Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Luz na tarczy hamulcowej

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Danek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gdańsk/Debrzno
    Auto
    Alfa Romeo 156 FL 1,9jtdm Była Alfa Romeo 156 2.0TS 2000r.
    Postów
    363

    Domyślnie

    Też wolę kupić coś dobrego,dlatego muszę z tym trochę pojeździć

  2. #12
    Użytkownik Świeżak Avatar Marconi
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Świebodzice
    Auto
    Była Alfa Romeo GT 1.9 jtd-m, obecnie Alfa 159 SW 2.4 jtdm
    Postów
    173

    Domyślnie

    Takiej naprawy bym zbytnio nie odkładał bo jeżeli już Ci się łożysko sypie i rusza piasta to istnieje możliwość że podczas jazdy to się rozpadnie, na pewno musisz odpuścić szybką jazdę, pamiętaj że to układ jezdny i od niego zależy bezpieczeństwo

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar odrobina156
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Ropczyce
    Auto
    Stelvio Sprint MY 2020 Blue Misano Lancia Ypsilon Platinum 1.3 mje
    Postów
    822

    Domyślnie

    Cytat Napisał Danek Zobacz post
    Zastanawiam się tylko czy uszkodzona piasta trzeszczy - przy hamowaniu i przyśpieszaniu
    Zależy jak bardzo się łożysko rozsypało, ale ja w słuzbowej terenówce przerabiam to często i za każdym razem jak poleci to trzeszczy strasznie:/

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Może też być, że łożysko jest OK, a ktoś nieumiejętnie dokręcił nakrętkę piasty lub nawet nakrętka się poluzowała z powodu niewłaściwego zabezpieczenia.
    W żadnym wypadku nie wolno jeździć tym samochodem, bo w skrajnym przypadku może odlecieć koło razem z piastą.
    To trzeba KONIECZNIE naprawić.

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    Po pierwsze link wysłałem jako zdjęcie poglądowe, po drugie koło Tobie nie odpadnie całość spina dodatkowo nakretka półosi! Nie panikuj.

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Danek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gdańsk/Debrzno
    Auto
    Alfa Romeo 156 FL 1,9jtdm Była Alfa Romeo 156 2.0TS 2000r.
    Postów
    363

    Domyślnie

    Będę na dniach wymieniał. Tylko teraz problem z mechanikami-sezon oponJadę dziś na trzepaki żeby sprawdzić czy to tylko piasta

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał MADMAN Zobacz post
    Po pierwsze link wysłałem jako zdjęcie poglądowe, po drugie koło Tobie nie odpadnie całość spina dodatkowo nakretka półosi! Nie panikuj.
    Tam nie ma żadnej dodatkowej nakrętki.
    Jest tylko ta nakrętka, którą widać po zdjęciu koła i która ma specjalny kołnierz zabezpieczający do zabicia w rowki półosi. Jeśli ta nakrętka zostanie niewłaściwie zabezpieczona i się odkręci to jest prawdopodobieństwo odpadnięcia koła

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Danek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gdańsk/Debrzno
    Auto
    Alfa Romeo 156 FL 1,9jtdm Była Alfa Romeo 156 2.0TS 2000r.
    Postów
    363

    Domyślnie

    Byłem na trzepakach. Okazuje się że piasta ok. Wahacz górny walnięty i to nie z lewej tylko z prawej strony(a dałbym sobie głowę urwać że dźwięk dochodzi z lewej) Mechanik powiedział że tarcza po zdjęciu koła ma prawo troszkę chodzić bo usztywniają ja śruby koła-jest tam śrubka tarczy ale podobno lubią się urywać. Przy okazji znalazł przyczynę lekkiego stukania z tyłu-prowadnice zacisków hamulcowych do wymiany

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Widzisz a jak pisałem że tarcze nie będzie sie ruszala po założeniu koła to stwierdziles że też się rusza. Trochę wprowadzileś wszystkich w błąd ale dobrze że problem rozwiązany.

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Tam nie ma żadnej dodatkowej nakrętki.
    Jest tylko ta nakrętka, którą widać po zdjęciu koła i która ma specjalny kołnierz zabezpieczający do zabicia w rowki półosi. Jeśli ta nakrętka zostanie niewłaściwie zabezpieczona i się odkręci to jest prawdopodobieństwo odpadnięcia koła
    Jeśli jest niewłaściwie zabezpieczona, ale jeśli jest dokręcona spina dodatkowo wszystko do kupy. Wcześniej miałem Voyagera i po odkreceniu nakrętki półosi piasta się rozpadła.

Podobne wątki

  1. Osłona tarczy hamulcowej tył
    Utworzone przez BlackBomb w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-03-2015, 21:33
  2. [Giulietta] Rdzawy nalot na tarczy hamulcowej.
    Utworzone przez Carnivore w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-08-2013, 17:24
  3. [164] Osłona tylnej tarczy hamulcowej
    Utworzone przez lupo7 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-06-2013, 20:07
  4. Kłopoty z demontażem tarczy hamulcowej
    Utworzone przez Łuki_lubin w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-06-2011, 08:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory