Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Płyn hamulcowy

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar hitman047
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Bella 156 2.0 TS Niebieska piękność :) - kiedyś. Obecnie -> Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 KM
    Postów
    830

    Domyślnie Płyn hamulcowy

    Dzisiaj wymieniłem płyn hamulcowy na ATE super blue racing DOT 4 (żeby nie było że 5 itp) . Wcześniej przy mocniejszym piłowaniu hamulców - w sensie że kilku krotne hamowanie z większych prędkości, pedał potrafił czasem łapać dużo niżej niż powinien, a płyn miał niecałe 2 lata. Teraz jest wszystko ok. Ale o co chciałem zapytać - czy ten płyn hamulcowy, oprócz podniesionej temp. "gotowania" ma jeszcze jakieś inne "właściwości" w porównaniu do normalnego? Jest w czymś gorszy, lub lepszy? Producent podaje że ten płyn wymienia się dopiero po 3 latach. Pozdrowionka

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomakt
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16V 95'
    Postów
    354

    Domyślnie

    Ja bym i tak wymieniał co 2 lata. Tak dla spokoju
    A oprócz wyższej temp. wrzenia to za bardzo nie ma co oferować.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mc007
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    159 1.9 q-tronic
    Postów
    353

    Domyślnie

    Liczy się też temperatura wrzenia na mokro, czyli jak płyn jest już trochę zawodniony.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar hitman047
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Bella 156 2.0 TS Niebieska piękność :) - kiedyś. Obecnie -> Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 KM
    Postów
    830

    Domyślnie

    No ale generalnie zaszkodzić nie zaszkodzi?
    Bo wiem że to tylko tak dla ściemy i marketingu, ale na opakowaniu jest napisane po angielsku, że nie do użytku na normalnych drogach ;p hahaha

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    hitman, racja, tam jest napisane aby nie użytkować na normalnych drogach i dlatego TY możesz jeździć w Polsce, bo widziałeś tutaj NORMALNE drogi?
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar stopczyk26
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Malczyce
    Auto
    Peugeot 407 3.0 V6 211KM 2005, Peugeot 307 1.4 88KM 2005
    Postów
    473

    Domyślnie

    A czy może coś się stać z układem hamulcowym jeśli zalałem do niego płyn DOT 5 a nie tak jak zaleca producent 4?

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    745

    Domyślnie

    lepsze płyny mają chyba lepszą płynność w niskich tmep.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar hitman047
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Bella 156 2.0 TS Niebieska piękność :) - kiedyś. Obecnie -> Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 KM
    Postów
    830

    Domyślnie

    Izane, w sumie to święta racja hahaha Więc mogę śmiało hulać
    Stopczyk26 - ponoć DOT 5 i w górę bardzo nie lubią wody, generalnie do układów hamulcowych w naszych autach ponoć się nie nadają.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar largo
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa 147 1,9 jTD 2004r 154 KM (fabr 115KM)
    Postów
    491

    Domyślnie

    DOT5 jest bodajże silikonowy (DOT4 to syntetyk) i może powodować erozję gumowych węży hamulcowych. DOT5 ludzie stosują w alfach, ale mają wtedy zrobiony oplot.
    Co do ATE 4 Blue Racing to oprócz temperatury wrzenia nie różni się niczym szczególnym. Płyn dostosowany jest jak sama nazwa wskazuje do nieco bardziej ekstremalnych warunków, stąd przy standardowej jeździe może wytrzymać 3 lata, chociaż do tego trzeba podchodzić z dużą rezerwą. Możliwe, że jest też mniej higroskopijny, przez co może nie wymagać wymiany po 2 latach.

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    Cytat Napisał stopczyk26 Zobacz post
    A czy może coś się stać z układem hamulcowym jeśli zalałem do niego płyn DOT 5 a nie tak jak zaleca producent 4?
    Dobrze zrobiłeś lejąc DOT 5 , ma większą temp wrzenia. Ale ptrzeba go wymieniać co ok 18 -mc. Z uszczelnieniami nic się nie dzieje bo sam na takim jeżdzę na dot 5. (też kiedyś mieszkałem w Malczycach)

Podobne wątki

  1. Płyn Hamulcowy do ABS i ASR
    Utworzone przez DENIZOTAC w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-07-2015, 19:16
  2. Płyn hamulcowy
    Utworzone przez olaf w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-09-2011, 20:23
  3. Płyn hamulcowy
    Utworzone przez Roalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-01-2011, 18:36
  4. [146] Płyn hamulcowy
    Utworzone przez Marek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-07-2010, 18:19
  5. [156] Płyn hamulcowy
    Utworzone przez Patricko w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-06-2008, 14:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory