Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 14 z 14

Temat: Stuka,szarpie,śmierdzi i wiele innych

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Widzę, że jesteś mocny w instalkach LPG, ale tu czegoś nie rozumiem.
    Przecież jak jadę na gazie to wtryskiwacze benzynowe nie pracują - to po co pompa ma wtedy pracować. Zresztą widziałem kiedyś ofertę jednej z firm montujących gaz, gdzie po przejściu na LPG następuje automatyczne wyłączenie pompy - właśnie po to żeby się pompa nie spaliła.

  2. #12
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    SG0240, wiesz dla nie których osób może wydawać się śmieszne ale benzyna w układzie wtryskowym pełni także w jakims tam stopniu rolę "chłodzenia wtrysków" zresztą w niejednym aucie z turbo mozna spotkac uklad wymuszonego obiegu powietrza w okolicy wtryskiwaczy PB w celu ich chłodzenia wiec mozna wysnuc szybko wnioski jak ma sie temp. otoczenia do zywotnosci wtryskiwaczy PB, od zawsze od kiedy mam gaz moja pompa paliwa pracuje mimo jazdy na LPG, stan paliwa utrzymuję przeważnie koło 10-15litrów w zbiorniku i nigdy nie miałem problemu z paląca sie pompa paliwa czy zapiekajacymi wtryskami, ale znam wiele przypadków gdzie po wylaczeniu pompy w szybkim czasie zapiekaly sie wtryskiwacze PB, zalezy to glownie od miejsca gdzie wtryskiwacz PB jest umieszczony w kolektorze ssacym, przykladowo w Fiatach Tipo/coupe 2.0 16V wtryski sa odsuniete dosyc od linii glowicy i nie ma problemu z zapiekaniem nawet nie zasilanych PB wtryskiwaczy, ale np. oplowskie 2.0 16V C20xe ma wtryski niemal wetkniete w kanał ssacy glowicy co wiaze sie z wyzsza tempereatura w ktorej pracuja i bez przeplywajacego przez listwe wtryskowa PB wystarczy niecale 20tys km na LPG i się zapiekaja.

    Wiec to ze sa problemy z zapiekajacymi sie wtryskami PB chcialem tylko zakomunikowac, nie znaczy wcale ze musi ten problem wystapic u Ciebie, ale warto wiedziec ze moze cos takiego miec miejsce.

    Co do odcinania pompy paliwa przy pracy na LPG, zaden szanujacy sie zaklad montujacy instalacje lpg tego Ci nie zrobi, zwlaszcza przy instalacjach wtrysku gazu. Każda instalacja wedlug wymogów odpowiednich przepisow aby mogla dostac homologacje i byc montowana w autach musi posiadac automatyczna funkcje powrotu na zasilnie PB w przypadku nie utrzymania parametorw zasilania silnika LPG przez instalacje [zbyt niskie cisnienie gazu, za niskie obroty silnika itp] i jesli odetna ci pompe paliwa, zaczynasz wyprzedzac, zaczyna konczyc sie gaz w butli, spada cisnienie gazu sterownik wtrysku LPG zrzuca zasilanie paliwowe silnika spowrotem na PB a tu kicha, nie ma PB i auto niemal staje w miejscu bo pompa nie napompowala paliwka w uklad wtryskowy, Ty sie nie miescisz idziesz na czołówke - przy sprzyjajacych wiatrach przezyjesz a wlascieiel zakladu ktory Ci zalozyl tak instalacje idzie do pierdla za wiadomo co ;]

    Uwazam ze wlasne bezpieczenstwo jest wazniejsze od tych 50zl dolanych co miesiac do zbiornika PB zeby pompa sie nie spalila .... jak kogos nawet na to nei stac niech sie na rower przesiadzie z pozytkiem dla siebei i innych uzytkownikow dróg.....

    pzdr. Grzesiek
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja wożę zawsze ok. 1/2 baku paliwa i stać mnie nawet na więcej niż 50 zł więc tu akurat nie chodzi o oszczędności, tym bardziej, że i tak każde odpalenie, a nawet zgaszenie silnika realizuję na benzynie.
    To wszystko, co napisałeś ma pewnie jakiś sens w nowoczesnych instalacjach z wtryskiem gazu. Ja posiadam jednak jeszcze II generację więc w tym przypadku nie ma mowy o automatycznym przejściu z powrotem na benzynę w przypadku spadku cisnienia LPG.
    Natomiast trudno jest mi się zgodzić z teorią chłodzenia wtryskiwaczy benzynowych podczas jazdy na LPG przez benzynę, która według Ciebie przepływa przez listwę wtryskową. Zauważ, że akurat w TS nie ma układu powrotu benzyny, więc w tym przypadku nie może być mowy o przepływie paliwa w listwie.

  4. #14
    Lobo
    Gość

    Domyślnie

    Mam alfe 166 też z gazem Vialle i miałem ten sam problem, smierdziało gazem, chodził czasem na 3 gary. Okazało się,że wypinał mi się jeden z wtrysków gazu. W Vialle mocowane są one na wcisk i trzymane zabezpieczeniami, jedno z tych zabezpieczeń się wysunęło. Zeby to zrobić musiałem niestety ściągać kolektor ssący, bo wtryski są mocowane pod spodem. Po tej operacji wszystko było ok.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory