Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: [156] Nie chce odpalić - nie ważne czy ciepły , czy zimny

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar 156AR
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    156 , 1800 TS , 1998
    Postów
    62

    Domyślnie [156] Nie chce odpalić - nie ważne czy ciepły , czy zimny

    Witam,
    pacjent: 156 - 1800 tylko benzyna - 144KM
    od około tygodnia problem z odpaleniem: nie chce odpalić za pierwszym razem ( myślę : problem elektryczny chyba )
    za drugim kręceniem odpala ( dziś za trzecim kręceniem ).
    Pompę paliwa słychać, zamieniłem więc przekaźniki : "pompa paliwa" i "wtrysk" - też nie zapaliła.

    Zamieniłem je z powrotem - samochód zapalił raz , ale po dociśnięciu palcem przekaźnika silnik gaśnie ( dziwne
    bo tam nie ma się co ruszać - styki wyczyszczone, brak luzu, a jednak sugeruje to przekaźnik "wtrysk".

    Wymieniłem przekaźnik od wtrysku ( na stary, ale sprawny ) i samochód
    zapalił ( kilka razy próbowałem - zapala ) - wniosek mam taki : uszkodzony przekaźnik.


    Prośba o pomoc w diagnozie: jak sprawdzić przekaźnik ?
    I tak kupię jutro nowy "na wszelki wypadek" , ale nie wiem czemu one ulegają uszkodzeniu
    może mi ktoś wytłumaczyć.

    Moja sugestia dla zainteresowanych po przeszukaniu forum to :
    1. sprawdzić przewody dochodzące do przekaźników
    2. zamienić przekaźniki z innymi przekaźnikami
    3. kupić na wszelki wypadek nowy przekaźnik i wozić ze sobą nawet po to by wyeliminować dwa uszkodzone
    ( zamieniając je miejscami dałem na "wtrysk" dobry a na "pompę" uszkodzony - więc silnik dalej nie palił ).

    Ale pamiętajcie:
    wszyscy z reguły piszą o przekaźniku pompy paliwa, a obok jest też ważny przekaźnik od wtrysku wg EPERa to:
    46520412 a aktualnie po zmianach to
    46520422 WYŁĄCZNIK ZDALNY - Data zastąpienia:02/2005




    I chyba u mnie to on jest sprawcą zamieszania, a przeszukałem całe forum i sugestie były tylko co do przekaźnika
    pompy paliwa.

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Jak sprawdzić przekaźnik? Podajesz zasilanie na obwód cewki i sprawdzasz czy jest przejście na obwodzie pracy oraz mierzysz rezystancje obwodu pracy.

    Cytat Napisał 156AR Zobacz post
    ( zamieniając je miejscami dałem na "wtrysk" dobry a na "pompę" uszkodzony - więc silnik dalej nie palił ).
    W tym przypadku pompy paliwa by nie było słychać jak dobija układ.

    Jak wiesz, że problemy stwarza przekaźnik to kup sobie nowy - nie koniecznie z ASO.

    Przykładowo:
    http://allegro.pl/przekaznik-fiat-al...216713339.html

    Ten przekaźnik to typowy czerwony 30A, w każdym elektronicznym dobrym sklepie go dostaniesz.
    Ostatnio edytowane przez jaboleq ; 01-05-2013 o 14:07
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar 156AR
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    156 , 1800 TS , 1998
    Postów
    62

    Domyślnie

    Dzięki jaboleq za dobrą radę - dobra rada zawsze w cenie ( choć w trasie raczej
    nie da się kupić nocą , albo na zadupiu , albo w święta ) - jak to sprawdzić na drodze ?

    Na stole podpinając napięcie przekaźnik działa,
    ale jak pisałem : naciskając palcem na przekaźnik w samochodzie silnik przestawał pracować.

    Więc kupię sobie nowy - o.k. - napisałem już, że kupię - raczej chodziło mi o to,
    że zamieniając tylko i wyłącznie przekaźniki miejscami można się spotkać
    z sytuacją, że silnik dalej nie pali ( tak jak u mnie - przypadkowo zamieniłem
    z przekaźnikiem wtrysku, ale można też z pozostałymi dwoma, bo wszystkie cztery
    są takie same 30A ; 46520412 nowy od 2005 r. 46520422).

    Ale dzięki za każdą radę, bo mnie to interesuje.
    Pozdrawiam

  4. #4
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Miałem to samo co Ty.
    Sprawdź w pierwszej kolejności ciśnienie na listwie paliwowej, wtryskowej, po przerwie w jeździe. U mnie też silnik palił dopiero po chwili kręcenia, od strzału nie chciał.
    Winny był zawór zwrotny w pompie paliwa. Po przerwie w jeździe ciśnienie w układzie paliwowym spadało do zera. I dlatego trzeba był chwilę pokręcić.
    Wymieniłem oring w pompie, za 50gr. i już ponad rok wszystko O.K.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 24-04-2015, 10:17
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-03-2015, 06:43
  3. 2,4 JTD zimny nie chce odpalić.
    Utworzone przez Czarus_k w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-12-2010, 15:31
  4. [155] nie chce odpalić
    Utworzone przez alfamarcel11 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-09-2009, 19:22
  5. [146]Nie chce odpalić.
    Utworzone przez paty w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-12-2007, 14:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory