Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Niskie ciśnienie oleju - JTD, po drugiej regeneracji turbiny znowu to samo

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dyymianek
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa 156 FL SW 1.9 JTD 115KM@140KM
    Postów
    106

    Domyślnie Niskie ciśnienie oleju - JTD, po drugiej regeneracji turbiny znowu to samo

    Witam
    Od stycznia jeżdżę 156 FL 1.9 JTD 115KM z chipem na około 140KM. Poprzedni właściciel wymieniał turbinę we wrześniu i tak około lutego zawitał na infocenterze błąd "low oil pressure", wyskoczył kilka razy po czym w czasie trasy padła mi turbina. Wymieniłem turbinę na regenerowaną, zalałem nowym olejem, wymieniłem filtry, sprawdziłem ciśnienie oleju manometrem (było prawidłowe), aż tu dzisiaj po przejechaniu około 3tyś km na tej turbinie znowu błąd niskiego ciśnienia oleju. Samochód zgasiłem, podłączyłem pod FES i chciałem zobaczyć czy nie ma błędu a tu od razu po odpaleniu znowu informacja o ciśnieniu, zaraz po niej wyskoczył jeszcze jakiś inny komunikat od oleju, ale nie zdążyłem przeczytać bo wydawało mi się jakby turbina znowu wydawała lekkie dźwięki ocierania więc od razu zgasiłem.
    FES nie podaje żadnego błędu, nie wiem co może być spowodowane padaniem turbin? Ciśnienie oleju było prawidłowe tylko są jakieś spadki ciśnienia.
    Co sprawdzić na początku? Pompa oleju? Obawiam się, że teraz ciśnienia oleju manometrem już nie sprawdze bo boję się odpalać żeby całkiem turbo nie rozwalić tak jak poprzednie, wyszczerbiony wirnik i nie nadawała się do regeneracji.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Jaki olej ? Jaki filtr? Jak chcesz być na 100% pewien co to miska z silnika i zobacz pompę oraz smok.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dyymianek
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa 156 FL SW 1.9 JTD 115KM@140KM
    Postów
    106

    Domyślnie

    Olej to Valvoline MAXLIFE Diesel 10W40, filtr Filtrona. Przejechane na tym było około 4tyś km od ostatniej wymiany. Samochodu odpalał nie będę bo boję się, że turbo znowu się posypie jeśli już coś się z nim nie stało. Także trzeba będzie ściągnąć pompę oleju, da się sprawdzić czy jest uszkodzona? Są jakieś objawy tego? Ile może kosztować taka pompa bo nie mogę nigdzie zlokalizować takiej nowej części, używki widzę chodzą za grosze tylko czy jest sens bawić się w używane?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Ja miałem jakiś czas też info o niskim ciśnieniu oleju ... zmieniłem olej z 10W40 (Selenia) na 5W40 Millers i filtr z Filtrona na Mann i nawet objaw spadku ciśnienia przy ostrym skręcie zniknął.

    Sprawdź sobie jeszcze szczelność chłodnicy oleju wraz z przewodami - mi lekko uciekało na łączeniu przy termostacie oleju.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dyymianek
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa 156 FL SW 1.9 JTD 115KM@140KM
    Postów
    106

    Domyślnie

    No, ale sama informacja o niskim ciśnieniu nie uszkodziłaby tak szybko turbiny, tutaj musi być jakiś mocniejszy spadek ciśnienia więc wątpię aby olej miał coś do tego tym bardziej, że pierwsza turbina padła na innym oleju.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Pewnie pompa pada, wymieniłeś turbine a nie znalazłeś i usunąłeś przyczyny awarii poprzedniej. Dziwne odgłosy pewnie z pompy dochodziły a nie turbiny
    jakie numery katalogowe miały twoje filtry?




    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Ja miałem jakiś czas też info o niskim ciśnieniu oleju ... zmieniłem olej z 10W40 (Selenia) na 5W40 Millers i filtr z Filtrona na Mann i nawet objaw spadku ciśnienia przy ostrym skręcie zniknął.
    Czy ten model ma zawór obejściowy oleju?
    Ostatnio edytowane przez bonzaj ; 17-05-2013 o 07:38

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dyymianek
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa 156 FL SW 1.9 JTD 115KM@140KM
    Postów
    106

    Domyślnie

    Początkowo jeździłem samochodem przez 2 msc i nic się nie działo, chodził bez zarzutu żadnych komunikatów o niskim ciśnieniu, aż tu nagle zaczęły się pojawiać i na trasie słyszałem mocny stukot w silniku, no to laweta i okazało się, że turbina padła, uszkodzony był wirnik. Po wymianie, zrobieniu wszystkiego podjechałem sprawdzić ciśnienie manometrem i było w normie, nie było żadnych oznak, że coś jest jeszcze nie tak, więc myślałem, że to po prostu turbina, która była już regenerowana była źle zrobiona i padła (samochód ma podniesioną moc więc i pewnie trochę większe obciążenie dla turbiny).
    Skoro samochód po wymianie turbiny przejeździł 4msc bez problemów, błędów o niskim ciśnieniu to trochę też zastanawiające, że jakby była uszkodzona pompa oleju to nie dawała znaku wcześniej że coś z nią nie tak, a po wymianie turbo było wszystko ok do teraz.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Cytat Napisał dyymianek Zobacz post
    Skoro samochód po wymianie turbiny przejeździł 4msc bez problemów, błędów o niskim ciśnieniu to trochę też zastanawiające, że jakby była uszkodzona pompa oleju to nie dawała znaku wcześniej że coś z nią nie tak, a po wymianie turbo było wszystko ok do teraz.
    A jak daje za niskie ciśnienie ,to olej idzie przez zawór obejściowy a nie filtr, niefiltrowany olej powoduje szybsze zatarcie delikatnego i wyżyłowanego łożyskowania turbiny

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dyymianek
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa 156 FL SW 1.9 JTD 115KM@140KM
    Postów
    106

    Domyślnie

    Czyli sugerujesz, że w pierwszej kolejności zajrzeć do pompy oleju? Po czym mogę poznać, że coś z nią jest nie tak?

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Zmierz ciśnienie na zimnym i rozgrzanym silniku, może smok przytkany?
    http://www.alfa156.pl/cisnienie-oleju/

Podobne wątki

  1. niskie ciśnienie oleju 1.6 TS
    Utworzone przez wronx88 w dziale 147
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 12-02-2013, 17:34
  2. Niskie ciśnienie oleju i silnik nie pracuje
    Utworzone przez użytkownik w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-05-2012, 10:26
  3. [164] Niskie ciśnienie oleju??
    Utworzone przez krycho91 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 09:41
  4. MSCF i niskie ciśnienie oleju
    Utworzone przez ant w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-02-2012, 16:21
  5. niskie ciśnienie oleju
    Utworzone przez T omek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-01-2007, 20:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory