Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Niesprawna pompa hamulcowa ?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rifajnd
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Żaden :<
    Postów
    84

    Domyślnie Niesprawna pompa hamulcowa ?

    Witam kolegów .

    Od tygodnia mam problem z hamulcami. Podczas hamowania pedał opada na samiutki dół, żeby hamować muszę to robić pulsacyjnie, jakby "napompować" pedał aż załapią hamulce. Tydzień temu hamulce były odpowietrzane, po tygodniu (czyli wczoraj) znowu zabrałem się z wujkiem za odpowietrzanie, i znowu było powietrze w układzie, zwłaszcza w bodajże przednim lewym kole gdzie było go bardzo dużo. Czy to pompa jest do wymiany ? Jeśli tak, to jaką ja musiałbym kupić, ponieważ są 2 wersje.
    - Jedna ma średnicę 22,22 mm
    - Druga ma średnicę 23,81 mm
    - I czy to ma znaczenie do jakiego systemu hamulcowego są skierowane ?(Bosch, Bendix, itd)

    Dodam też, że mój samochód nie ma ABSów.

    Ciekawi mnie też jedna rzecz. Po tym drugim odpowietrzaniu hamulce jeszcze przez pierwszy dzień i ok. 15 minutowej jeździe (robiliśmy to pod wieczór, więc wracałem prosto do domu) podczas naciskania pedału hamulca miały taki moment syczenia, takiego dźwięku jakby pompką się coś pompowało, potem hamulec robił się twardy, ale nie wpadał. Teraz ten dźwięk jest dużo cichszy (chyba go nawet nie ma nie jestem w 100% pewien), lecz hamulec wpada do samego dołu.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    jeżeli nie masz nigdzie pękniętych przewodów to niestety ale raczej padła Ci pompa.
    Nie zdziwiłbym się jakby płyn z pompy lał się do serwa przez tylni uszczelniacz, wtedy występują różne dziwne dźwięki i zachowania pedału hamulca.

    W autach bez abs jest tłok 22.22mm z abe-em 23.81mm.

    Ogólnie to w katalogach jest straszny burdel jeżeli chodzi o numeracje i zastosowanie pomp hamulcowych bo fiat zunifikował wszystkie pompy po 95 roku.

    Ja mam np teraz nówkę pompę ori 22.22mm, która miała być 23.81mm. A cały myk polega na tym że te pompy różnią się budową w środku bo inne są do układu abs.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rifajnd
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Żaden :<
    Postów
    84

    Domyślnie

    Jakiś czas temu były wymieniane z przodu elastyczne przewody i te prowadzące od pompy. Czyli muszę sprawdzić, czy w przewodach prowadzących na tył nie ma pęknięcia. Płyn raczej nie ucieka, bo kontroluję go, i mi go nie ubywa, ale co nie zmienia faktu, że i tak rzucę okiem na serwo.

    Co do tych pomp: to faktycznie jest masakra. Wchodzę w EPER, wpisuję VIN, znajduję numer OEM pompy, a tu wyskakują 2 wersje średnicowe. I teraz która to która o.O. Ale dzięki wielkie za wskazanie która to .

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Rozbierałem swoją, u mnie jest 23.81 z abs. Rozbierałem w aucie bez abs było 22.22 i tego trzeba się chyba trzymać. Pompy 22mm są łatwo dostępne problem jest z 23.81.

    jak korpus w środku (tak samo trzpień pompy który tez musi byc gładki) nie ma wżerów ani rys to wystarcza sama wymiana gumek.
    Ostatnio edytowane przez rafal_155 ; 19-05-2013 o 11:31

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rifajnd
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Żaden :<
    Postów
    84

    Domyślnie

    Ok, to może jeszcze dzisiaj uda mi się to zobaczyć. A ile kosztują takie gumki +/- ?

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    jak dobrze pamiętam to dałem 24 zł

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rifajnd
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Żaden :<
    Postów
    84
    Ostatnio edytowane przez Rifajnd ; 19-05-2013 o 12:29

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rifajnd
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Żaden :<
    Postów
    84

    Domyślnie

    Ponawiam pytanie, czy gumki z linku wyżej będą ok ?

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    A wymieniany był kiedyś Kolego w Twoim samochodzie płyn hamulcowy? Jeśli nie (a tak podejrzewam) to wątpię aby gumki pomogły. Rozbierz najpierw ustrojstwo i sprawdź jak to wygląda, bo może się okazać, że pieniążki pójdą w p.du.
    Pozdrawiam!

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rifajnd
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Żaden :<
    Postów
    84

    Domyślnie

    Był wymieniany kolego . Tak szczerze mówiąc wolę wydać "na wszelki wypadek" 25zł, rozłożyć to, sprawdzić, ewentualnie złożyć i ogarnąć czy działa, niż rozebrać i gdybać, bo lepsze to niż wydanie 200zł . Oczywiście jak bd trzeba to wydam te 200zł bo na takich rzeczach się nie oszczędza. Ale dzięki za poradę ! Gumki bd dobre jbc, i właśnie je zamówiłem.
    Ostatnio edytowane przez Rifajnd ; 20-05-2013 o 15:04

Podobne wątki

  1. [159] pompa hamulcowa
    Utworzone przez alces1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-03-2013, 08:24
  2. Pompa hamulcowa
    Utworzone przez buksal w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-08-2012, 20:32
  3. [164] Pompa hamulcowa
    Utworzone przez NOE w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-05-2010, 10:04
  4. [33] Pompa hamulcowa
    Utworzone przez booster_1985 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-11-2007, 10:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory