Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 42

Temat: [156] skrzynia selespeed

  1. #21
    jadwinia
    Gość

    Domyślnie cd.

    ciąg dalszy przygód ze skrzynią selespeed (przypomnę, że czasami alfa wrzuca na neutral w czasie jazdy albo przeskakuje biegi albo nie chce żadnego wrzucić, przy tym wyświetlacz z numerem biegu często miga).

    odwiedziłam serwis alfy i alfa zostałam poddana badaniom. a to wyniki:

    __________________________________________________ _____

    1) parametry:
    pozycja sprzężenia 21,28 mm
    pozycja selekcji 18,23 mm
    skok tarczy docisk. sprzęgła 28,64 mm
    odniesienie tarczy docisk. sprzęgła 0 mm
    bieg zadany neutral
    ciśnienie obwodu hydrauliczn. 48,26 bar
    bieg włączony neutral
    autokalibr. skrz. bieg./sprzęgło właściwa

    błędy wskazane przez centralkę:
    czujnik selekcji obw. otw. lub zwarcie na +VAkum. przerywany

    2) parametry:
    pozycja sprzężenia 21,28 mm
    pozycja selekcji 18,23 mm
    skok tarczy docisk. sprzęgła 28,98 mm
    odniesienie tarczy docisk. sprzęgła 0 mm
    bieg zadany neutral
    ciśnienie obwodu hydrauliczn. 50,96 bar
    bieg włączony neutral
    autokalibr. skrz. bieg./sprzęgło usterka zaworu sprzęgła

    błędy wskazane przez centralkę:
    usterki nie występują

    diagnozy aktywne

    uaktywnienie komponentu: wynik testu:

    wymazanie błędów wykonana
    odpowietrz. sprzęgła operacja wykonana


    __________________________________________________ _____

    poradziliście mi, żebym odwiedziła serwis. odwiedziłam. mechanicy zbadali alfę. pogrzebali w sprzęgle, a alfa dalej jest zepsuta i nie wiem, co jest przyczyną. pompa chyba już jest wykluczona, wyszłaby na badaniu? czy to aktywator biegów? co Panowie o tym sądzą? bardzo proszę o radę, pomoc :cry:

  2. #22
    czarek99
    Gość

    Domyślnie

    A co się dzieje po wizycie w ASO jest jakaś zmiana

  3. #23
    jadwinia
    Gość

    Domyślnie

    nie ma zmian, dalej to samo.

  4. #24
    czarek99
    Gość

    Domyślnie

    Masz możliwość zamiany kompa od selespeedu ,pożyczyć od kogoś i sprawdzić czy będzie jakaś zmiana

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fafa
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Knurów/Mysłowice
    Auto
    RWD & FWD & Q4
    Postów
    304

    Domyślnie

    Centralka SS jako glowny podejrzany (uzywane na Allegro bywaja za 500 pln), potem polaczenia aktywatora z centralkami (przy akumulatorze), słaby kontakt na przekaźniku przy zlaczu SS (tez w poblizu aku), slabe zasilanie centralki wzglednie calego ukladu (brak masy) i stad glupienie kompa.
    Mozliwych przyczyn jest tak wiele, ze ...ciesze sie ze pozbylem sie swojego SS dwa laa temu.

  6. #26
    jadwinia
    Gość

    Domyślnie

    bry dzień! powracam tu z dobrymi wiadomościami. moja śliczna alfa została w końcu naprawiona! nie wiem, czy o tym pisałam wcześniej, ale mechanicy w warsztacie po naprawie silnika wlali jakiś inny płyn do skrzyni... był czerwony.

    po pierwszej wizycie w serwisie alfy, panowie mechanicy podpięli ją do komputera, coś tam pogrzebali przy sprzęgle i koniec. trochę się zdenerwowałam, bo podsuwałam im pomysł, by zrobili coś z tym złym płynem...

    po jakimś czasie odwiedziłam serwis po raz drugi. tym razem już z zamiarem wymiany całego płynu. oczywiście panowie w serwisie milion razy powtarzali, że zły płyn na pewno popsuł selespeeda lub aktywator biegów itd. i, że to nic nie da... ale to zrobią. zrobili. i alfa JEŹDZI bez zarzutów koszt wymiany płynu: 250 zł

    także, jeśli ktoś ma zły płyn, niech go wymieni pewnie nie zawsze zły płyn jest powodem złego działania skrzyni, ale też nie zawsze od razu trzeba wymieniać całą skrzynię lub aktywator, który kosztuje jakieś kosmiczne pieniądze...

    pozdrawiam,
    jadwinia.

  7. #27
    damian_kiszka
    Gość

    Domyślnie

    Ja miałem wcześniej pomaranczowy olej - nie wiem jaki to był. w każdym razie teraz zalewam selespeeda castrolem (dexron III ford mercon itd) i też mi czasem miga. ale jak mam za dużo oleju w selespeedzie. a tak śmiga bez zarzutu - rewelka. koleżanko a ty ten zły olej to miałaś w skrzyni czy w selespeedzie ??

  8. #28
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    BMW E60 530i
    Postów
    245

    Domyślnie

    Cytat Napisał damian_kiszka
    Ja miałem wcześniej pomaranczowy olej - nie wiem jaki to był. w każdym razie teraz zalewam selespeeda castrolem (dexron III ford mercon itd) i też mi czasem miga. ale jak mam za dużo oleju w selespeedzie. a tak śmiga bez zarzutu - rewelka. koleżanko a ty ten zły olej to miałaś w skrzyni czy w selespeedzie ??
    A nie lepiej zalać selespeeda po prostu dedykowanym CS SPEED Tutela i mieć spokój?? To raptem ok 50 PLN za litr i jeszcze na dolewki zostanie !!!!

  9. #29
    pitt24
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał damian_kiszka
    Ja miałem wcześniej pomaranczowy olej - nie wiem jaki to był. w każdym razie teraz zalewam selespeeda castrolem (dexron III ford mercon itd) i też mi czasem miga. ale jak mam za dużo oleju w selespeedzie. a tak śmiga bez zarzutu - rewelka. koleżanko a ty ten zły olej to miałaś w skrzyni czy w selespeedzie ??
    hm..to rozumiem, ze selespeed Ci ten olej spala??? Kolego, spusc to co tam wlałeś do modułu i zalej go Tutella CS Speed - czyli olejem DEDYKOWANYM do prawidłowego działania tego urządzenia.Skoro dolewasz ( a tak wnioskuje z Twojego opisu) to znaczy, ze olej zostaje wyrzucany ze zbiorniczka a to z kolei oznacza, ze jest niewłaściwy.
    Swoja droga dziwie się,że w przypadku kolezanki ASO nie zaczeło badania od sprawdzenia zawartości zbiorniczka.To PODSTAWOWA czynność.( w ASO w Bielsku Białej od tego właśnie zaczynali badanie) Kolejny raz potwierdza się teoria o "fachowości" co poniektórych serwisów.
    Koniec, końców ciesze się, że udało Ci sie koleżanko uruchomić auto.Oby jak najwięcej bezawaryjnie przejechanych kilometrów!

  10. #30
    damian_kiszka
    Gość

    Domyślnie

    koledzy ale zapewniam was że tutela cs speed nie jest wcale lepsa od Castrola którym mam zalany teraz moduł :-) a oleju mi troszke ubywa (ok 100ml na 1 tys. km.) ale to spowodowane jest uszkodzonym korkiem i przez ten węzyk mi wywala od odpowietrzania. a ja szukałem jakiś wycieków poważnych. teraz na końcu węzyka jest buteleczka żeby nic nie ciapało mi pod maską
    Ale swoją drogą ciekawi mnie oficjalne stanowisko aso wobec mrugania tych cyferek - pewnie jak zwykle, że ten typ tak ma !!!

Podobne wątki

  1. Skrzynia biegów do Selespeed
    Utworzone przez kakamistrz1990 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-07-2015, 13:34
  2. 2.0TS Selespeed problem - skrzynia
    Utworzone przez KaaC w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-04-2014, 20:15
  3. Skrzynia biegów Selespeed w AR 156
    Utworzone przez kinderslash w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 23:01
  4. skrzynia-selespeed
    Utworzone przez konradch w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-04-2010, 13:44
  5. Skrzynia selespeed(156).
    Utworzone przez Joseph w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-01-2010, 21:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory