A na co trzeba zwracac uwagę w tych AR 164 2,0 TS 8V
A na co trzeba zwracac uwagę w tych AR 164 2,0 TS 8V
Głównie na panewki, żeby się nie obróciły, bo wtedy koszt remontu takiego silnika jest dość spory. Jaki w ogóle posiada ona przebieg? Nie majstrowane? Auto z zaufanego źródła? To dość ważne, bo wtedy wiadomo kto i w jaki sposób eksploatował samochód, czy olej i płyny wymieniane na czas, czy rozrząd zrobiony czy filtry i inne drobiazgi także wymieniane na czas i co najważniejsze, czy nikt nie katował auta... mowa tu butowaniu, a szczególnie na zimnym silniku, a tym bardziej że to jest właśnie Twin Spark.
Koledze się chyba 8V z 16V pomyliło, tym bardziej że wspomina o rozrządzie... hmm... chyba żaden z użytkowników 8V nie wie co to jest "wymiana rozrządu"![]()
Chętnie podyskutuję na ten temat tylko raczej nie w tym wątku bo i tak nas zaraz wywalą, ale...
Pierwsza zasadnicza różnica która kwalifikuje 8V jako bardziej katoodporną jednostkę to temperatury, V6 w korkach, ciecz i olej po 100 stopni, TS ciecz 90, olej max jaki u siebie widziałem to 85, w V6 masz 2 korby na jednym wykorbieniu wału, w R4 jest tylko jedna także przykro mi bardzo ale fizyki nie oszukasz![]()
Dobra Panowie, może i macie rację nie wnikajmy już w to, niemniej jednak mnie nie ciągnie do TS'ów i w zasadzie nimi też się nie interesuje. Macie większe doświadczenie z tymi motorami, wyciągnęliście mnie z błędu i bardzo się cieszę. Nie sprzeczajmy się, bo donikąd nie zmierza.
Nie wiem jak cena ma się do tej omegi, bo 164 w gruncie rzeczy to tanie autka, często widać jak ktoś wystawia na części cały samochód z np. obróconymi panewkami, ale reszta zdrowa, także wyrwać można takie cudo za na prawdę "grosze" a części mamy pod dostatkiem![]()