Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: test przelewów 1.9 jtd 16v

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukas1983 Zobacz post
    Logi z ciśnienia zadanego i odczytanego nadal nie stwierdzą co jest nie tak, sprawdzisz tylko czy zadane ciśnienie jest utrzymywane. A nadal nie znasz przyczyny gdy zadanego ciśniaina nie będzie na szynie. Jest dużo rzeczy do sprawdzenia, pompa niskiego ciśniania, pompa CR, regulator ciśnienia, wtryski, czujnik ciśnienia , filter paliwa. To wszystko się z sobą wiąże.
    A z powyższych logów i testu przelewowego mogę tylko stwierdzić że z wtryskami jest coś nie tak. Jeśłi one przelewają bądz korekta jest nie właściwa to ciśniania na listwie też nie uświadczysz. Ja miałem przypadek żę próba przelewowa wyszła w miarę ok ale za to korekty szalały prawie jak u kolegi. Skończyło się na regeneracji.
    Nie do końca. Jak znasz ten układ paliwowy to pewnie wiesz że w naszych jednostkach napędowych siedzi pompa wysokiego ciśnienia Bosch CP 1. Pompa ta ma bardzo niską wydajność dlatego też przy nawet jednym lejącym w przelew wtrysku przy niskiej temperaturze nie odpalisz silnika. Nasza pompka (akwarystyczna) nie nabije ciśnienia dolnego limitera. Dlatego czytając objawy kolegi właśnie wtrysków nie stawiałbym na pierwszym miejscu podejrzanych a szukał korelacji ciśnienia na listwie CR z ustawieniem regulatora ciśnienia. Wydaje mi się że to właśnie on jest winowajcą. Co do ciśnienia pompy niskiego ciśnienia zrobiłbym parę logów ciśnienia bez odpalania jednostki napędowej i sprawdził czy ciśnienie rzeczywiście narasta. Należałoby jeszcze sprawdzić korekty wtryskiwaczy podczas przyśpieszania, bo może nie o lanie tu chodzić a o zawieszanie się wtryskiwacza co będzie widać na logach korekt (będzie ona dla tego wtrysku ogromnie rosła). Pozdrawiam

  2. #12
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    Cytat Napisał sumka33 Zobacz post
    Nie do końca. Jak znasz ten układ paliwowy to pewnie wiesz że w naszych jednostkach napędowych siedzi pompa wysokiego ciśnienia Bosch CP 1. Pompa ta ma bardzo niską wydajność dlatego też przy nawet jednym lejącym w przelew wtrysku przy niskiej temperaturze nie odpalisz silnika. Nasza pompka (akwarystyczna) nie nabije ciśnienia dolnego limitera. Dlatego czytając objawy kolegi właśnie wtrysków nie stawiałbym na pierwszym miejscu podejrzanych a szukał korelacji ciśnienia na listwie CR z ustawieniem regulatora ciśnienia. Wydaje mi się że to właśnie on jest winowajcą. Co do ciśnienia pompy niskiego ciśnienia zrobiłbym parę logów ciśnienia bez odpalania jednostki napędowej i sprawdził czy ciśnienie rzeczywiście narasta. Należałoby jeszcze sprawdzić korekty wtryskiwaczy podczas przyśpieszania, bo może nie o lanie tu chodzić a o zawieszanie się wtryskiwacza co będzie widać na logach korekt (będzie ona dla tego wtrysku ogromnie rosła). Pozdrawiam

    Chyba troszkę przesadziłeś. Mi przy 2 lejących wtryskach pompa dawała ciśnienie i auto odpalało. Za zimno nie było może 2 czy 3 stopnie ale mimo wszystko.

    A tak wchodzą na temat pomp. Od 1,9 16V pompa podejdzie do 8 zaworych JTDków?
    Ostatnio edytowane przez lukas1983 ; 17-03-2013 o 18:51

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar gallonek
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    WARLUBIE
    Auto
    ALFA ROMEO SW 1.9 JTD 16v
    Postów
    71

    Domyślnie

    jeszcze nie zrobione

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar gallonek
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    WARLUBIE
    Auto
    ALFA ROMEO SW 1.9 JTD 16v
    Postów
    71

    Domyślnie

    dzis wtryski wymienilem ,jest napewno lepiej,zadnych bledow,moc odzyskana,jeszcze zostal test spalania
    mam pytanie czy musze zakodowac wtryski?
    edc16 cf3
    Ostatnio edytowane przez gallonek ; 19-03-2013 o 21:37

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał gallonek Zobacz post
    dzis wtryski wymienilem ,jest napewno lepiej,zadnych bledow,moc odzyskana,jeszcze zostal test spalania
    mam pytanie czy musze zakodowac wtryski?
    Dobrze by było... jeżeli dużo się różną od poprzednich na pewno poprawi się jeszcze kultura pracy.

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar gallonek
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    WARLUBIE
    Auto
    ALFA ROMEO SW 1.9 JTD 16v
    Postów
    71

    Domyślnie

    1 wtrysk 24 ml
    2 27
    3 24
    4 22
    czas 4 minuty silnik zimny

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    o wiele lepiej

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar gallonek
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    WARLUBIE
    Auto
    ALFA ROMEO SW 1.9 JTD 16v
    Postów
    71

    Domyślnie

    wescie doszedlem z autem do ładu,podjechalem do kolegi mechanika zrobił sam probe przelewowa,podmienil wtryski,zakodowal wtryski i moja lalka biega jak kiedys
    problemem okazaly sie wtryski,i nie ucciwy sprzedawca wtryskow
    Pora zamknąc temat

  9. #19
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Test przelewowy stosowany w starszych konstrukcjach w CR to praktycznie loteria. Nic nie mówi o końcówkach, a więcej o nieszczelnościach głównie góry wtrysku. Oczywiście to też kwalifikuje je do wymiany ale nie wpływa tak źle na silnik jak naprawdę lejąca końcówka. Tam gdzie możliwa jest analiza korekt wtrysków (m. in. EDC16) to się je analizuje i na jej podstawie ocenia wtrysk.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 24-04-2013 o 08:34
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #20
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Cytat Napisał gallonek Zobacz post
    1 wtrysk 24 ml
    2 27
    3 24
    4 22
    czas 4 minuty silnik zimny
    Dziś zrobiłem test przelewowy w swoim JTD 8V i mam podobne wyniki..... ale po 1min.
    1 wtrysk - 20ml
    2 wtrysk -20ml
    3 wtrysk - 20ml
    4 wtrysk - 10ml

    To chyba już wyraźny sygnał na naprawę wtrysków...
    Na ciepłym trzeba nieco dłużej pokręcić, podczas ruszania przydymia na czarno.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

Podobne wątki

  1. Trójnik (końcówka) przelewów
    Utworzone przez lifeilustrator w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 19-12-2015, 13:09
  2. [156] Test 156 1.9 JTD
    Utworzone przez MICHAL-TBG w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-01-2009, 12:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory