Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: [166] Problem z dyferencjałem z automacie

  1. #1
    rkarol
    Gość

    Domyślnie [166] Problem z dyferencjałem z automacie

    Czy koś z was miał taki problem? U mnie podczas jazdy zaczęło być słychać wyraźny okresowy szum zbieżny z obrotem kół dobiegający z okolic przedniego lewego koła. Opony są w porządku. Oprócz tego zaczął się "przycinać" i szarpać podczas jazdy zbiegające się z zapalaniem i gaśnięciem kontrolki wtrysku. Po zapaleniu kontrolki wtrysku zaczyna względnie jechać do momentu jej zgaśnięcia i po kilku chwilach szarpnięcia i zapalenia kontrolki. Diagnoza komputerem wykazała problem z przepływką, ale czy te same objawy mogą pochodzić właśnie od szumu z dyferencjału, gdyż zaczyna haczyć? Czy ktoś miał podobny problem? Jakie postępowanie naprawcze?

  2. #2
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Na mój gust to problemy, które opisujesz nie są związane generalnie ze skrzynią biegów a napewno nie z dyferencjałem.
    Moja rada.
    Konieczne sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów.
    Przycinanie i głośny dyferencjał mogą byc tego obiawem.
    Nie jestem specjalista ale słyszałem, że przy niskim poziomie oleju pierwszy dostaje dyfer.
    Dyfer jest smarowany olejem ze skrzyni biegów.
    Masz jakiś wyciek ze zkrzyni lub na łaczeniu skrzyni z silnikiem?
    I koniecznie wymień ten przepywomierz
    Może być od Astry 1.7D podobno wkład jest ten sam. (obcja szukaj)

  3. #3
    rkarol
    Gość

    Domyślnie

    Oleju jest dużo, nawet minimalnie więcej, jest brudny. Samo wymienienie oleju może wyciszyć ten dzwięk?

  4. #4
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał rkarol
    Oleju jest dużo, nawet minimalnie więcej, jest brudny. Samo wymienienie oleju może wyciszyć ten dzwięk?
    Co to znaczy minimalnie więcej? Nie da się wlać więcej.
    Był w ogóle wymieniany?
    Dźwięku już nie wyciszy ale nie będzie się pogarszało.
    Są jakieś uszlachetniacze ale ja bym im nie wierzył.
    W tym układzie pozostaje Ci ten przepływomierz.
    Jeżeli komputer wykrywa jego awarie to znaczy, że jest juz żle.
    Czytełem poprzednie Twoje posty i miałeś już jakiś problem ze skrzynią. Czy to juz jest opanowane?

  5. #5
    rkarol
    Gość

    Domyślnie

    Nie miałem problemów ze skrzynią nigdy. Jak zaczęło się szumienie z okolic koła to myślałem, że jest to przegub. Miałem pęknięta gumę przegubu, wymieniłem, ale okazało się że z innego miejsca jest ten dźwięk. Jednocześnie w tym samym czasie zaczęło się szarpanie, które na komputerze wyszło jako problem z przepływką. W momencie jak szarpie silnik, to wydaje podobny dźwięk, jak przy ruszaniu automatem przy zimnym silniku z momencie odblokowywania kół. Czy szarpanie może być od dyferencjału czy rzeczywiście przepływka. Czy ktoś wymieniał tarcze lub łożyska dyferencjału?

  6. #6
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał rkarol
    Nie miałem problemów ze skrzynią nigdy.
    Pytałeś kiedyś czy to normalne, że skrzynia zmienia przełożenia przy 7200obr/min.
    To nie jest normalne.
    W trybie sport i wciśniętym pedale w podłogę jest to u mnie coś koło 6500obr/min.
    Cytat Napisał rkarol
    W momencie jak szarpie silnik, to wydaje podobny dźwięk, jak przy ruszaniu automatem przy zimnym silniku z momencie odblokowywania kół.
    Nie bardzo rozumiem. Możesz rozwinąć?
    Cytat Napisał rkarol
    Czy szarpanie może być od dyferencjału
    Raczej nie.
    Cytat Napisał rkarol
    czy rzeczywiście przepływka.
    Tak.
    Cytat Napisał rkarol
    Czy ktoś wymieniał tarcze lub łożyska dyferencjału?
    Raczej nie realne.
    Naprawa dyferencjału = wyjęcie skrzyni.
    Wyjęcie skrzyni = wyjęcie całego zespołu napędowego (czytaj silnika)
    Wyjęcie skrzyni no to wypadałoby zrobić jej remont a to = 5-7tyś.zł.
    Tak sobie winszują nasi magicy od skrzyni. :|?:
    Hałasujący dyferencjał to nie znaczy zaraz awaria.
    Możesz prawdopodobnie jesczce długo na nim jeździć.
    Nie odpowiedziałeś na moje pytania.

  7. #7
    rkarol
    Gość

    Domyślnie

    ok. to po weekendzie pójdzie przepływka do wymiany i wtedy zobaczymy czy ustaną szarpania. A skrzynia jak pedał w podłogę to zmiania zawsze na co najmniej 7000, chyba że poprzedni właściciel coś w komputerze. Pomiędzy 6500-7000 mam jeszcze bardzo duże przyspieszenie, przy 60km/h przy pedale w podłogę potrafi jeszcze wrzucić 1 bieg i dociągnąć obroty. Co do odgłosu przy ruszaniu na zimnym to z okolic kół słychać cichy dźwięk podobny do dzwięku papieru ściernego na około 0,2s- zawsze tak robił jak go mam(9 mc) wiec uznałem to za normalność,

  8. #8
    rkarol
    Gość

    Domyślnie

    co do ilości oleju w skrzyni to jest pod kurek, a wymieniać go ja nie wymieniałem, nie wiem natomiast jak poprzednik,(152tyś km)

  9. #9
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał rkarol
    A skrzynia jak pedał w podłogę to zmiania zawsze na co najmniej 7000,
    Cholera. Może blokada konwertera się nie włącza?
    Albo olej rzeczywiście przepracowany i nie trzyma parametrów.
    Jake masz obroty na 4 biegu przy 60km/h?
    Moim zdaniem to koniecznie wymień olej.
    Powinno sie wymieniać co 60-80tyś km.
    Cytat Napisał rkarol
    chyba że poprzedni właściciel coś w komputerze.
    Raczej niemożliwe.
    Cytat Napisał rkarol
    Co do odgłosu przy ruszaniu na zimnym to z okolic kół słychać cichy dźwięk podobny do dzwięku papieru ściernego na około 0,2s- zawsze tak robił jak go mam(9 mc) wiec uznałem to za normalność,
    Ja bym powiedział, że lekie jęknięcie. U mnie tak jest po dłuższym postoju.
    Chyba normalne.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    jeżeli olej jest brudny to jego parametry lepkościowe są do bani a w automacie ma to ogromne znaczenie.

    trzeba koniecznie olej wymienić ! można to zrobić na dwa sposoby tanszym i droższym sposobem. Tańszy to taki że go wymieniśz i już a droższy to najlepiej wymień olej i pojeździj z tydzień tak nawet bardziej agresywnie i po tygodniu zmień znowu olej ...
    wypłucze to więcej syfu ponieważ nie da się zlać oleju do zera z automatu.

    ponadto wymien tą przepływkę koniecznie ponieważ ona przy skrajnie blędnych odczytach daje sygnał do kompa a ten przełącza skrzynię w tryb awaryjny

    a co do szumienia to najczęściej szumi łożysko koła

    prosty sposób srawdzenia jeśli szum jest jednostajny i niezalezy od wciskania i puszczania gazu a jedynie nasila się wraz z prędkością samochodu to jest to łożysko.
    Jeśli jednak szum pojawia się przy wciskaniu gazu to jest to objaw kończącego się dyfra a dokaldnie luzu jaki powstał poprzez wytarcie zębów na kole atakującym i kole talezowym. rozpędzaj się i wsłuchuj dodawaj delikatnie gazu jesli szum pojawia się przy dodaniu gazu to jest to dyfer

Podobne wątki

  1. Problem z dyferencjałem AR 165 v6
    Utworzone przez arturos12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-02-2016, 22:06
  2. [159] 159 SW 1.9 w automacie Q-Tronic
    Utworzone przez wit_maj w dziale Kupię auto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-01-2015, 17:41
  3. [159] Chip czy box w automacie?
    Utworzone przez juniorek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-08-2013, 21:42
  4. [164] co myślicie o 3.0 12v automacie?
    Utworzone przez Dyny164 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-09-2012, 13:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory