Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 57

Temat: Czy to uszczelka pod głowicą ?? 1.8 TS

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Mefsito
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Gullspang Szwecja
    Auto
    AR 147 2.0TS Selespeed
    Postów
    210

    Domyślnie Czy to uszczelka pod głowicą ?? 1.8 TS

    Sprawa wygląda następująco: kupiłem tą Alfę z padniętym silnikiem z niewiadomej przyczyny, po moich oględzinach stwierdziłem że to uszczelka pod głowicą, następnie Alfa stała jakiś czas u znajomego który wymienił mi tą uszczelkę, nie mogłem tego zrobić sam ponieważ nie miałem jak podholować samochodu a to trochę daleko było. Następnie znajomy przywiózł mi moją ślicznotkę i stwierdził że termostat się zacina, na następny dzień od jego przyjazdu chciałem sprawdzić jak to chodzi a po odpaleniu silnika okazało się że wypływa mi woda z pod głowicy przy cylindrze który nie działał. Dwa dni później sprawdziłem samochód po raz kolejny i wszystko było w porządku, nawet błąd na infocenter się skasował. Od tego czasu sprawdzam samochód codziennie i wszystko jest ok, z tym że niestety tylko na postoju ponieważ nie mogę się nim poruszać (ubezpieczenie i TAX) Więc jeśli macie jakieś sugestie to bardzo proszę. Myślę że jeżeli będę miał czas to wybiorę się na test ciśnienia cylindrów

    - - - Updated - - -

    Zapomniałem dodać że staram się dość dokładnie sprawdzać stan płynu i oleju a się one nie zmieniają, pod korkiem oleju jest białawe masełko które za każdym razem wycieram lecz pojawia się ponownie.


    - - - Updated - - -

    Sprawdziłem dziś samochód i zauważyłem że 2 cylinder, od lewej jak stoję przed samochodem,(to ten który miał wyciek i nie działał od samego początku) przy odpalaniu zimnego silnika odpala dopiero po jakiś 15 sek pracy silnika a silnik odpala bardzo dobrze, samochód także kopci na biało lecz nie czuć w dymie żadnych spalin czy dziwnych zapachów , stan płynów jak już pisałem nadal się nie zmienia ani nie czuć nieprawidłowych zapachów w oleju czy też płynie chłodniczym (jak na mój nos )

    - - - Updated - - -

    Po nagrzaniu silnika do około 90 stopni i zgaszeniu słyszę syczenie przy zbiorniczku wyrównawczym, stawiam na korek ale nie mam pewności, może wężyk na tym cypelku obok korka.

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar BigMen23
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Mieleszyn k. Wieruszowa
    Auto
    Alfa Romeo 147 Twin Spark
    Postów
    136

    Domyślnie

    Masło podobno robi się gdy samochód robi małe odcinki, najlepiej zabrać je w podróż i wydmuchać pająki. ;D
    Jeden garek dopiero później łapie bo może nie pali na wszystkie świece.
    Jeśli chodzi o syczenie to u mnie tez tam sobie czasem 'syknie'. ;D

    Poczekamy może wypowie się ktoś bardziej doświadczony i ma większy staż z Alfą. Pozdrawiam!

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Mefsito
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Gullspang Szwecja
    Auto
    AR 147 2.0TS Selespeed
    Postów
    210

    Domyślnie

    Dzienki, może niedługo już wezmę ją na jakąś dłuższą trasę jak ogarnę papiery tj: ubezpieczenie i TAX

    - - - Updated - - -

    Dodatkowo postaram się sprawdzić świece

    - - - Updated - - -

    Świece nie wyglądają najlepiej :/ muszę wymienić co sądzicie o tych ??

    http://www.amazon.co.uk/Spark-Plugs-NGK-Platinum-BKR6EKPA/dp/B005EGGX10/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1362679459&sr=8-4

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Jeśli nie odbędziesz dłuższej jazdy próbnej to na pewno się nie dowiesz czy wszystko jest ok,świece muszą osiągnąć swoją temperaturę pracy,płyn również jak i olej i wtedy też masełko spod korka zniknie.

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Mefsito
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Gullspang Szwecja
    Auto
    AR 147 2.0TS Selespeed
    Postów
    210

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o masełko to też tak myślę, zastanawia mnie tylko ten wyciek i brak pracy cylindra po tym jak znajomy mi zwrócił samochód a na następny dzień wszystko było w porządku i jak narazie się to nie zmienia. Ale postaram się jak najszybciej wziąć ją na dalszą wyprawę

  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Masełko moja mama kiedyś miała w seicento. Skończyło się remontem silnika... A tez silnik nie był dogrzany - non stop użytkowany na krótkich odcinkach w mieście wyłącznie. Pojawiło się masło a przy tym wręcz rzygał z rury wydechowej olejem jak z prysznica...

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Kolego nie martw się na zapas jazda na dłuższym odcinku na pewno da Ci jednoznaczną odpowiedż czy wszystko jest w porządku.

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    a płynu nie ubywa?
    Odkręć korek na ciepłym silniku i powąchaj czy jakoś dziwnie nie cuchnie. Jaki stan oleju na bagnecie?

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Mefsito
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Gullspang Szwecja
    Auto
    AR 147 2.0TS Selespeed
    Postów
    210

    Domyślnie

    Stan oleju na bagnecie jest wciąż idealnie jednakowy tak samo jak płynu. Nie ma dziwnych zapachów ani spod korka płynu ani spod korka oleju a także z wydechu lecz dmucha białym dymem.

    - - - Updated - - -

    Lecz testy są przeprowadzane jedynie na postoju, przez czas aż silnik nie osiągnie temp pracy i w tej temp pracuje parę minut

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Mefsito
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Gullspang Szwecja
    Auto
    AR 147 2.0TS Selespeed
    Postów
    210

    Domyślnie

    Samochód zostawiłem na kilka dni bez odpalania i dziś go odpaliłem, diagnoza: na drugi cylinder od lewej dostaje się woda, lecz co dziwnego nie zmienia się stan oleju ani zbytnio nie zauważyłem zmiany stanu płynu a zaznaczyłem poprzedni stan markerem, woda wydostaje się przez kolektor wydechowy ponieważ nie mam jednej śrubki przy kolektorze wydechowym, aż widać jak tryska kilka razy zielony płyn chłodniczy po odpaleniu silnika, a po chwili cylinder odpala. Muszę zdiagnozować którędy dostaje się woda na cylinder

Podobne wątki

  1. czy to uszczelka pod głowicą?
    Utworzone przez krzysiekho w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2014, 11:50
  2. Uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez marcin220v w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 01-10-2011, 05:16
  3. Uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez marcin220v w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-09-2011, 17:24
  4. uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez moreeek w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 01-12-2010, 20:01
  5. [145] Uszczelka pod głowicą?
    Utworzone przez currahee w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-06-2008, 08:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory