Temat: Irlandia, laczmy sie ::P

  1. #3051
    Użytkownik Romeo Avatar Wicked
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    145 1.4 TS
    Postów
    517

    Domyślnie

    Cytat Napisał FifthGear Zobacz post
    Jak bedziesz jechal to odkrec korek na zbiorniku wyrownawczym, nie calkowicie ale tak zeby byl luzno. Zmniejszy to cisnienie w ukladzie w razie jakbys znowu stracil wode.
    Korek sam w sobie jest tak skonstruowany, że upuszcza zbędne ciśnienie w układzie, jazda z poluzowanym korkiem doprowadziłaby do sytuacji w której płyn się gotuje przed załączeniem wiatraka.

    Artur, co się stało konkretnie?
    Ostatnio edytowane przez Wicked ; 16-04-2013 o 11:31

  2. #3052
    Użytkownik Romeo Avatar FifthGear
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    Obecnie Volvo S80 T6
    Postów
    637

    Domyślnie

    Obawiam sie ze jest to czesc niewymianialna, tutaj jest ladnie pokazane gdzie dokladnie ida te przewody od wpdy. Wydaje mi sie ze jest to albo czesc niewymienialna i jest to inaczej rozwiazane niz w we wczesniejszych Alfach. eLearn kaze wymienic ta czesc na drugim obrazku. W jaki sposob jest to tam polaczone to nie mam pojecia. Z tego co udalo mi sie wyczytac i biorac to na logike to stwierdzam ze tam jest tylko jedna nagrzewnica! ktora jest podlaczona jednoczesnie do klimy i do przewodow z woda! W 159 jest cos takiego jak wymniennik ciepla ktory jest zupelnie czym innym niz termostat. Ten wymniennik reguluje przeplyw wody/klimy w zaleznosci od tego czy chcemy miec cieplo czy zimno.

    W takim wypadku zeby wyciagnac ta nagrzewnice to niestety trzeba bedzie zdjac deske chyba, dlatego ze wyglada na to ze ona wychodzi od gory i jest schowana dokladnie w podszybiu.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3107370411_1.jpeg
Wyświetleń:	50
Rozmiar:	102.2 KB
ID:	92661Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3107333010.jpeg
Wyświetleń:	52
Rozmiar:	90.1 KB
ID:	92662

    A stalo sie to w momencie jazdy przy duzej predkosci. Cala woda poszla przez otwor drenazowy w poszybiu i do kabiny w ciugu paru sekund. Proba zalania nowym plynem skutkowala zlatywaniem tej wody wlasnie w miejscu gdzie znajduje sie otwor drenazowy i nagrzewnica. Do srodka tez dostalo sie sporo wody bo od strony pasazera wykladzina zrobila sie mokra w rogu przy nogach.

    Sa dwie rzeczy ktrore mogly sie popsuc

    1. Wymiennik ciepla w 159 to cos innego niz termostat ktory jest oddzielnie.
    2. Nagrzewnica

    Zeby to stwierdzic dokladnie to trzeba rozebrac pol auta.
    Ostatnio edytowane przez FifthGear ; 16-04-2013 o 11:58

  3. #3053
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    newbridge ie
    Auto
    159sw 2.4jtdm po sofciku ;)
    Postów
    636

    Domyślnie

    Ale poluzowanie korka skutkuje mniejszym cisnieniem w ukladzie czyli mniejszy wycisk wody. Jeszcze sie nie spotkalem zeby w aucie z poluzowanym korkiem plyn sie zagotowal.


    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
    Bylo:
    1986 Fiat 125p
    1996 Fiat Cinqacento 0.9
    1999 Mazda 323f 2.0 V6
    1999 Fiat Cinqacento Sporting 1.1
    2001 Rover 25 1,4
    1999 Toyota Avensis 1.6
    2004 Smart For Two
    2001 Alfa Romeo 147 1.6TS
    4 x 2004 Alfa Romeo 147 1.6TS
    2002 Alfa Romeo 147 Ti (nearly ) 2.0TS
    2005 Alfa Romeo Gt 1.9 JTD
    2004 Toyota Rav4 1,8 VVT-I 5dr
    2004 Toyota Rav4 1.8 VVT-I 3dr
    2002 Nissan Patrol 3.0 LWB - OFF-ROAD MACHINE
    2007 Alfa Romeo 147 Collezione 1,6TS
    1996 Mitsubishi Challenger 2.8 LWB - OFF-ROAD MACHINE
    2001 Suzuki Jimny 1,3 - Off-Road Poject
    1982 Toyota Land Cruiser - zostal dawca czesci (Oski poszly na upgrade do Jimny`go)
    2006 Toyota Rav4 2,2 d4d
    Jest:
    2006 Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm
    2012 Skoda Fabia Monte Carlo 1,2 TSI
    2012 Volskwgen Tiguan 2,0TDI
    1990 Suzuki Samurai SJ413 SWB - OFF-ROAD MACHINE
    2001 Suzuki Jimny 1.3 - OFF-Road MUD Machine
    1978 Defender 110 3,4 land cruiser engine - Klasyk
    1990 Defender 110 2.5TD - Cywilny Off-Road
    1992 Toyota Hi-Lux Surf 2,4TD automat - Konik pociagowy do zabawek na off road
    2007 Jeep Commandore 3,0 - nastepny konik pociagowy
    2007 Mitsubishi Canter recovery tilt&slide

  4. #3054
    Użytkownik Romeo Avatar Wicked
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    145 1.4 TS
    Postów
    517

    Domyślnie

    Cytat Napisał pabloilala Zobacz post
    Ale poluzowanie korka skutkuje mniejszym cisnieniem w ukladzie czyli mniejszy wycisk wody. Jeszcze sie nie spotkalem zeby w aucie z poluzowanym korkiem plyn sie zagotowal.


    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
    A ja spotkałem i to nie raz, poluzowanie korka spowoduje wytworzenie podciśnienia, które w niektórych wypadkach może zacząć wypychać płyn przez korek lub doprowadzić do zapowietrzenia. Wszystko zależy od konstrukcji układu, między innymi od obecności korka na chłodnicy itp.

  5. #3055
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    newbridge ie
    Auto
    159sw 2.4jtdm po sofciku ;)
    Postów
    636

    Domyślnie

    I tak przed zaczeciem rozbiorki lepiej by bylo podpiac cisnienie pod uklad zeby zobaczyc dokladnie skad cieknie

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
    Bylo:
    1986 Fiat 125p
    1996 Fiat Cinqacento 0.9
    1999 Mazda 323f 2.0 V6
    1999 Fiat Cinqacento Sporting 1.1
    2001 Rover 25 1,4
    1999 Toyota Avensis 1.6
    2004 Smart For Two
    2001 Alfa Romeo 147 1.6TS
    4 x 2004 Alfa Romeo 147 1.6TS
    2002 Alfa Romeo 147 Ti (nearly ) 2.0TS
    2005 Alfa Romeo Gt 1.9 JTD
    2004 Toyota Rav4 1,8 VVT-I 5dr
    2004 Toyota Rav4 1.8 VVT-I 3dr
    2002 Nissan Patrol 3.0 LWB - OFF-ROAD MACHINE
    2007 Alfa Romeo 147 Collezione 1,6TS
    1996 Mitsubishi Challenger 2.8 LWB - OFF-ROAD MACHINE
    2001 Suzuki Jimny 1,3 - Off-Road Poject
    1982 Toyota Land Cruiser - zostal dawca czesci (Oski poszly na upgrade do Jimny`go)
    2006 Toyota Rav4 2,2 d4d
    Jest:
    2006 Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm
    2012 Skoda Fabia Monte Carlo 1,2 TSI
    2012 Volskwgen Tiguan 2,0TDI
    1990 Suzuki Samurai SJ413 SWB - OFF-ROAD MACHINE
    2001 Suzuki Jimny 1.3 - OFF-Road MUD Machine
    1978 Defender 110 3,4 land cruiser engine - Klasyk
    1990 Defender 110 2.5TD - Cywilny Off-Road
    1992 Toyota Hi-Lux Surf 2,4TD automat - Konik pociagowy do zabawek na off road
    2007 Jeep Commandore 3,0 - nastepny konik pociagowy
    2007 Mitsubishi Canter recovery tilt&slide

  6. #3056
    Użytkownik Romeo Avatar FifthGear
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    Obecnie Volvo S80 T6
    Postów
    637

    Domyślnie

    Zgadzam sie, chyba pisalem o tym w ktoryms z porzednich postow. Ale jak na swiezo zalewalismy plyn to uciekal wlasnie tam gdzie napisalem. W komorze silnika jest sucho. I przy pompie i przy termostacie i przy chlodnicy z przodu. Nie widac zadnych wyciekow.

    Ja nie mam przyrzadu do sprawdzenia cisnienia w ukladzie niestety. Powinno byc 1bar ale moge wkleic dokladne dane jesli Arythm bedzie mial z tego pozytek i cala procedure sprawdzania.

    Padblo

    A co myslisz o tym zeby zrobic obejscie ten tej nagrzewnicy ? polaczyc te dwie rurki ze soba po prostu zeby chlopak sie nie stresowal ze mu sie silnik przegrzeje i znowu mu caly plyn splynie ? Tylko wtedy calkowity brak ogrzewania i klimy. Boje sie tylko czy cisnienie w ukladzie sie nie zwiekszy za mocno przy takim bypassie ?
    Ostatnio edytowane przez FifthGear ; 16-04-2013 o 12:27

  7. #3057
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Mefsito
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Gullspang Szwecja
    Auto
    AR 147 2.0TS Selespeed
    Postów
    210

    Domyślnie

    Siema co do korka to to kolega Wicked ma pewnego rodzaju racje, jazda z popuszczonym korkiem doprowadzi do przedwczesnego zagotowania sie wody w ukladzie wiec raczej bym tego nie polecal, dlaczego?? Woda majaca wieksze cisnienie posiada temperature wrzenia wyzsza niz woda ktora takiego nie posiada, fizyka panowie.

    - - - Updated - - -

    Ogolnie co do mojej awarii to stwierdzam ze Alfa poprastu w trasie miala ochote az mi spodnie rozerwala a jak sie nie dalem to tak jej cisnienie skoczylo ze az koreczek wystrzelilo

  8. #3058
    Użytkownik Romeo Avatar FifthGear
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    Obecnie Volvo S80 T6
    Postów
    637

    Domyślnie

    O koledze Mefisto zesmy zapomnieli Mysle ze do wymiany masz miske. Ktos chyba wczsniej urwal gwint przy zmianie oleju i wkrecili go na slowo honuru U ciebie bedzie zdecydowanie mniej roboty. Dobrze ze dojechales do domu i szkoda tylko ze nie swoim samochodem

  9. #3059
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Mefsito
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Gullspang Szwecja
    Auto
    AR 147 2.0TS Selespeed
    Postów
    210

    Domyślnie

    Jak tak pomyslalem to az sie za glowe zlapalem, w misce olejowej nie ma cisnienia i nikt na to nie wpadl wiec mysle ze korek sie poprostu odkrecil a huk byl spowodowany uderzeniem o podloge.
    Wiec tak prawdopodobnie wystarczyloby zaslepic czymkolwiek w jakos powoli dojechac Ale teraz to nie ma co gdybac Potrzebuje srednice koreczka spustowego

    - - - Updated - - -

    Potrzebuje tylko srednice korka Cos dopasuje a kolega ma gwintowniki ewentualnie wezme miske od Cool_Kid-a

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał FifthGear Zobacz post
    Dobrze ze dojechales do domu i szkoda tylko ze nie swoim samochodem
    Najgorsze bylo holowanie, AKU padlo wiec brak swiatel i brak wycieraczek a Czester po 200m tak mi zapapral szybe ze bylo calkiem ciekawie jazda na slepo po autostradzie Ale podolalismy, (DZIENKI WIELKIE CZESTER !!!!!)

  10. #3060
    Użytkownik Romeo Avatar Arthrm
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dublin, Ireland, Ireland/Kraków, Bochnia
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTS Sportivo,
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    U mnie wyglada tak....dzisiaj mialem wymuszona podroz w trakcie pray...40 km... widzialem ze po nocy nic nie zeszlo ze zbiornika dlatego zaryzykowalem...wzialem baniak z woda i w droge....nie wlaczalem klimy... po powrocie zajrzalem pod maske i nic nie ucieklo...teraz na przerwie zobaczylem pod auto i sucho...jedyne co sie dzieje teraz to szybciej idzie do 90 stopni...ale to przez wode w zbiorniku...jazdy na klimie nie ryzykuje... wiem ze jak zatrzymalem sie na autostradzie w polnocnej to korek mialem poluzowany...ale nie wiem czy to ma jakis wplyw na to...

    - - - Updated - - -

    Co do imfo na temat czesci bede wdzieczny
    IRLANDIA


    ____________Jest:_______________________Były:____ _______________________________

    ______Alfa Romeo 159 1.9 JTS Sportivo______ Alfa Romeo 156 1.6 Lusso________Alfa Romeo 147 1.6 Lusso
    __________________ _____

Podobne wątki

  1. [Relacja] Athlone / Irlandia/ 07.10.2012
    Utworzone przez Arthrm w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-10-2012, 21:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory