Strona 7 z 14 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 136

Temat: Demontaż zaworów głowicy [AR 156]

  1. #61
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Przed chwilką jeszcze wymieniłem olej + filtr po 500km przebiegu. Wiadomo, że po ściągnięciu głowicy płyn chłodniczy się rozlewa po bloku dlatego wolałem wymienić i spać spokojnie.

  2. #62
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Dzisiaj się poważnie zdenerwowałem na to, że mi dymi i powoli zacząłem rozbierać osprzęt z głowicy. Moim oczom ukazał się olej w przepustnicy!! czy to normalne? z kąd tam olej? Olej jest również w gumowych przedłóżkach króćców ssących oraz na dnach zaworów (uszczelniacze zaworowe nowe). Reszta jak na foto.

    Macie kochani jakieś pomysły? czy to nowa uszczelka padła pomiędzy króćcami ssącymi a głowicą? Tylko z kąd w takim razie olej w przepustnicy?? Odma czysta kilka dni temu ją czyściłem, zresztą nie była aż tak brudna.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130402_112155.jpg
Wyświetleń:	1236
Rozmiar:	96.2 KB
ID:	90839 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130402_112404.jpg
Wyświetleń:	382
Rozmiar:	85.3 KB
ID:	90840 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130402_112433.jpg
Wyświetleń:	342
Rozmiar:	45.9 KB
ID:	90841 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130402_113907.jpg
Wyświetleń:	600
Rozmiar:	86.7 KB
ID:	90842

    Proszę o jak najszybsze odpowiedzi, wszystko mam rozebrane i nie wiem teraz czy ściągać głowicę czy też nie.
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 02-04-2013 o 10:49

  3. #63
    Użytkownik Romeo Avatar tomek921
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Częstochowa/Kłobuck
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD CF2
    Postów
    906

    Domyślnie

    a odmę masz drożną?

  4. #64
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek921 Zobacz post
    a odmę masz drożną?
    Tak, jak najbardziej jeśli masz na myśli oby dwa wyloty z pokrywy zaworów.

    Chyba to będzie uszczelka pomiędzy głowicą a króćcami ssącymi ponieważ najbardziej zaolejone są zawory najbliżej kanału olejowego elektrozaworu wariatora

    Na szczęście mam zapasowy komplet uszczelek a wśród nich uszczelkę kolektor ssący-głowica.

    Z jaką siłą się ją dokręca 21Nm? czy 26Nm?


    Popełniłem chyba moi drodzy błąd w sztuce Wydaje mi siuę, że za bardzo dociągnąłem ową uszczelkę. Tam powinno się ją dociągnąć 17-21Nm i tutaj pewnie pies z dymieniem jest pogrzebany.
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 02-04-2013 o 11:30

  5. #65
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    nie bardzo z tą uszczelka mi sie wydaje...
    jest metalowa i nie da rady żęby tamtędy olej leciał bo w takim razie skąd jest w przepustnicy?
    tylko z pod pokrywy zaworów,założyłeś zaworek odmy w kolektorze?bez niego będą podwyższone obroty.
    żeby się nie okazało że z "dołu"idzie lub coś ci nie poszło przy tej głowicy...

  6. #66
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    nie bardzo z tą uszczelka mi sie wydaje...
    jest metalowa i nie da rady żęby tamtędy olej leciał bo w takim razie skąd jest w przepustnicy?
    No właśnie Darku też mnie to zastanawia :/


    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    tylko z pod pokrywy zaworów, założyłeś zaworek odmy w kolektorze?bez niego będą podwyższone obroty.
    żeby się nie okazało że z "dołu"idzie lub coś ci nie poszło przy tej głowicy...
    Kilka dni temu czyściłem odmę, zdjąłem pokrywę zaworów a spod pokrywy kolejną pokrywkę przy wlewie oleju do silnika. Pod pokrywką nic nie było puste komory więc je tylko wyczyściłem i wszystko złożyłem do kupy.

    Gdzie jest owyt zaworek w kolektorze? czy to jest to coś pod spodem kolektora takie owalne czarne do którego wchodzi wtyczka dwupinowa? Jeśli tak to przełożę z innego kolektora owy zawór (kolektor po rozsadzeniu).
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 02-04-2013 o 12:18

  7. #67
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Też bym się skłaniał do tego, że raczej idzie z dołu.
    Proponuję zrobić eksperyment i wypuścić odmę do atmosfery - tylko musisz na koncówce węża dać jakąś puszkę na olej.
    No i pamietaj, żeby króciec powietrza dodatkowego w kolektorze ssącym (ten z zaworkiem zwrotnym) połączyć z króćcem w rurze gumowej za przepływomierzem.
    Jeśli wtedy przestanie dymić i nie będzie oleju w dolocie to silnik raczej do remontu.
    A jak tam wyglada ciśnienie sprężania w tym silniku ?

  8. #68
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Sprężania jeszcze nie sprawdzałem, ale moc jest sporo odczuwalna po zmianie głowicy jak i spalanie zmalało do książkowego.



    Przełożyłem ze starego kolektora ssącego główne elementy i zaraz wszystko składam do kupy z odpowiednimi momentami. Czyli króćce kolektora przykręcę: pierwsze dokręcenie - 17Nm a za drugim razem 21Nm zaczynając od środka do końców.

    a olej miałem na zaworach w tych kanałach jak na foto. Foto oczywiście poglądowe. Poprzednio dokręciłem za silnie i przyznaję się do tego bez bicia. Jak wiadomo pomiędzy komorami sa kanały olejowe do: elektrozaworu wariatora oraz jeden z lewej strony jak na foto i jest on automatycznie zaślepiany przez króciec kolektora.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130212_110409.jpg
Wyświetleń:	778
Rozmiar:	91.2 KB
ID:	90846

  9. #69
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    No ok,tylko nie ma szans na dostanie się do przepustnicy od strony zaworka oleju
    Zmierz kompresje i zobacz z ciekawośći.Zaworek o którym mowa znajduje się u góry kolektora za przepustnicą i idzie do niego waż od pokrywy zaworów,jeżeli tam jest to dmuchnij w ten wąż lub zaciągnij z niego powietrze-powinno w jedną strone iść,jeżeli idzie w obie to go tam nie ma lub sprężynka może ci uciekła,mam nawet taki zaworek w zapasie na wszelki wypadek ale wątpie żeby nawet takie ilośći siędostały bez niego do kolektora a ewidentnie ci idzie olej do kolektora z pod pokrywy

    - - - Updated - - -

    Zmierz kompresje i wypuść odme na zewnątrz jak ci kolega wyżej podpowiedział i wszystko się wyjaśni

  10. #70
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Taka ilosc oleju nie ma prawa leciec z odmy... Mi to wyglada na przedmuchy i to takie dosc ladne.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

Podobne wątki

  1. Demontaż tylnej głowicy V6 TB
    Utworzone przez sebek501 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 18:07
  2. Planowanie głowicy TS 16V bez wyciągania zaworów - możliwe, robił ktoś?
    Utworzone przez wiluxx w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-04-2011, 09:04
  3. [GTV] Po wymianie zaworów na tylnej głowicy zalewa świece
    Utworzone przez Fatasso w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-04-2010, 22:33
  4. Demontaż głowicy 2.0 TS
    Utworzone przez Kazek w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 03-05-2009, 14:31
  5. Demontaż głowicy w AR166 JTD
    Utworzone przez Alfa166Nero w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-09-2007, 10:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory