Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Sonda Lambda - kilka pytań, niejasności

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    alfa 156
    Postów
    47

    Domyślnie Sonda Lambda - kilka pytań, niejasności

    Witam

    Panowie mam problem z Sondą Lambda, mianowicie po zakupie auta pojechałem na przegląd i tam w kanale diagnosta zobaczył, że kable od Lambdy są przetarte i nie podlączone, więc ja je zlutowałem, nałożyłem koszulkę termokurczliwą i podłączyłem pod kompa Alfę .
    I teraz napięcie sondy wynosi cały czas ok. 500 mV. Stan sondy to Cold. Po odłączeniu wtyczki przy silniku, alfa chodzi tak samo jak z wtyczką, czyli bez różnicy. Moje pytania brzmią:

    1. Jak sprawdzić czy sonda Lambda jest sprawna?
    2. Gdzie szukać przyczyny? Kable są gdzieś dalej przerwane?
    3. W kompie nie wyskakuje mi błąd Lambdy, tylko mam błąd Sterowanie Kolektora Modułowego VIS ? Nie wiem co to za błąd i od czego on jest?


    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Kabla od sondy się nie lutuje!!! Twoja sonda jest uszkodzona, albo nieprawidłowa. Dodatkowo masz uszkodzone sterowanie zmiennym systemem kanałów dolotowych powietrza (Variable Intake-Air System - VIS) - napisz jaki masz silnik....
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 23-03-2013 o 13:34
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    alfa 156
    Postów
    47

    Domyślnie

    Co to jest ten zmienny system kanałów dolotowych ? Szukam informacji o tym błędzie VIS i nic ? Podasz więcej informacji?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Masz kolektor (pewnie silnik 1.8 lub 2.0) z dwoma długościami kanałów dolotowych, przełączane elektrozaworem (pewnie masz uszkodzony) w zależności od prędkości obrotowej silnika - daje to efekt dynamicznego doładowania
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    alfa 156
    Postów
    47

    Domyślnie

    Mam silnik 1.6. Rozumiem, ze to nie jest elektrozawór od wariatora faz rozrządu ?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Silnik 1,6 nie ma VISa, więc ktoś coś w twoim aucie mógł kombinować (np. wymieniać silnik, albo ECU)
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    Kup sondę nową najlepiej ja jak swoją odpiąłem to zaczął swirować silnik cos i spalanie wzrosło
    Kupiłem uniwersalną DELPHI i połączyłem kabelki jak trzeba i od razu jest różnica.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    alfa 156
    Postów
    47

    Domyślnie

    Teraz moje pytanie brzmi, czy sonde kupić nową czy używaną oryginalną? Który wariant polecacie?

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Nową oryginalną - używaną to juz masz...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciasgta Zobacz post
    czy używaną oryginalną?
    No jak masz pewność ,ile ma przebiegu to można spróbować.
    Ale jak Maciek napisał jak nowa to tylko oryginał.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. [159] Sonda lambda
    Utworzone przez Fazipopo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 07-08-2016, 00:08
  2. Problem z sonda lambda - która to sonda :(
    Utworzone przez xsnailx w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-01-2014, 21:28
  3. Sonda Lambda
    Utworzone przez rockefeler w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-06-2013, 20:11
  4. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48
  5. Sonda lambda
    Utworzone przez Marty w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-06-2009, 18:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory