Obawiam sie ze jest to czesc niewymianialna, tutaj jest ladnie pokazane gdzie dokladnie ida te przewody od wpdy. Wydaje mi sie ze jest to albo czesc niewymienialna i jest to inaczej rozwiazane niz w we wczesniejszych Alfach. eLearn kaze wymienic ta czesc na drugim obrazku. W jaki sposob jest to tam polaczone to nie mam pojecia. Z tego co udalo mi sie wyczytac i biorac to na logike to stwierdzam ze tam jest tylko jedna nagrzewnica! ktora jest podlaczona jednoczesnie do klimy i do przewodow z woda! W 159 jest cos takiego jak wymniennik ciepla ktory jest zupelnie czym innym niz termostat. Ten wymniennik reguluje przeplyw wody/klimy w zaleznosci od tego czy chcemy miec cieplo czy zimno.
W takim wypadku zeby wyciagnac ta nagrzewnice to niestety trzeba bedzie zdjac deske chyba, dlatego ze wyglada na to ze ona wychodzi od gory i jest schowana dokladnie w podszybiu.
A stalo sie to w momencie jazdy przy duzej predkosci. Cala woda poszla przez otwor drenazowy w poszybiu i do kabiny w ciugu paru sekund. Proba zalania nowym plynem skutkowala zlatywaniem tej wody wlasnie w miejscu gdzie znajduje sie otwor drenazowy i nagrzewnica. Do srodka tez dostalo sie sporo wody bo od strony pasazera wykladzina zrobila sie mokra w rogu przy nogach.
Sa dwie rzeczy ktrore mogly sie popsuc
1. Wymiennik ciepla w 159 to cos innego niz termostat ktory jest oddzielnie.
2. Nagrzewnica
Zeby to stwierdzic dokladnie to trzeba rozebrac pol auta.
Ostatnio edytowane przez FifthGear ; 16-04-2013 o 11:58
Ale poluzowanie korka skutkuje mniejszym cisnieniem w ukladzie czyli mniejszy wycisk wody. Jeszcze sie nie spotkalem zeby w aucie z poluzowanym korkiem plyn sie zagotowal.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Bylo:
1986 Fiat 125p
1996 Fiat Cinqacento 0.9
1999 Mazda 323f 2.0 V6
1999 Fiat Cinqacento Sporting 1.1
2001 Rover 25 1,4
1999 Toyota Avensis 1.6
2004 Smart For Two
2001 Alfa Romeo 147 1.6TS
4 x 2004 Alfa Romeo 147 1.6TS
2002 Alfa Romeo 147 Ti (nearly) 2.0TS
2005 Alfa Romeo Gt 1.9 JTD
2004 Toyota Rav4 1,8 VVT-I 5dr
2004 Toyota Rav4 1.8 VVT-I 3dr
2002 Nissan Patrol 3.0 LWB - OFF-ROAD MACHINE
2007 Alfa Romeo 147 Collezione 1,6TS
1996 Mitsubishi Challenger 2.8 LWB - OFF-ROAD MACHINE
2001 Suzuki Jimny 1,3 - Off-Road Poject
1982 Toyota Land Cruiser - zostal dawca czesci (Oski poszly na upgrade do Jimny`go)
2006 Toyota Rav4 2,2 d4d
Jest:
2006 Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm
2012 Skoda Fabia Monte Carlo 1,2 TSI
2012 Volskwgen Tiguan 2,0TDI
1990 Suzuki Samurai SJ413 SWB - OFF-ROAD MACHINE
2001 Suzuki Jimny 1.3 - OFF-Road MUD Machine
1978 Defender 110 3,4 land cruiser engine - Klasyk
1990 Defender 110 2.5TD - Cywilny Off-Road
1992 Toyota Hi-Lux Surf 2,4TD automat - Konik pociagowy do zabawek na off road
2007 Jeep Commandore 3,0 - nastepny konik pociagowy
2007 Mitsubishi Canter recovery tilt&slide
I tak przed zaczeciem rozbiorki lepiej by bylo podpiac cisnienie pod uklad zeby zobaczyc dokladnie skad cieknie
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Bylo:
1986 Fiat 125p
1996 Fiat Cinqacento 0.9
1999 Mazda 323f 2.0 V6
1999 Fiat Cinqacento Sporting 1.1
2001 Rover 25 1,4
1999 Toyota Avensis 1.6
2004 Smart For Two
2001 Alfa Romeo 147 1.6TS
4 x 2004 Alfa Romeo 147 1.6TS
2002 Alfa Romeo 147 Ti (nearly) 2.0TS
2005 Alfa Romeo Gt 1.9 JTD
2004 Toyota Rav4 1,8 VVT-I 5dr
2004 Toyota Rav4 1.8 VVT-I 3dr
2002 Nissan Patrol 3.0 LWB - OFF-ROAD MACHINE
2007 Alfa Romeo 147 Collezione 1,6TS
1996 Mitsubishi Challenger 2.8 LWB - OFF-ROAD MACHINE
2001 Suzuki Jimny 1,3 - Off-Road Poject
1982 Toyota Land Cruiser - zostal dawca czesci (Oski poszly na upgrade do Jimny`go)
2006 Toyota Rav4 2,2 d4d
Jest:
2006 Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm
2012 Skoda Fabia Monte Carlo 1,2 TSI
2012 Volskwgen Tiguan 2,0TDI
1990 Suzuki Samurai SJ413 SWB - OFF-ROAD MACHINE
2001 Suzuki Jimny 1.3 - OFF-Road MUD Machine
1978 Defender 110 3,4 land cruiser engine - Klasyk
1990 Defender 110 2.5TD - Cywilny Off-Road
1992 Toyota Hi-Lux Surf 2,4TD automat - Konik pociagowy do zabawek na off road
2007 Jeep Commandore 3,0 - nastepny konik pociagowy
2007 Mitsubishi Canter recovery tilt&slide
Zgadzam sie, chyba pisalem o tym w ktoryms z porzednich postow. Ale jak na swiezo zalewalismy plyn to uciekal wlasnie tam gdzie napisalem. W komorze silnika jest sucho. I przy pompie i przy termostacie i przy chlodnicy z przodu. Nie widac zadnych wyciekow.
Ja nie mam przyrzadu do sprawdzenia cisnienia w ukladzie niestety. Powinno byc 1bar ale moge wkleic dokladne dane jesli Arythm bedzie mial z tego pozytek i cala procedure sprawdzania.
Padblo
A co myslisz o tym zeby zrobic obejscie ten tej nagrzewnicy ? polaczyc te dwie rurki ze soba po prostu zeby chlopak sie nie stresowal ze mu sie silnik przegrzeje i znowu mu caly plyn splynie ? Tylko wtedy calkowity brak ogrzewania i klimy. Boje sie tylko czy cisnienie w ukladzie sie nie zwiekszy za mocno przy takim bypassie ?
Ostatnio edytowane przez FifthGear ; 16-04-2013 o 12:27
Siema co do korka to to kolega Wicked ma pewnego rodzaju racje, jazda z popuszczonym korkiem doprowadzi do przedwczesnego zagotowania sie wody w ukladzie wiec raczej bym tego nie polecal, dlaczego?? Woda majaca wieksze cisnienie posiada temperature wrzenia wyzsza niz woda ktora takiego nie posiada, fizyka panowie.
- - - Updated - - -
Ogolnie co do mojej awarii to stwierdzam ze Alfa poprastu w trasie miala ochote az mi spodnie rozerwalaa jak sie nie dalem to tak jej cisnienie skoczylo ze az koreczek wystrzelilo
![]()
O koledze Mefisto zesmy zapomnieliMysle ze do wymiany masz miske. Ktos chyba wczsniej urwal gwint przy zmianie oleju i wkrecili go na slowo honuru
U ciebie bedzie zdecydowanie mniej roboty. Dobrze ze dojechales do domu i szkoda tylko ze nie swoim samochodem
![]()
Jak tak pomyslalem to az sie za glowe zlapalem, w misce olejowej nie ma cisnienia i nikt na to nie wpadlwiec mysle ze korek sie poprostu odkrecil a huk byl spowodowany uderzeniem o podloge.
Wiec tak prawdopodobnie wystarczyloby zaslepic czymkolwiek w jakos powoli dojechacAle teraz to nie ma co gdybac
Potrzebuje srednice koreczka spustowego
- - - Updated - - -
Potrzebuje tylko srednice korkaCos dopasuje a kolega ma gwintowniki
ewentualnie wezme miske od Cool_Kid-a
- - - Updated - - -
Najgorsze bylo holowanie, AKU padlo wiec brak swiatel i brak wycieraczek a Czester po 200m tak mi zapapral szybe ze bylo calkiem ciekawiejazda na slepo po autostradzie
Ale podolalismy, (DZIENKI WIELKIE CZESTER !!!!!)
U mnie wyglada tak....dzisiaj mialem wymuszona podroz w trakcie pray...40 km... widzialem ze po nocy nic nie zeszlo ze zbiornika dlatego zaryzykowalem...wzialem baniak z woda i w droge....nie wlaczalem klimy... po powrocie zajrzalem pod maske i nic nie ucieklo...teraz na przerwie zobaczylem pod auto i sucho...jedyne co sie dzieje teraz to szybciej idzie do 90 stopni...ale to przez wode w zbiorniku...jazdy na klimie nie ryzykuje... wiem ze jak zatrzymalem sie na autostradzie w polnocnej to korek mialem poluzowany...ale nie wiem czy to ma jakis wplyw na to...
- - - Updated - - -
Co do imfo na temat czesci bede wdzieczny![]()