Czyli co? Kilka (naście) pomiarów i na jeden wykres celem uśrednienia wyniku?
Czyli co? Kilka (naście) pomiarów i na jeden wykres celem uśrednienia wyniku?
Wczoraj sprawdzania ciąg dalszy:
Ciśnienie - podmieniłem czujnik ciśnienia; podpięty, a nie włożony w kolektor, pokazuje 1 bar, natomiast w kolektorze wskazuje 1,028 bara na wolnych obrotach.
Badałem ciśnienie zwiększając obroty; ciśnienie zmierzone vs oczekiwane jest przeciętnie ok. 0,25 bara większe; stan taki się utrzymuje do ok. 2000 obrotów. Powyżej zmierzone i oczekiwane pokrywają się. Przy zmniejszaniu obrotów, poniżej 2k sytuacja się powtarza (+0,25 zmierzone vs oczekiwane).
Czy ma na to wpływ zaślepiony EGR?
Ilość powietrza - cały czas zmierzona wynosi 1200mg, zarówno na wolnych obrotach, jak i przy zwiększaniu (może mam podobną przypadłość jak tutaj: http://www.forum.alfaholicy.org/147/...wanie_ale.html)
Wycięty i zaślepiony EGR daje taki efekt, że mierzona jest większa od żądanej o około 100-150 mg/i. Ale tylko na wolnych obrotach.
Oczywiście chodzi o masy powietrza. ciśnienie będzie to samo.
Ostatnio edytowane przez @sdero ; 27-03-2013 o 12:52
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Potrzebuje pomocy, zrobiłem dziś logi dynamiczne na IV biegu od 1500 do prawie 5000 tys obr. Powodem jest wysokie spalanie mojego Fiata Bravo 1.6 120KM dpf. W teście zaznaczyłem, sondę lambda, egr, i przepływomierz. Autko raz do razu miewa czkawki przy 2000obr oraz po podłączeniu fesa widnieje błąd sondy, braku sygnału, błąd da się skasować i nie pojawia się przez jakiś czas. Bravo w mieści pali mi dobre 10l a luźniejsza trasa pod okiem fotoradarów to już wynik w okolicach 8l co jest moim zdaniem sporo jak na 1.6 silniczek i tryb emeryt. W załączniku pliczek z logiem oraz wycinek z spalania według eco drive i programu kolegi z forum FBK. W zeszłym tygodniu wymieniłem olej plus filtr żeby nie było.
Przepraszam że naruszam świetą ziemi Alfy swoim Fiatemale u mnie w klubie cisza, a wy potraficie coś wyczytać z tych cyferek.
Mało powietrza. Nieszczelność lub przepływka.
EGR jest sprawny ? Co to za wartość 128% ? W Alfach nigdy takiej nie widzałem, może przez to głupieje ?![]()
Daj jeszcze logi doładowania (zmierzone + oczekiwane) oraz cisnienia paliwa (zmierzone + oczekiwane) i overboosta.
- - - Updated - - -
Fiat to przecież rodzina![]()
KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
Konwersje USA->EU
UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline
Wygląda jakby fiksował ci EGR (zawiesza się ?). i Dla tego też masz niską masę mierzoną powietrza.
Ostatnio edytowane przez @sdero ; 22-04-2013 o 20:28
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Dobrze jutro zrobię jeszcze te dwa logi, czasami na II i III przy 2000obr auto łapie czkawkę i słychać tak jak by sapnięcie turbo. Przy 2000 następuje tak jakby dwie króciutkie przerwy, szarpnięcia. Błędu EGR nie łapie tylko nieraz niskie napięcie sondy. Jak zbadać korekcje wtryskow ? podczas jazdy czy na luzie ? Dzięki za odpowiedz.
Korekty na rozgrzanym silniku na jałowym
Sprawdź ten EGR najpierw. Wyczyść dokładnie.
KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
Konwersje USA->EU
UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Udało się zrobić dwie próby z rana, niestety lewy pas jak zwykle zajęty wiec tylko do 4200obr Dodatkowo wstawiłem fotkę z błędu sondy oraz wtryski, rozgrzane na luzie bez odbiorników.