Strona 95 z 144 PierwszyPierwszy ... 45858687888990919293949596979899100101102103104105 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 941 do 950 z 1436

Temat: “Motor Control System Failure” - co z tym zrobić

  1. #941
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa 156 sedan 1.9JTD 115KM, R2004
    Postów
    20

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Dla czego niby ma mieć kłopoty z policzeniem wtedy spalania ? Przecież wartości są mu dobrze znane tak w korkach jak i na postoju.
    A bo na postoju komp paliwa nie liczy - oczywiscie mowimy o odpalonym silniku.

  2. #942
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał stefanx Zobacz post
    A bo na postoju komp paliwa nie liczy - oczywiscie mowimy o odpalonym silniku.
    A, jak czegoś nie ma w google, to znaczy, że nie istnieje ?
    To, że tobie na wyświetlaczu nie wyświetla, to nie znaczy, że nie liczy. Robi to cały czas. Cały czas liczy dawki i świetnie wie ile paliwa poszło. Niedokładność obliczeń wynika z wartości przy przeliczaniu (zaokrąglaniu) mm3 na dm3(l).
    Wiesz kiedy jest problem ? Jak jest coś zwalone np. z przepływomierzem.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  3. #943
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115km
    Postów
    170

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Wiesz kiedy jest problem ? Jak jest coś zwalone np. z przepływomierzem.
    A w FESie da radę sprawdzić przepływomierz? Jakie parametry informują o nim i jakie powinny być?

  4. #944
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Przede wszystkim masy powietrza. Mierzona ma podążać za żądaną. Temperatura powietrza zasysanego też jest mierzona przez czujnik w przepływomierzu, a więc jego wartości też. Jak jest zabrudzony, to będzie kłamał w dolnych wartościach w górę i nie będzie osiągał górnych wartości przy jednoczesnych poprawnych wartościach doładowania. Takie jakby zawężenie pola pomiaru. Oczywiście to tylko duże prawdopodobieństwo, że to zabrudzony przepływomierz. Podobny efekt da nieszczelność za przepływomierzem.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 15-05-2013 o 05:20
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  5. #945
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar PHOENIX
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Podolsze, Poland
    Auto
    BRERA 2,4 JTDm 2008 ; 156 Sportwagon 1,9 JTD 2004r. + 147 1,6 TS 2001 r była
    Postów
    444

    Domyślnie

    Desktop.rar

    proszę o sprawdzenie moich sond , przypuszczam ze to one wariują , ale proszę o potwierdzenie , i jeszcze jedno jak na kompie rozróżnić która to lewa a która to prawa ?
    jeśli pomogłem w jakimś poście nie zapomnij podziękować za niego

    "Życie dane jest raz człowiekowi i trzeba przeżyć je tak, by nie płonąć ze wstydu za lata przeżyte bez celu."

    Il mio terzo amore Alfa Romeo



  6. #946
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 KM
    Postów
    236

    Domyślnie

    Witam. Przygodę z Alfą i błędem MCSF zacząłem 2 miesiące temu. Zacząłem od 3 błędów skończyłem na jednym z którym w końcu się uporałem. Po kolei zacząłem robić wszystkie te czynności o których mowa w pierwszym poście tematu. Wymiana czujników zaślepienie egr. Jednak nie pomogło. Testy EGR i przepływów w porządku były. Zostało czyszczenie zmiennej geometrii. Po złożeniu wszystkiego błąd przeładowania. Po krótkim namyśle oddałem turbinę do czyszczenia, regulacji (skończyło sie na regeneracji-nie brała oleju nie świszczała ale wirnik miał delikatnie skrzywione łopatki). Po włożeniu turbiny na miejsce i przejażdżce znowu przeładowanie....Ostatni pomysł przepływomierz. Po przełożeniu z bliźniaczego motoru- BINGO auto gna jak szalone,bez żadnego błędu pozostała kwestia lekkiego dymienia lecz to temat na następny tydzień. Może pomoże to co napisałem tym co są już w beznadziejnej sytuacji

  7. #947
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 150 KM 2003 r. (stary przód)
    Postów
    69

    Domyślnie

    Cześć

    Jak poradzić sobie z zapalającą się kontrolką "check" podczas przyspieszania. Kontrolka zapala się i gaśnie na wysokich obrotach (zauważyłem głównie na 3 i 4 biegu). Może ktoś z Was miał taki problem i sobie z tym poradził...
    Z góry dzięki.

    Pozdrawiam,
    Michał

  8. #948
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Odczytaj jaki pojawia się błąd i pewno w tym temacie odnajdziesz odpowiedź.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #949
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 KM
    Postów
    236

    Domyślnie

    Pierwszysz post tematu
    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Jeśli komunikat “Motor Control System Failure” pojawia się podczas przyspieszania ale ginie po odpuszczeniu pedału przyspieszenia (nie jest konieczne wyłączanie silnika, to prawdopodobnie mamy kłopoty z ciśnieniem paliwa na listwie wtryskowej

  10. #950
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał SportoweSerce Zobacz post
    Jak poradzić sobie z zapalającą się kontrolką "check" podczas przyspieszania.
    Musisz znaleźć przyczynę - czyli najlepiej jak podłączysz kompa i odczytasz kod błędu z ECU (na pewno się zapisał w pamięci).


    Cytat Napisał SportoweSerce Zobacz post
    ntrolka zapala się i gaśnie na wysokich obrotach (zauważyłem głównie na 3 i 4 biegu)
    To może być również nadciśnienie turbo (przeładowanie).

    Ale najlepiej będzie jak podasz kod błędu, bo po co wróżyć z fusów

Podobne wątki

  1. Motor Control System Failure w 2.0 JTS
    Utworzone przez podo w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 29-11-2017, 18:30
  2. Motor control system failure
    Utworzone przez DawidSu w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-12-2015, 11:34
  3. Motor Control System Failure - co oznacza? co z tym zrobić?
    Utworzone przez Szczepan w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-01-2012, 23:18
  4. Motor Control System Failure
    Utworzone przez korzen w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-01-2011, 23:27
  5. motor control system failure
    Utworzone przez chinczykmg w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-04-2010, 10:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory