Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: sportowe zawieszenie alfa 147 rok 2008- czy inne wahacze, czy standardowe?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar piotrwachnik
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Polkowice
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTDm Wersja SPORT RED LEATHER
    Postów
    69

    Domyślnie sportowe zawieszenie alfa 147 rok 2008- czy inne wahacze, czy standardowe?

    witam, mam piekna alfe 147 ze sportowym zawieszeniem. ostatnio zaczelo mi cos pukac z lewej strony. podejrzewam, ze ktoras guma, ale chcialbym zapytac, czy są np jakieś mocniejsze wahacze możliwe do kupienia, czy tylko standardy są montowane. Jeżeli jest ktoś zorientowany to prosiłbym o info. Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ale kolega pytał o wahacze, a nie o felgi.
    Wszystkie wahacze takie same, najlepsze TRW, ale i drogie.
    Z tymi tańszymi to różnie bywa, czasami sprzedawcy zachwalają, że wzmocnione, ale to bujda.
    O wahaczach jest sporo tematów więc możesz sobie poczytać do woli.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar śmigacz
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Łańcut
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,6 TS 105 KM, Alfa Romeo Mito 1.4 105 KM
    Postów
    273

    Domyślnie

    Można założyć tuleje poliuretanowe, podobno prawie niezniszczalne. Ale sworznie są niewymienne i jak padną to i tak wahacz do wymiany.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Crosswagon
    Postów
    98

    Domyślnie

    Cytat Napisał śmigacz Zobacz post
    Można założyć tuleje poliuretanowe, podobno prawie niezniszczalne. Ale sworznie są niewymienne i jak padną to i tak wahacz do wymiany.
    Sworznie też można wymienić (zarówno w dolnych jak i górnych wahaczach) ale ciężko jest znaleźć firmę która to robi (w Poznaniu zajmuje sie tym ReGum). Przyczyny wybijania sworznia są dwie (przynajmniej w górnych wahaczach). Po pierwsze "koszyk" z tworzywa w którym znajduje się kulka sworznia z czasem sie rozpada i to powoduje luz; po drugie kapsel którym jest zabazpieczony sworzeń od góry aby nie wypadł równiez dostaje luzów (wygląda to jakby zawalcowany materiał wahacza który zabezpiecza ów kapsel ulegał zmęczeniu).

    Jeśli auto ma być przeznaczone do sportu to najlepiej by było zamiast przegubu kulistego wstawić łożysko sferyczne (wymiar otworu pod sworzeń to jakieś 28mm) i dorobić sam sworzeń ale już bez przegubu kulistego a na wylot przez to łozysko.

    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Alfa 147 Jtdm Sportowe zawieszenie. Jak rozpoznac gwinty?
    Utworzone przez piotrwachnik w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-01-2013, 15:32
  2. Zawieszenie standardowe vs. MTS
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 17-07-2012, 18:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory