Strona 5 z 24 PierwszyPierwszy 123456789101112131415 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 232

Temat: urwane szpilki kolektora wydechowego.

  1. #41
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Silikon czy pasta uszczelniająca to jedno ale ponowny montaż kolektora bez planowania jest totalnie bez sensu. Jak można założyć krzywy element? Nowe szpilki pękną lada chwila. Po co ta cała robota?

  2. #42
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał neonblue Zobacz post
    No zgodze sie z wami, czas pokaze ale ni ch... nie szlo wykrecic tej szpilki. Trzeba by kupic nowa glowice i wymienic, albo ewentualnie zdjac i sprubowac na warsztacie jakims frezem to potraktowac.

    Szpilka na pewno byłaby do wyjęcia o czym pisałem już wcześniej w tym wątku - są na to sposoby; różne rzeźby po mechanikach już poprawialiśmy.
    Montaż tego na zerwanej jest całkowicie bezsensowny - szkoda roboty, części itp. Mechanik powinien po rozum do głowy iść i albo powiedzieć o demontażu głowicy albo posiłkować się osobami trzecimi celem wyjęcia szpilki.
    Czas pokaże jak bardzo się kolega myli. Im dłużej ktoś jeździ z taką urwaną szpilką tym trudniej jest ją wykręcić.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    ... albo wspawujesz się do szpilki TIG-iem (przy głęboko utopionych szplikach jest to trudna czynność)...
    Jeszcze miesiąc temu a może ciut wcześniej uważałeś to za bzdurny pomysł, niebezpieczny itd ("ze stopniem ryzyka dużo większym, niż powolne rozwiercanie otworu") żeby nie mówić, że prawie niewykonalny, a tu nagle znowu całkowita zmiana frontu? Wystarczyło, że ktoś inny niż cinek powiedział, że to możliwe i już można na tym autorytet budować?

    Pozdrawiam
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  3. #43
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Jeszcze miesiąc temu a może ciut wcześniej uważałeś to za bzdurny pomysł, niebezpieczny itd ("ze stopniem ryzyka dużo większym, niż powolne rozwiercanie otworu") żeby nie mówić, że prawie niewykonalny, a tu nagle znowu całkowita zmiana frontu? Wystarczyło, że ktoś inny niż cinek powiedział, że to możliwe i już można na tym autorytet budować?
    Pozdrawiam
    I nadal tak uważam, dlatego nie używam TIG-a do wyjmowania tak urwanych szpilek. Ale jest to możliwe - jeśli komuś chce się przy tym parę godzin dłubać - a klient za to chce zapłacić - to nie widzę problemu, żeby gdzieś indziej zastosowano taką technologię naprawy. I nie chodzi tu o żadne budowanie autorytetu - wymieniłem tylko możliwe opcje, jak taką szpilkę wyjąć. I jeżeli kiedyś pojawi się opcja jeszcze innego sposobu wyjęcia szpilki (np. czarami), to też taką opcję wymienię.
    Ostatnio edytowane przez Tomek_KRK ; 14-03-2013 o 12:05
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #44
    Użytkownik Rowerzysta Avatar spdr
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Stargard Szczeciński
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 115KM
    Postów
    88

    Domyślnie

    Czy krótki gwizd turbosprężarki przy ruszaniu z miejsca, w trakcie jak turbina nabiera obrotów jest oznaką tego o czym pisano wcześniej, tzn urwanymi szpilkami ? W sumie nie nazwałbym tego gwizdem, ktoś na forum opisał to jako dźwięk "karetki". Mam w planach regenerację turbosprężarki, ale skoro jest to wina nieszczelności na kolektorze to sprawa się komplikuje.

  5. #45
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar juhass
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Giulietta MA 2011; Giulia 2021 USA
    Postów
    537

    Domyślnie

    Cytat Napisał spdr Zobacz post
    Czy krótki gwizd turbosprężarki przy ruszaniu z miejsca, w trakcie jak turbina nabiera obrotów jest oznaką tego o czym pisano wcześniej, tzn urwanymi szpilkami ? W sumie nie nazwałbym tego gwizdem, ktoś na forum opisał to jako dźwięk "karetki". Mam w planach regenerację turbosprężarki, ale skoro jest to wina nieszczelności na kolektorze to sprawa się komplikuje.
    Mam to samo, tylko na zimnym silniku. słychać przez pierwszy kilometr, może dwa. W przyszłym tygodniu jadę do mechanika żeby sprawdził i przy okazji zrobił parę drobiazgów. Zakładam turbinę, tym bardziej, że rury od niej są u mnie nieźle tłuste. Telefonicznie na podstawie objawów stwierdził, że "nie sądzi" że to turbina, zobaczymy...

  6. #46
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał spdr Zobacz post
    Czy krótki gwizd turbosprężarki przy ruszaniu z miejsca, w trakcie jak turbina nabiera obrotów jest oznaką tego o czym pisano wcześniej, tzn urwanymi szpilkami ? W sumie nie nazwałbym tego gwizdem, ktoś na forum opisał to jako dźwięk "karetki". Mam w planach regenerację turbosprężarki, ale skoro jest to wina nieszczelności na kolektorze to sprawa się komplikuje.
    Zaczyna się od głośnego gwizdu, przy czym może on zanikać po lekkim rozgrzaniu się silnika.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  7. #47
    Użytkownik Rowerzysta Avatar spdr
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Stargard Szczeciński
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 115KM
    Postów
    88

    Domyślnie

    Przysłuchałem się dzisiaj jak to wygląda. Na całkowicie zimnym silniku gwizd pojawia się w momencie wciśnięcia pedału "gazu", gdy turbina rozkręca się. Dźwięk znika całkowicie, gdy silnik rozgrzeje się. Czy jest to ewidentnie urwana szpilka ?

  8. #48
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał spdr Zobacz post
    Przysłuchałem się dzisiaj jak to wygląda. Na całkowicie zimnym silniku gwizd pojawia się w momencie wciśnięcia pedału "gazu", gdy turbina rozkręca się. Dźwięk znika całkowicie, gdy silnik rozgrzeje się. Czy jest to ewidentnie urwana szpilka ?
    Na 99% tak.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  9. #49
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar juhass
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Giulietta MA 2011; Giulia 2021 USA
    Postów
    537

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Na 99% tak.
    Mam dokładnie takie same objawy.
    Jak wygląda naprawa tego w 1.9 8v? Też trzeba aż tak demolować przód jak w 2.4?
    Jaki orientacyjny koszt zabawy w tym silniku?

  10. #50
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Jak ktoś chce mniej więcej porównać jak brzmi urwana szpilka na kolektorze wydechowym to można porównać z nagraniem z mojego tematu:
    http://www.forum.alfaholicy.org/166/..._20v_jtdm.html
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

Podobne wątki

  1. Demontaż kolektora wydechowego 3.0 V6
    Utworzone przez lampart214 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-03-2017, 17:50
  2. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 29-10-2014, 15:59
  3. Demontaż kolektora wydechowego
    Utworzone przez teck1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 16-03-2013, 23:48
  4. [145] polerowanie kolektora wydechowego
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-04-2009, 17:38
  5. [33] Rura kolektora wydechowego
    Utworzone przez lord_wojt w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 03-11-2008, 21:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory