Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 59

Temat: Zamulone auto przy 5000 obr./min. V6

  1. #31
    Użytkownik Świeżak Avatar NeroVolcano
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie - Dolnośląśkie.
    Auto
    Była AR 166 2.4 JTD Nero Volcano '00,Jest AR 166 2.5 V6 Nero Volcano '00 i Fiat Bravo 1.4 Nero '00
    Postów
    147

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    Olej na przeplywce? eeeeee to chyba zly znak... skad niby ten olej mial sie wziac? skoro bylo go tyle ze "splynal" po rurze do przeplywki to znaczy ze cos zaduze przedmuchy par oleju masz...
    Tak,tak wiem,że wielu twierdzi ,że silnik się kończy.Odma...i takie tam.

    Czasami olej przedostanie się do filtra powietrza po zwyczajnym gazowaniu na zimnym silniku.
    U mnie było tak właśnie robione i efekt taki,jak opisałam wyżej.Wymianilam filtr,przejeździłam nią trochę i ostatnio filterek był należycie suchy.

    Bardziej martwi mnie "blokada" do 5 tysięcy obrotów i wyższe spalanie na jałowym.A przepływomierz,tak jak "mówiłam",jest wilgotny od oleju.

    Myślę,że kolega YOOZEF ma rację,ale zanim wydam ponad 500zł postaram się podpiąć do Alfy z pomocą kolegów z forum

  2. #32
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar deka07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sanok/Gdańsk
    Auto
    Była Alfa Romeo 166 2,5 V6 Sportronic, 166 2,5 V6 Progression, Jest Alfa Romeo 159 JTDm 120 KM
    Postów
    221

    Domyślnie

    A ja zamiast wymieniać przepływomierz zrobiłem prosty zabieg. Kupiłem płyn do czyszczenia zacisków (Wurth - tylko to nie żadne inne gó...). Przemyłem dokładnie przepływkę i auta jeżdzi super, żadnych spadków mocy. Zobaczę jak będzie dalej, ale radzę Ci zrobić taki "tani i prosty" zabieg.

  3. #33
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Nero nie wiem jak w 166 ale odma u mnie jest daleko od przeplywki weic raczej olej nie ma prawa do niej sie cofnac... nie mowiac o tym ile tego oleju by musialo wpadac w dolot zeby zrobic spustoszenie na przeplywce... skoro wpadaja "pary" to sa na tyle male ze silnik je zasysa wiec jak wielkie musza byc zeby isc pod prad?
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  4. #34
    Użytkownik Świeżak Avatar NeroVolcano
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie - Dolnośląśkie.
    Auto
    Była AR 166 2.4 JTD Nero Volcano '00,Jest AR 166 2.5 V6 Nero Volcano '00 i Fiat Bravo 1.4 Nero '00
    Postów
    147

    Domyślnie

    Cytat Napisał deka07 Zobacz post
    A ja zamiast wymieniać przepływomierz zrobiłem prosty zabieg. Kupiłem płyn do czyszczenia zacisków (Wurth - tylko to nie żadne inne gó...). Przemyłem dokładnie przepływkę i auta jeżdzi super, żadnych spadków mocy. Zobaczę jak będzie dalej, ale radzę Ci zrobić taki "tani i prosty" zabieg.
    Kolego,ale jak ją rozebrać? Mówią,że czujnik w przepływomierzu jest bardzo czuły na wszelkie zawilgocenie,ale dlaczego nie miałabym spróbować?
    Możesz dokładnie napisać jaki to preparat?

    DEKA07 pojęcia nie mam,ale wiem,że po wymianie filtra na nowy jak narazie zapluty nie jest,więc chyba nie jest tak źle

  5. #35
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    @NeroVolcano: żeby się dobrać do przepływki musisz z tego co pamiętam:
    1. odpiąć tę taką harmonijkową grubą rurę dolotową od przepustnicy (jak patrzysz na silnik to z prawej strony), trzeba zluzować opaskę przy ścianie grodziowej na przepustnicy; trzeba też odpiąć taki chudy wężyk od odmy
    2. odpiąć tłumik szmerów (też na opasce się trzyma, pod spodem) - ta taka płaska duża pucha bliżej zderzaka, do której dochodzi w/w rura dolotowa (na dole jest zapinka)
    Na dole pod tłumikiem szmerów jest wesoła przepływka. Może pomoże to czyszczenie, nie mam pojęcia. A jeśli chodzi o koszty to ostatnio nie zgłębiałem tematu, ale były opcje tańszych zamienników samego wkładu od przepływki. Niestety Mr. Bosch sobie z nas jaja robi i daje ten sam wkład czujnika do różnych obudówek i życzy sobie za to losową ilość piniendzy w zależności od auta...

  6. #36
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar deka07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sanok/Gdańsk
    Auto
    Była Alfa Romeo 166 2,5 V6 Sportronic, 166 2,5 V6 Progression, Jest Alfa Romeo 159 JTDm 120 KM
    Postów
    221

    Domyślnie

    Odpiąć z góry harmonijkę i dół razem z pokrywą od filtra. Wszystko super przepłukać płynem do czyszczenia zacisków Wurth. Nie pozostawia śladów, odparowuje w 100 % i usuwa wszystkie syfy.

  7. #37
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar deka07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sanok/Gdańsk
    Auto
    Była Alfa Romeo 166 2,5 V6 Sportronic, 166 2,5 V6 Progression, Jest Alfa Romeo 159 JTDm 120 KM
    Postów
    221

    Domyślnie

    Wracając do tematu: czy ktoś ma doświadczenie z płynami do czyszczenia wtrysków - silnik benzynowy - i ewentualnie jakie poleca...?

  8. #38
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Ja polecam STP, można na każdej stacji kupić i w markecie. Po zalaniu kiedyś zgasł mi MSCF Ogólnie nie zaszkodzi raz na miesiąc zalać do baku.
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  9. #39
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar deka07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sanok/Gdańsk
    Auto
    Była Alfa Romeo 166 2,5 V6 Sportronic, 166 2,5 V6 Progression, Jest Alfa Romeo 159 JTDm 120 KM
    Postów
    221

    Domyślnie

    Jeszcze jedno pytanie: jak sprawdzić przepływomierz, aby mieć pewność sprawny / niesprawny? Oprócz odpinania, przekładania itp.

    Druga kwestia może śmieszna, czy na zamulenie powyżej 5000 obr. / min. może mieć wpływ jakość paliwa lub mała ilość w baku ???

  10. #40
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Odpięcie to chyba najprostszy sposób. Można też na kompie pooglądać wykresy i z kimś mądrym na forum skonsultować czy wartości są prawidłowe czy z czapki.
    Myślę, że słabe paliwo by dawało o sobie znać w pełnym zakresie, no chyba że pompa w baku dogorywa. U mnie powyżej 5tys. to był przepływomierz, auto nagle traciło kopa, a marchewka się nie świeciła. Po wymianie jak ręką odjął.
    moja była Bella...

Podobne wątki

  1. [146] Odcięcie przy 5000 obr/min kontrolka wtrysku
    Utworzone przez Artos w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-06-2015, 20:59
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-10-2014, 15:18
  3. [145] Zamulone JTD
    Utworzone przez Jacek659 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-07-2013, 22:03
  4. Silnik dusi się przy 5000 obr.
    Utworzone przez Marcello w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 09:43
  5. zamulone V6 , nowa przepływka i lambda co dalej ?
    Utworzone przez tomekono w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-01-2011, 14:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory