ja teraz robiłem trase Warszawa- Olsztyn, w pierwsza stronę 2 osoby w drugą 4 - pierwszą trochę szybciej ale nie więcej niż 150-160 a powrót już spokojnie w nocy 100-120km/h. Srednie spalan ie wg. kompa wyszło 6,1 także przyzwoicie bardzo
ja teraz robiłem trase Warszawa- Olsztyn, w pierwsza stronę 2 osoby w drugą 4 - pierwszą trochę szybciej ale nie więcej niż 150-160 a powrót już spokojnie w nocy 100-120km/h. Srednie spalan ie wg. kompa wyszło 6,1 także przyzwoicie bardzo
Moja 1.9 JTDm 16V SW z DPF i EGR w serii średnio paliła 7,2l/100 a rosztrzał od 5l/100 przy super spokojnej jeździe która jest mało przyjemna do 11l/100 z butem w podłodze na drogach poza miastem .
Tankuje od kiedy mam karte na Orlenie, ale ostatnio zatankowalem do pelna na Lukoilu bo akurat mialem po drodze i bylo tanio... nigdy wiecej tego gowna, auto pali spokojnie 1-1,5l/100 wiecej! O ile przed tym zatankowaniem jezdzac eco do pracy mialem spalanie 5,5-6l, teraz to samo minimum 7, komputer pokazuje ponad 1l wiecej sredniego spalania na dystansie juz 700km. Stanowczo odradzam to gowno.
Identyczny problem z wiekszym spalaniem paliwa z Lukoil mialem wczesniej w Pandzie 1.1, ale tam bylo to srednio 0,5l wiecej.
Ostatnio edytowane przez prezes-tk ; 14-05-2013 o 20:37
"Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."
"Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"
AR 159 SW 1.9 jtdm 16v 150ps trasa Nowa Deba - Monachium 1267 km spalanie 7,1l/100km predkosc do 180km/h tyle pokazał komp. Średnia predkosc na kompie 125 km/h
witam.
prześledziłem pobieżnie temat i zauważyłem, że Panowie z szerszymi oponami mają jednak w ogólnym rozrachunku wyższe spalanie. Może trafił się ktoś, kto jeździł tym samym autem na oponach 225/45/17, a potem na 205/55/16 i na wlasnej skorze odczuł roznicę? czy faktycznie jest to kwestia wręcz litrów, czy nie ma się czego bać?
Poczytalem różnych mądrości o rozmiarach kół na innych portalach, no to znowu zmartwił mnei fakt,że na niskim profilu siły są większe na zawieszenie i szybciej leci. Pytam, ponieważ w najbliższych dniach będę musiał podjąć decyzję na temat kół - może pośrednio tylko związane z tematem, ale jakbym mógł prosić o wskazówki, byłbym wdzięczny (nie ukrywam, że na 17 calowych 225 wygląda lepiej ; )
Ostatnio edytowane przez Korba ; 16-05-2013 o 14:57
Korba coś za coś. Wygląd albo komfort i niskie spalanie.
Decyzje musisz podjąć sam.
Im szersza guma tym bardziej też magiel cierpi.
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S
Ja jestem mocno zaskoczony, bo jak na trasie auto palilo 6,7litr/100 przy kolach 215/55/R16, tak dalej pali tyle samo przy 235/45/R18. Pozotywnie jestem zaskoczony. Pewnie w miescie bedzie roznica, bo wiecej start/stop.
Różnica pomiędzy tymi kołami to 3,86% (18-ka większa). Na tyle samo obrotów koła przejeżdżasz 3,86 % więcej km więc każde przejechane 100 km na 16-kach to 103,86 km na 18-kach. Teoretycznie powinno być oszczędniej ale opory toczenia, moment potrzebny do obrócenia większych kół, a także opór aerodynamiczny niweluje ten zysk. Ale jak nie wzrosło to i tak dobrze. Ja mogę opisać to tak: kupiłem auto z oponami 235/45R18. W drodze z miejsca zakupu do domu (800 km, większość autostrada i ekspres, prędkość 130-150, średnia wyszła 90 na całej trasie) wyszło mi 8,1. Na miejscu okazała się, że lekko trzymają zaciski tylne - za mocno naciągnięte linki. Po poprawce trasa na tych samych oponach Słupsk-Szczecin i z powrotem, trochę miasta i spalanie ok. 7,7. Niestety, opony zakupione z autem były łyse więc musiałęm zakupić inne. Mam dojście do opon używanych po samochodach leasingowanych więc w zaprzyjaźnionym zakładzie założono mi 4 szt. 245/40R18. Spalanie wzrosło na trasie do 8,2 (miasta nie liczę, bo tu więcej stoję niż jadę) i to przy delikatnym obchodzeniu się z gazem. Poza tym straszne prowadzenie po koleinach, duży opór na przekładni, gumowanie wspomagania powróciło. Szybka zmiana na 225/45R18 i powrócilo spalanie ok. 7,5, dobre prowadzenie i lekka kierownica. Te ostatnie są mniejsze od rozmiaru zalecanego przez fabrykę i niby zaniżają wskazania liczników, ale te znowu zwykle zawyżają swoje wskazania w stosunku do rzeczywistości więc uznałem, że przy tych oponach wskazania będą jej bliższe. I chyba tak jest, przynajmniej porównując wskazania szybkościomierza z navi. Nadal szybkościomierz jest "szybszy" ale mniej.
Zapomniałem dodać, że ostatnio pozbyłem się elementów układu wydechowego i EGR, spalanie na trasie Słupsk - Szczecin spadło do 7,0. Jeszcze za kilka dni klapy kolektora i ponowne sprawdzenie.
Ostatnio edytowane przez prezes-tk ; 16-05-2013 o 17:00