Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: [166] problem z kontrolka ladowania

  1. #1
    Michal166
    Gość

    Domyślnie [166] problem z kontrolka ladowania

    sporadycznie,co pare dni z rana pojawia mi sie kontrolka ladowania,znika powyzej 1,5 tys obrotow,podczas jazdy przy zmianie biegow gdy obroty zlatuja ponizej 1,5tys ponownie sie pojawia i znowu znika powyzej.spotkal sie ktos z was z takim numerem?co to moze byc?czyzby pierwsze objawy szczotek w alternatorze?czy niedoladowany aku? ;//

  2. #2
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Kontrolka wskazuje na zbyt niskie napięcie ładowania jak sam sobie odpowiedziałeś :mrgreen:
    Do sprawdzenia pasek napędzający alternator być może jest już do wymiany, klemy na akumulatorze ( oczyścić) a później sam alternator.

    Sprawdź woltomierzem jakie masz napięcie na wolnych obrotach na klemach akumulatora powinno być około 14,4 V.

  3. #3
    Michal166
    Gość

    Domyślnie

    napiecie jest ok,ale nie sprawdzalem ile wynosi w momencie gdy zapal sie kotrolka

  4. #4
    smuz
    Gość

    Domyślnie

    niestety najprawdopodobniej siada alternator ,sprawdż pasek i zajmi sie alternatorem -jazda tym autem z brakiem ladowania niestety jest bardzo krotka... z tego co pamietam szczotki w alternatorze sa razem ze szczotkotrzymaczem i tak wystepuja. Niestety moze to być równiez dioda ktora zaczyna sie konczyc a to gorsza sprawa.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    Sprawdź wartość ładowania w chwili kiedy zaświeca sie kontrolka

    najprawdopodobniej jest to uszkodzony elektroniczny regulator napięcia w alternatorze. Kiedy pada stojan lub wirnik lub któraś z diód to efekt jest zero-jedynkowy czyli albo działa albo nie wtedy kontrolka zaswieci się na stałe i nie zgaśnie. A u ciebie to jest klasyczny efekt braku wzbudzenia regulatora.

    Na szczęście ten alternator jeździł w wielu innych autach a przez to jest tani i dostępny w podróbkach - nowy można mieć za 600zł także to jest ogromny plus. Źle sprawa się ma jeśli chodzi o wersję 3.0 ten alternator jest tylko w tym aucie bardzo mało popularny i co ciekawe w ASO do roku 2000 kosztuje 3900zł :-) a po za ASO ten sam BOSH kosztuje 2300zł sprawa ma się lepiej po 2000 roku wyszła wersja zmieniona koszt w ASO 2100zł a po za ASO ok 1500-1800zł

Podobne wątki

  1. brak ladowania i kontrolki akumulatora/ladowania
    Utworzone przez bati85 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-01-2016, 22:05
  2. Zwarcie, brak ladowania AR 156
    Utworzone przez Sebek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-07-2015, 10:28
  3. Miga kontrolka ladowania auto stanelo, jak naciagnac pasek
    Utworzone przez Bispol666 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 11-02-2015, 06:30
  4. 2.4 jtd cf2 kontrolka ladowania
    Utworzone przez bellocaro w dziale 166
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 04-10-2014, 18:26
  5. Alfa 156 2.4JTD nie sweci kontrolka ladowania obroty faluja
    Utworzone przez bartekmal89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-07-2011, 19:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory