego czyni go mniej dynamicznym. Sondy zanim przyjmą odpowiednią temperaturę roboczą "trzymają" ECU na parametrach domyślnych - większe spalanie na początku. Jeszcze nie dogrzebałem się do konkretnego info, ale pompa oleju poddana została modyfikacji w CF3.

    Tak to fajny motor, nie lubi jazdy w korkach (spalanie), w zakresie do ca. 3000 obr/min trochę ospały, potem to mały wariat
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Mefsito
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Gullspang Szwecja
    Auto
    AR 147 2.0TS Selespeed
    Postów
    210

    Domyślnie

    Serdeczne dzięki za info, chyba będę szukał silnika CF3 ponieważ nie potrzebuje osprzętu tylko blok silnika i głowicę z całą resztą. A takowy mogę kupić w granicach 150 euro z gwarancją rozruchu a przełożeniem będę się sam zajmował, więc bez zmartwień. Jeśli chodzi o wymianę części to myślę że mi się to nie opłaca ponieważ koszt wyszedłby około 400-500 euro za same części + planowanie głowicy a i tak nie jestem pewien co nawala. Ewentualnie kupię CF2 i poprzekładam części, a tu nasuwa się mi pytanie, jeżeli włożę CF2 i osprzęt z CF3 to czy Infocenter nadal będzie działał prawidłowo ??

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Arrow

    Cytat Napisał Mefsito Zobacz post
    Serdeczne dzięki za info, chyba będę szukał silnika CF3 ponieważ nie potrzebuje osprzętu tylko blok silnika i głowicę z całą resztą. A takowy mogę kupić w granicach 150 euro z gwarancją rozruchu a przełożeniem będę się sam zajmował, więc bez zmartwień. Jeśli chodzi o wymianę części to myślę że mi się to nie opłaca ponieważ koszt wyszedłby około 400-500 euro za same części + planowanie głowicy a i tak nie jestem pewien co nawala. Ewentualnie kupię CF2 i poprzekładam części, a tu nasuwa się mi pytanie, jeżeli włożę CF2 i osprzęt z CF3 to czy Infocenter nadal będzie działał prawidłowo ??
    Możesz użyć całego CF2 - głowica, blok, tłoki, wał co tam będziesz miał, ale osprzęt musisz mieć swój czyli CF3. Zachowując cały osprzęt od CF3 (ECU + zestaw czujników/nastawników, wydech, dolot) nic w zachowaniu Infocentera się nie zmieni.
    Ostatnio edytowane przez tomito ; 06-03-2013 o 16:06
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Mefsito
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Gullspang Szwecja
    Auto
    AR 147 2.0TS Selespeed
    Postów
    210

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomito Zobacz post
    Możesz urzyć całego CF2 - głowica, blok, tłoki, wał co tam będziesz miał, ale osprzęt musisz mieć swój czyli CF3. Zachowując cały osprzęt od CF3 (ECU + zestaw czujników/nastawników, wydech, dolot) nic w zachowaniu Infocentera się nie zmieni.
    Więc postaram się kupić CF3 a jeżeli się nie uda to czeka mnie troszkę więcej pracy przy wymianie Dzięki wielkie

    - - - Updated - - -

    W sumie to teraz zacząłem się zastanawiać czy wymieniać ten silnik, sprawa wygląda następująco: kupiłem tą Alfę z padniętym silnikiem z niewiadomej przyczyny, po moich oględzinach stwierdziłem że to uszczelka pod głowicą, następnie Alfa stała jakiś czas u znajomego który wymienił mi tą uszczelkę, nie mogłem tego zrobić sam ponieważ nie miałem jak podholować samochodu a to trochę daleko było. Następnie znajomy przywiózł mi moją ślicznotkę i stwierdził że termostat się zacina, na następny dzień od jego przyjazdu chciałem sprawdzić jak to chodzi a po odpaleniu silnika okazało się że wypływa mi woda z pod głowicy przy cylindrze który nie działał. Dwa dni później sprawdziłem samochód po raz kolejny i wszystko było w porządku, nawet błąd na infocenter się skasował. Od tego czasu sprawdzam samochód codziennie i wszystko jest ok, z tym że niestety tylko na postoju ponieważ nie mogę się nim poruszać (ubezpieczenie i TAX) Więc jeśli macie jakieś sugestie to bardzo proszę. Myślę że jeżeli będę miał czas to wybiorę się na test ciśnienia cylindrów

    - - - Updated - - -

    Zapomniałem dodać że staram się dość dokładnie sprawdzać stan płynu i oleju a się one nie zmieniają, pod korkiem oleju jest białawe masełko które za każdym razem wycieram lecz pojawia się ponownie.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Loco
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 3,2 V6 06r
    Postów
    268

    Domyślnie

    Masełko pojawia się bo silnik niedogrzany,odpalasz go tylko na chwile nawet nie złapie temp. i gasisz to i masełko się robi. Moim zdaniem jeśli płyny sie nie mieszają, i żadnego nie ubywa to bym to zostawił i ewentualnie poczekał na dalszy rozwój sytuacji

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Mefsito
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Gullspang Szwecja
    Auto
    AR 147 2.0TS Selespeed
    Postów
    210

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o masełko to też tak sądzę, zastanawia mnie tylko czemu wtedy był ten wyciek i ten cylinder nie chodził :/

    - - - Updated - - -

    Sprawdziłem dziś samochód i zauważyłem że 2 cylinder, od lewej jak stoję przed samochodem,(to ten który miał wyciek i nie działał od samego początku) przy odpalaniu zimnego silnika odpala dopiero po jakiś 15 sek pracy silnika a silnik odpala bardzo dobrze, samochód także kopci na biało lecz nie czuć w dymie żadnych spalin czy dziwnych zapachów , stan płynów jak już pisałem nadal się nie zmienia ani nie czuć nieprawidłowych zapachów w oleju czy też płynie chłodniczym (jak na mój nos )

    - - - Updated - - -

    Po nagrzaniu silnika do około 90 stopni i zgaszeniu słyszę syczenie przy zbiorniczku wyrównawczym, stawiam na korek ale nie mam pewności, może wężyk na tym cypelku obok korka.
    Ostatnio edytowane przez Mefsito ; 07-03-2013 o 16:37

Podobne wątki

  1. Swap silnika z 2.0JTS na 1.9 JTDm 140km
    Utworzone przez icekiller2121 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-08-2015, 15:02
  2. Swap z 1.8 140KM na 2.5
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-08-2013, 06:56
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 23:11
  4. Swap 2.4JTD 140KM zamiast 136KM
    Utworzone przez dawidkar w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 21-03-2011, 09:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory