Strona 4 z 24 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 232

Temat: urwane szpilki kolektora wydechowego.

  1. #31
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 5turbo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159,GT, Bravo 2.0, Formuły Promot III, Dallara F393
    Postów
    259

    Domyślnie

    Nie bedzie trzymac taki kolektor, Za chwile znowu zacznie puszczac. Ale nawet aso sklada bez szpilek. Po ich naprawie zaczelo dmuchac po 300 km. Takze glupota to tak skladac. Ale co kto lubi.
    www.5turbo.com
    Nowe natchnienie Promot 76/84
    Nowsze Dallara F393
    159 1.9 280 F40 inside
    159 ti 2.4 210
    Fiat Barchetta 131
    Fiat Coupe 2.0 20VT 220

  2. #32
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał neonblue Zobacz post
    Okazalo sie ze mialem urwane trzy szpilki, jedna na pierwszym i dwie na piatym "kolektorze".
    Mechanior zrobil mi niestety tylko dwie, jedna wciaz pozostaje urwana w glowicy! Nie mogl jej ruszyc a nie chcial popsuc glowicy, bo nie mial odpowiedniego sprzetu do jej wykrecenia. Bedzie nowa uszczelka i wypelnione szczeliny silikonem-klejem. Nie wiem jak to bedzie chodzilo i czy bedzie dmuchalo-gwizdalo. Odbieram za dwa dni jak wszystko zlozy i wymieni oleje, itd. Na szczescie za cala robocizne nie wyszlo az tak zle, za wymiane uszczelki kolektora wyszlo 250robocizna+80uszczelka. Czekam z niecierpliwoscia na efekt koncowy, bo to moja pierwsza Alfa i jak na razie to najwiekszy problem jest (jedna sruba a tyle problemu).

    Bezsensowna robota i wyrzucone w błoto pieniądze. Silikon na wydechu - ciekawe który wytrzyma 800stopni?
    Bez szpilki zacznie dmuchać, pomysł zastosowania przez mechanika rozwiązań kleju/silikonu itd pozostawię bez komentarza.
    Pomijam fakt konieczności planowania takiego kolektora, wymiany wszystkich szpilek i nakrętek na nowe, kompletu uszczelek smarowania olejowego turbiny itd, gdzie te części?

    Pozdrawiam

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    No to jak Ci fragment tego silikonu wpadnie do turbiny - to będziesz miał piękną awarię...
    Przecież temperatura spalin w mega ekspresowym tempie wypali silikony czy inne smarki...
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  3. #33
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Przecież temperatura spalin w mega ekspresowym tempie wypali silikony czy inne smarki...
    Równie dobrze może w ekspresowym tempie jednego takiego smarka rzucić na łopatki turbiny. Wszystko zależy, jak dużo nawalono tam silikonu. Co i tak nie zmienia faktu, że to jakaś rzeźba w gównie jest...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #34
    neonblue
    Gość

    Domyślnie

    No zgodze sie z wami, czas pokaze ale ni ch... nie szlo wykrecic tej szpilki. Trzeba by kupic nowa glowice i wymienic, albo ewentualnie zdjac i sprubowac na warsztacie jakims frezem to potraktowac.

  5. #35
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał neonblue Zobacz post
    No zgodze sie z wami, czas pokaze ale ni ch... nie szlo wykrecic tej szpilki. Trzeba by kupic nowa glowice i wymienic, albo ewentualnie zdjac i sprubowac na warsztacie jakims frezem to potraktowac.
    Jeszcze nie miałem takiej głowicy, z której nie dałoby się szpilki wyjąć/usunąć. Poza tym pomijając nawet fakt nie wyjęcia szpilki - nie splanowanie kolektora przed montażem świadczy o dużych lukach w umiejętnościach/wiedzy montażysty, podobnież kładzenie kolektora na silikonie.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #36
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Równie dobrze może w ekspresowym tempie jednego takiego smarka rzucić na łopatki turbiny. Wszystko zależy, jak dużo nawalono tam silikonu. Co i tak nie zmienia faktu, że to jakaś rzeźba w gównie jest...
    Już nie straszcie tak kolegi, "smark" najpewniej będzie wyrzucony na zew, raczej nie ma możliwości zassania go do kolektora podczas pracy silnika.

  7. #37
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Już nie straszcie tak kolegi, "smark" najpewniej będzie wyrzucony na zew, raczej nie ma możliwości zassania go do kolektora podczas pracy silnika.
    Jak ktoś kładzie silikon na w miarę równe powierzchnie, a potem ściśnie te powierzchnie razem, to taki silikon nie wie, że ma się "wycisnąć" tylko na jedną stronę kolektora. Tak więc będzie wyciśnięty równomiernie w obie strony, w tym od strony wnętrza kolektora. I jeśli taki fragment wpadnie w turbinę, to przy odrobinie pecha ją uszkodzi. Celowo piszę "odrobinie pecha", bo to zależy od wielkości tego fragmentu oraz stopnia rozpędzenia turbiny
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  8. #38
    neonblue
    Gość

    Domyślnie

    Tomek_KRK to zamiast sugesti ze zaraz musi sie mi wszystko rozpier..., bys cos doradzil i podpowiedzial jak wyjac ostatnia szpilke!
    Kazdy zawsze wie najlepiej na forum. Ja tez nie widze problemu, zdemontowac glowice, i oddac do warsztatu.
    Cale auto moge dac do aso i za odpowiednia kwote mi to zrobia dobrze albo odstawia gorsza lipe! To ma chodzic, a czy bedzie tam rzezba czy nie to mnie nie interesuje. Nie bede sie z tym pieprzyl - to tylko samochod-nie pierwszy i nie ostatni. Mam dosc w zyciu zmartwien a za wszelkie negatywne podpowiedzi z gory dziekuje! To tyle z mojej strony bo dalsza moja dyskusja w tym temacie nic nie wnosi, moze w innych bedzie lepiej. Pozdrawiam i nie zycze nikomu tego typu awarii.

  9. #39
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Neonblue, po co się unosisz? Po co Tomek ma Ci pisać jak wyciągnąć tę szpilkę? Sam będziesz to robił? Przecież mechanik ma wiedzieć co i jak zrobić. Pytasz i jeśli nie wie, jedziesz do innego... Zresztą i Cinek i Tomek już dość jasno opisali sytuację z tym badziewem jakim są szpilki w 2.4. Sam miałem podobny przypadek. Cały przód rozebrany, kolektor planowany, nowa uszczelka etc. Brakowało mi bodajże trzech...
    Co do Twojego tekstu:
    Cytat Napisał neonblue
    To ma chodzic, a czy bedzie tam rzezba czy nie to mnie nie interesuje.
    Nie będzie chodzić - to trzeba naprawić z głową, wedle sztuki. Nie ma sensu się napinać. Życzę powodzenia w naprawie na tip top.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  10. #40
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał neonblue Zobacz post
    Tomek_KRK to zamiast sugesti ze zaraz musi sie mi wszystko rozpier..., bys cos doradzil i podpowiedzial jak wyjac ostatnia szpilke!
    Trzeba rozebrać przód auta, żebyś mógł się wygodnie do niej dostać. I teraz w zależności od umiejętności/sprzętu/zaplecza albo nawiercasz otwór, usuwając pozostałości szpilki, albo wspawujesz się do szpilki TIG-iem (przy głęboko utopionych szplikach jest to trudna czynność), albo używasz wykrętaka - do wyboru, do koloru, byle to robił ktoś z głową. Potem kolektor do planowania, nowa uszczelka (koniecznie z "karbowaniem" dookoła otworów wydechowych w głowicy, można kupić oryginalną - dramatycznie droga nie jest), składanie tego, nowe szpilki i po 2 dniach roboty będziesz miał to gotowe i długo działające.
    [/QUOTE]

    Cytat Napisał neonblue Zobacz post
    Kazdy zawsze wie najlepiej na forum. Ja tez nie widze problemu, zdemontowac glowice, i oddac do warsztatu.
    Cale auto moge dac do aso i za odpowiednia kwote mi to zrobia dobrze albo odstawia gorsza lipe! To ma chodzic, a czy bedzie tam rzezba czy nie to mnie nie interesuje. Nie bede sie z tym pieprzyl - to tylko samochod-nie pierwszy i nie ostatni. Mam dosc w zyciu zmartwien a za wszelkie negatywne podpowiedzi z gory dziekuje! To tyle z mojej strony bo dalsza moja dyskusja w tym temacie nic nie wnosi, moze w innych bedzie lepiej. Pozdrawiam i nie zycze nikomu tego typu awarii.
    No nie zauważyłem, żebyś tutaj dostał jakieś nieprawdziwe informacje, albo żeby Ci ktoś źle życzył. Otrzymałeś garść bardzo sensownych danych dotyczących jakości wykonanej naprawy i od Ciebie zależy, czy będziesz z tym jeździł, czy auto trafi do ponownej naprawy. Niepotrzebne ekscytowanie się problemu nie rozwiąże...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. Demontaż kolektora wydechowego 3.0 V6
    Utworzone przez lampart214 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-03-2017, 17:50
  2. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 29-10-2014, 15:59
  3. Demontaż kolektora wydechowego
    Utworzone przez teck1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 16-03-2013, 23:48
  4. [145] polerowanie kolektora wydechowego
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-04-2009, 17:38
  5. [33] Rura kolektora wydechowego
    Utworzone przez lord_wojt w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 03-11-2008, 21:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory