146 1.9 Jtd przebieg 310tkm, co było lane wcześniej niewiem, upatrzyłem motul 6100 10w40 , co o tym myślicie?
Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
146 1.9 Jtd przebieg 310tkm, co było lane wcześniej niewiem, upatrzyłem motul 6100 10w40 , co o tym myślicie?
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
ar 159 2.4 jtdm 2006 i rowniez nie wiem co wczesniej bylo lane co polecacie?
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Może być.
Ja stosuję Valvoline Synpower MST 5w40
Lub teraz Millers Trident LL 5w40, a dzisiaj wyszedł nowy Millers XF LL 5w40.
Tak więc do wyboru, do koloru.
Minusem Motula jest jego popularność, a co za tym idzie, duże prawdopodobieństwo podróbki.
Polecam nie sugerować się ceną przy zakupie.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
tak zrobie dzieki za pomoc Pablo
Chciałem się przywitać, bo to mój pierwszy post. Nie jestem właścicielem Alfy, ale miłośnikiem marki, a temat olejowy na tym forum wydaje się być jednym z najciekawszych z polskich forów motoryzacyjnych, więc zdecydowałem się napisać i powdzielić swoimi obserwacjami.
Kila lat temu jednen z moich samochodów zalany był olejem Motul xcess 5w40. Wrażenia były pozytywne. Na tyle pozytywne, ze zacząłem interesować sie olejami silnikowymi. Zapamiętałem wartość HTHS dla tego oleju 3.75. Bardzo zdziwiłem się gdy ostatnio sprawdzając te parametry zobaczyłem wartośc jedynie 3.7, za to xcess zaczął spełniać npormę SN.
Kolejny przykład poparty dowodami do Valvoline Synpower 5w40. Oto kolejne wersje specyfikacji tego specyfiku:
http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/3266.pdf 001/18c z polskiej strony valvoline
http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/3768.pdf 001/23c dostępny na niemieckiej stronie valvoline.de
Widzimy znaczny spadek parametrów tego oleju VI 178 -> 169, TBN 11.6 -> 10.3 , temp zapłonu 222 -> 204 , temp krzepnięcia -45 -> -42, wartości HTHS nie podano. Jak widać są to typowe parametry olejów kosztyujących znacznie mniej niż valvoline - przynajmniej parametrów na papierze. Na tej podstawie można postawić hipotezę iż, z jakości premium oleju Valvoline pozostała tylko cena premium. Ta degeneracja paramtrów olejów nie przekonuje mnie do przetestowania tych produków i płacenia prawie dwa razy więcej (ok 140 zl allegro) za coś jakości Totala 9000 5w40 (ok 80zł).
Podobnie Millers XFS 5w40. VI na poziomie 170 nie jest lepszy niż olejów 3krotnie tańszych. Tempreatury krzepnięcia i zapłonu są podane żałośnie nieprecyzyjnie ("<-30" i ">200"), zaś normy jakie ten olej spełnia to stare SL i 229.1. Standardem na rynku jest spełnianie norm SM lub SN i 229.3 lub 229.5.
Działania firm "premium" polegające na rozsiewaniu marketingowego bełokotu i niepodawaniu pełnych parametrów swoich superproduktów jest niepoważne i przypominają mi "czarną teczkę" Tymińskiego. Ja na słowo nie wierzę, oczekuję poważnych testów na które te firmy stać. W dziesiejszych czasach reklama porównawcza jest dozwolona i taki Millers mogłby napisać "zużucie silnika na XFS jest 3 razy mniejsze niz na oleju XSuper 5w40 i 2 razy mniesze niz na oleju YMega 5w40". Takich danych nie ma, a degeneracja papierowych danych z kart charakterystyk zmusza do postawienia tezy, że oleje premium z premium mają teraz tylko cenę. Jeśli jest inaczej bardzo proszę o twarde dowody. Chętnie zapłacę więcej za dorby olej jednak muszę wiedzieć, że rzeczywiście jest on lepszy, a nie ma tylko ładniejszy znaczek na butelce.
Porównanie HTHS olejów 5w40 "niepremium"
Mobil1 (0w40) 3.8
Elf LDX 3.75
Shell HUltra 3.68
Lotos Synt 3.6
Platinum Synt 4.0 (rewelacja) ten w srebrnej butelce - nieClassic
adaml78 - poruszyłeś ciekawy temat w postaci HTHS. Warto byłoby podawać w wątku ten współczynnik - przykładowo:
Obecnie śmigam na Valvoline vr1:
![]()