Strona 11 z 14 PierwszyPierwszy ... 234567891011121314 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 136

Temat: Demontaż zaworów głowicy [AR 156]

  1. #101
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Test sprężania cylindrów zrobią mi jutro. Dzisiaj mają pełny warsztat. Koszt tej zabawy 20,00 PLN

    - - - Updated - - -

    Darku, powierzchnię głowicy sprawdzałem dokładnie tak jak jest to opisane w manualu

  2. #102
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A masz jakąś wiedzę na temat rzeczywistego przebiegu tego silnika?

  3. #103
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A masz jakąś wiedzę na temat rzeczywistego przebiegu tego silnika?

    Odczyt z komputera to 352000km, licznikowe 110000 mniej. Ktoś zapewne kręcił licznik.

  4. #104
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Tak więc byłem zrobić test sprężania cylindrów i byłem przy tej operacji osobiście. Wyniki poniżej w tabelce na foto.

    Numer "5" to ponowny test 4-ego cylindra. Za pierwszą próbą mechanik słabo docisnął przyrząd. Testy wykonywane były po wciśnięciu pedału gazu w podłogę.


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130405_110945.jpg
Wyświetleń:	238
Rozmiar:	67.2 KB
ID:	91256 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130405_111030.jpg
Wyświetleń:	229
Rozmiar:	44.2 KB
ID:	91257


    Cylindry:

    1: 11,5
    2: 12,5
    3: 12,0
    4: 11,5

    W SOP widzieli, że sam robiłem głowicę i ku mojemu zdziwieniu otrzymałem gratulacje (nie chwaląc się)


    Dla porównania poniżej test sprężania starej głowicy, który zrobili mi w ASO Alfa Romeo Bydgoszcz w zeszłym roku we wrześniu.


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130405_111951.jpg
Wyświetleń:	232
Rozmiar:	49.7 KB
ID:	91262
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 05-04-2013 o 10:29

  5. #105
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No cóż - nie ma się czego więcej spodziewać przy takim przebiegu.
    I co teraz zamierzasz, bo trzeba by chyba powoli myśleć o remoncie silnika.
    A próby olejowej nie robiłeś?
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 05-04-2013 o 10:54

  6. #106
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Zrobili mi tylko jeden test twierdząc, że jest bardzo dobrze.


    Teraz zamierzam uzbierać pieniądze na nowe pierścienie, panewki korbowodów, szpilki głowicy.

  7. #107
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ale co jest bardzo dobrze - bo chyba nie te cylindry po 11,5 ?
    Jak TS nie ma powyżej 13 to już zaczyna być źle.

  8. #108
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Ale co jest bardzo dobrze - bo chyba nie te cylindry po 11,5 ?
    Jak TS nie ma powyżej 13 to już zaczyna być źle.
    Dlatego chcę wymienić pierścienie w raz z panewkami i zrobić ponowny test sprężania cylindrów.

  9. #109
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Zrobisz, jak zechcesz.
    Ja wiem, że chcesz jak najtaniej, ale jeśli jeszcze przecierka głowicy bez frezowania gniazd i wymiana uszczelniaczy jakoś uszła (pamietam, że nafta nie ciekła) to z wymianą pierścieni na stare tłoki i cylindry to już nie najlepszy pomysł.
    Zrób chociaż jakieś pomiary, żeby potem jeszcze gorzej nie było.

  10. #110
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Oczywiście zrobię pomiary średnicy cylindrów. Za dwa tygodnie wracam z Sopotu to się za to zabiorę, nikt mnie nie goni.

    - - - Updated - - -

    Dodatkowo właśnie dzwoniłem do ASO (mam tam dobrego znajomego tylko od TS-ów) i również stwierdził, że takie sprężanie jest bardzo dobre, nic tylko jeździć. Mało tego. Zmienić pierścienie (przebieg zna mojego auta bo je serwisował) i jeśli na sucho ma takie a nie inne sprężanie to olejowe będzie jeszcze większe i nie ma się czym martwić. Panewek nie zmieniać tylko zmienić pierścienie i zamontować wszystko tak jak było. Nowe panewki się daje jeśli robiony był by szlif wału a jeśli mam ciśnienie oleju 2,5 Bar w iddle i 4,0 Bar przy 2500 RPM broń Boże nie zmieniać ich, takie ciśnienie oleju jest ciśnieniem fabrycznym!!

Podobne wątki

  1. Demontaż tylnej głowicy V6 TB
    Utworzone przez sebek501 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 18:07
  2. Planowanie głowicy TS 16V bez wyciągania zaworów - możliwe, robił ktoś?
    Utworzone przez wiluxx w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-04-2011, 09:04
  3. [GTV] Po wymianie zaworów na tylnej głowicy zalewa świece
    Utworzone przez Fatasso w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-04-2010, 22:33
  4. Demontaż głowicy 2.0 TS
    Utworzone przez Kazek w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 03-05-2009, 14:31
  5. Demontaż głowicy w AR166 JTD
    Utworzone przez Alfa166Nero w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-09-2007, 10:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory