Strona 22 z 62 PierwszyPierwszy ... 121314151617181920212223242526272829303132 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 211 do 220 z 614

Temat: Alfa Romeo 159 TBi

  1. #211
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    ok, skoro silnik benzynowy z turbo, o mocy 200 KM według was nie jedzie, to znaczy, ze zaden silnik ze 159 nie jedzie, a więc auto w ogóle nie jedzie. No gdzieś jest granica nonsensu? wlasnie sie dowiadujemy, ze 159 to w ogóle nie powinno się poruszać po drogach, takie dziadowskie ma silniki.

  2. #212
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    Ten silnik ma jedną, jedyną wadę: jest za cichy, nie ma brzmienia.
    Ja bym do tego kompletny brak góry (zabawa kończy się na 5.000 obrotów) i dla mnie mało interesujący przebieg momentu obrotowego. Ale to już wada większości silników turbo.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  3. #213
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał btomek Zobacz post
    Może i poczeka, gdyż większość chciałaby takie auto kupić za 25tyspln, nie patrząc na to, że w miare zadbane egzemplarze na zachodzie w tym roczniku kosztują około 10000 euro, doliczając akcyzę i pozostałe koszty wychodzi ponad 50tyspln. Do tego nowe 3.2 Q4 kosztowało około 190tyspln.
    Może znajdzie się jednak fanatyk ALFY i nie będzie szukał pięknego brzmienia auta w połączeniu ze spalaniem 5l/100km, no chyba że lupo komuś pasuje
    nie mysl o mnie zle ale masz za@#$@$e auto na super wypasie i jeszcze z polskiej dilerki. Z tego co widac to jeszcze serwisowane na biezaco i przebieg tez sensowny. I jeszcze pelna FVAT. Nic tylko kupowac

    Kilka tygodni temu na allegro mignela podobnie wyposazona ale 166, kilka osob sie czailo i jak zwykle skonczylo sie na gadaniu bo ktos byl bardziej zdecydowany.
    Jestem pewien ze przedzej czy pozniej zejdzie to zawsze ktos sensowny w tym kraju pojdzie po rozum do glowy ogladajac super okazje sciagane z reichu

    A wracajac do dyskusji tbi vs wolnossace to z mojego punktu widzenia dyskusja jest stricte akademicka. Rozumiem ze zeby sie krecilo fajniej to zeby zadowolic purystow fiat powinien dorzucic jeszcze jedna turbine albo sprezarke. W koncu nazwa tbi cos sugeruje

  4. #214
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    A jaki problem jest w tym, żeby był jeden przyzwoity wolnossący silnik w ofercie?
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  5. #215
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    A jaki problem jest w tym, żeby był jeden przyzwoity wolnossący silnik w ofercie?
    pewnie zaden ale efekty skali tez pewnie odgrywaja jakies przy masowej produkcji.
    U nas to i tak sprzedaz byla nedzna obojetnie czy od dilera czy sciagana z innych krajow, bo akcyza powyzej 2l zabija cenowo kazdy samochod

  6. #216
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    ok, skoro silnik benzynowy z turbo, o mocy 200 KM według was nie jedzie, to znaczy, ze żaden silnik ze 159 nie jedzie, a więc auto w ogóle nie jedzie. No gdzieś jest granica nonsensu? wlasnie sie dowiadujemy, ze 159 to w ogóle nie powinno się poruszać po drogach, takie dziadowskie ma silniki.
    Powiedz, masz jakiś problem z rozumieniem słowa pisanego? Czego nie zrozumiesz w tym co się tu piszę? Tego, że maleńki silniczek w którym trzeba czekać aż turbo napompuje coś koło 1,6 bara nie dla każdego jest powodem do zachwytu i masturbacji?
    A może nie potrafisz zrozumieć, że wypuszczenie silnika o pojemności circa 1,8l i mocy 200-240 koni jakieś 10-12 lat po konkurencji to trochę spóźniona akcja? Szczególnie w świetle tego, że już pod koniec lat "80 koncern Fiata miał w ofercie silnik (również pod maską AR) o pojemności zaledwie 14% większej i mocy zaledwie 5% mniejszej - i żeby było śmieszniej tylko pod maska AR ten silnik był słabszy od obecnego tbi bo pod maska Lancii był już mocniejszy i rozwijał do 220KM w serii. Czym mam być zachwycony? Tym, że po 15 latach rozwoju, 10 lat po tym jak VAG zaczął robić w silnikach 1,8T po 225KM, dostaję 200 koni, które w dodatku mają charakterystykę jak dla emeryta (nie kręć mnie zbyt wysoko bo i tak zdycham gdy strzałka minie 5 tyś RPM)? A może mam piać z zachwytu nad tym, że producent przedstawiający się jako producent aut o sportowym charakterze wycofuje ze swojej oferty znany i ceniony V6 o mocy 260KM i zastępuje go 200 konnym R4 wmawiając klientom, że dzięki temu nawet jeśli będzie wolniej to będzie szybciej? A może zbiorowy zachwyt powinienem wynikać z tego, że auto jest wolniejsze od swojego poprzednika (156) i to, żeby było śmieszniej nie od topowej wersji (GTA) ale od zwykłej 2,5 V6?
    A może po prostu boli Cię fakt, że ktoś ośmiela się nie piać z zachwytu nad produktem cudownego producenta jakim jest AR i dlatego uparcie udajesz nie, że nie rozumiesz skąd u niektórych brak zachwytu nad 200 konną 159?

    Chcesz znać moje zdanie? Granicą nonsensu jest dla mnie gdy ktoś próbuje sobie wmawiać, że ważąca półtora tony krowa wyposażona w 150 konny silniczek jest autem dynamicznym. Podobnym nonsensem jest fakt, że auta mającego być w zamyśle sprzedającego "segmentem D Premium o zacięciu sportowym" wkłada się silnik o mocy 200KM - to mniej więcej połowa tego co oferowała ówczesna konkurencja sprzedająca auta w tym segmencie.
    Fajnie by też było gdybyś czytał to co inni piszą. A większość pisze: 1750tbi nawet jedzie ale charakterystykę zabijającą przyjemność z jazdy. Alfa Romeo przyzwyczaiła klientów i miłośników do tego, że nawet jeśli ich silniki nie rzucały na kolana maksymalnymi wartościami to charakterystyką i brzmieniem to nadrabiały - niestety 1750 tbi ani jednym ani drugim tego nie nadrabia. A przynajmniej nie dla każdego nadrabia bo nie każdy uważa, że turbobenzyna o charakterystece bliskiej turbodieslowi jest fajna.
    Ostatnio edytowane przez dejv667 ; 20-05-2013 o 11:57

  7. #217
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    wskaż mi zatem jeden jakikolwiek silnik, ktory "jedzie" pod maską 159.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał dejv667 Zobacz post
    P
    Fajnie by też było gdybyś czytał to co inni piszą. A większość pisze: 1750tbi nawet jedzie ale charakterystykę zabijającą przyjemność z jazdy. .
    Nie uważam, żebym nie miał przyjemności z jazdy tym własnie silnikiem. Przeciwnie: auto daje dużo przyjemności. Ponieważ wcześniej parę lat jezdziłem boxerem, brak mi tutaj jednego: brzmienia. Pod kazdym innym względem ten silnik jest lepszy, zarówno od boxera jak i od TS, nie mówiąc o JTS.

  8. #218
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Czekaj, bo się pogubiłem... Jeździłeś jakimś TS-em albo JTS-em?

    Od siebie mogę napisać, że jeśli chodzi o przyjemność z jazdy, to 105-konny TS kładzie 170-konny MA na łopatki.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  9. #219
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    wskaż mi zatem jeden jakikolwiek silnik, ktory "jedzie" pod maską 159.

    - - - Updated - - -



    Nie uważam, żebym nie miał przyjemności z jazdy tym własnie silnikiem. Przeciwnie: auto daje dużo przyjemności. Ponieważ wcześniej parę lat jezdziłem boxerem, brak mi tutaj jednego: brzmienia. Pod kazdym innym względem ten silnik jest lepszy, zarówno od boxera jak i od TS, nie mówiąc o JTS.
    Widać całkiem sporo użytkowników ma inną definicję silnika dającego przyjemność z jazdy.

    "... I guess it's just the way I'm wired."
    www.delta-HF.com

  10. #220
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    po co się spierać co jest fajne a co nie, niestety w tej chwili w ofercie Alfa Romeo są właściwe dwa silniki które są godne uwagi 1,75TBi i 2,0JTDM oba są przeciętne, ale najlepsze do 159 (chyba, że 2,4JTDM ze starszych roczników). Brakuje dobrej mocnej benzyny (może być z turbo bo teraz taka moda) i porządnego diesla (patrz grupa VW albo BMW). Niestety pod względem silnikowym grupa Fiata odstaje. Produkując silniczki mało łapczywe pod kątem paliwa zabija się jedyną wyróżniającą cechę Alfa Romeo - drapieżność i sportowy duch. Innych zalet Alfa Romeo za bardzo nigdy nie miała...to była marka sportowa a teraz jest ogólnoużytkowa i tyle. TBi to poprawny silnik, ale nie urywa 4 liter można go wsadzić do ważącego 800kg 4C, ale na auto ważące 1,6 tony to już zdecydowanie za mały litrażowo silnik. Jak widać po konkurencji można zrobić nawet V6 które będzie palić do 10l paliwa a może też dostarczać duuużo lepszych wrażeń jak się depnie...
    Born to be wild.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory