Nie bedzie trzymac taki kolektor, Za chwile znowu zacznie puszczac. Ale nawet aso sklada bez szpilek. Po ich naprawie zaczelo dmuchac po 300 km. Takze glupota to tak skladac. Ale co kto lubi.
Nie bedzie trzymac taki kolektor, Za chwile znowu zacznie puszczac. Ale nawet aso sklada bez szpilek. Po ich naprawie zaczelo dmuchac po 300 km. Takze glupota to tak skladac. Ale co kto lubi.
www.5turbo.com
Nowe natchnienie Promot 76/84
Nowsze Dallara F393
159 1.9 280 F40 inside
159 ti 2.4 210
Fiat Barchetta 131
Fiat Coupe 2.0 20VT 220
Bezsensowna robota i wyrzucone w błoto pieniądze. Silikon na wydechu - ciekawe który wytrzyma 800stopni?
Bez szpilki zacznie dmuchać, pomysł zastosowania przez mechanika rozwiązań kleju/silikonu itd pozostawię bez komentarza.
Pomijam fakt konieczności planowania takiego kolektora, wymiany wszystkich szpilek i nakrętek na nowe, kompletu uszczelek smarowania olejowego turbiny itd, gdzie te części?
Pozdrawiam
- - - Updated - - -
Przecież temperatura spalin w mega ekspresowym tempie wypali silikony czy inne smarki...
www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
No zgodze sie z wami, czas pokaze ale ni ch... nie szlo wykrecic tej szpilki. Trzeba by kupic nowa glowice i wymienic, albo ewentualnie zdjac i sprubowac na warsztacie jakims frezem to potraktowac.
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
Jak ktoś kładzie silikon na w miarę równe powierzchnie, a potem ściśnie te powierzchnie razem, to taki silikon nie wie, że ma się "wycisnąć" tylko na jedną stronę kolektora. Tak więc będzie wyciśnięty równomiernie w obie strony, w tym od strony wnętrza kolektora. I jeśli taki fragment wpadnie w turbinę, to przy odrobinie pecha ją uszkodzi. Celowo piszę "odrobinie pecha", bo to zależy od wielkości tego fragmentu oraz stopnia rozpędzenia turbiny![]()
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
Tomek_KRK to zamiast sugesti ze zaraz musi sie mi wszystko rozpier..., bys cos doradzil i podpowiedzial jak wyjac ostatnia szpilke!
Kazdy zawsze wie najlepiej na forum. Ja tez nie widze problemu, zdemontowac glowice, i oddac do warsztatu.
Cale auto moge dac do aso i za odpowiednia kwote mi to zrobia dobrze albo odstawia gorsza lipe! To ma chodzic, a czy bedzie tam rzezba czy nie to mnie nie interesuje. Nie bede sie z tym pieprzyl - to tylko samochod-nie pierwszy i nie ostatni. Mam dosc w zyciu zmartwien a za wszelkie negatywne podpowiedzi z gory dziekuje! To tyle z mojej strony bo dalsza moja dyskusja w tym temacie nic nie wnosi, moze w innych bedzie lepiej. Pozdrawiam i nie zycze nikomu tego typu awarii.
Neonblue, po co się unosisz? Po co Tomek ma Ci pisać jak wyciągnąć tę szpilkę? Sam będziesz to robił? Przecież mechanik ma wiedzieć co i jak zrobić. Pytasz i jeśli nie wie, jedziesz do innego... Zresztą i Cinek i Tomek już dość jasno opisali sytuację z tym badziewem jakim są szpilki w 2.4. Sam miałem podobny przypadek. Cały przód rozebrany, kolektor planowany, nowa uszczelka etc. Brakowało mi bodajże trzech...
Co do Twojego tekstu:
Nie będzie chodzić - to trzeba naprawić z głową, wedle sztuki. Nie ma sensu się napinać. Życzę powodzenia w naprawie na tip top.Napisał neonblue
![]()
Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17
Trzeba rozebrać przód auta, żebyś mógł się wygodnie do niej dostać. I teraz w zależności od umiejętności/sprzętu/zaplecza albo nawiercasz otwór, usuwając pozostałości szpilki, albo wspawujesz się do szpilki TIG-iem (przy głęboko utopionych szplikach jest to trudna czynność), albo używasz wykrętaka - do wyboru, do koloru, byle to robił ktoś z głową. Potem kolektor do planowania, nowa uszczelka (koniecznie z "karbowaniem" dookoła otworów wydechowych w głowicy, można kupić oryginalną - dramatycznie droga nie jest), składanie tego, nowe szpilki i po 2 dniach roboty będziesz miał to gotowe i długo działające.
[/QUOTE]
No nie zauważyłem, żebyś tutaj dostał jakieś nieprawdziwe informacje, albo żeby Ci ktoś źle życzył. Otrzymałeś garść bardzo sensownych danych dotyczących jakości wykonanej naprawy i od Ciebie zależy, czy będziesz z tym jeździł, czy auto trafi do ponownej naprawy. Niepotrzebne ekscytowanie się problemu nie rozwiąże...
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów