Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 65

Temat: Alfa Romeo 156 Crosswagon

  1. #31
    Paweł156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Konrado
    No nie prawda bo tylko tylni zderzak ma inny, przedni, felgi, nakladki i inne takie samo.
    faktycznie, widac poskładali z tego co mieli pod reką
    z tyłu zdjec widac ile tego tam stoi, przynajmniej nie pisza w ogłoszeniu ze bezwypadkowa

  2. #32
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    Na żywo nie prezentuje się źle a kiedy ja ją widziałem to ta klapka od airbagu tak nie odstawała.

  3. #33
    DDEvil
    Gość

    Domyślnie

    Mnie sie osobiscie crosswagon bardziej podoba od sw ale to jest kwestia gustu i pieniedzy :mrgreen:

  4. #34
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    Szkoda ze tylko z tymi silnikami 1.9 byly :/

  5. #35
    DDEvil
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Konrado
    Szkoda ze tylko z tymi silnikami 1.9 byly :/
    czemu szkoda
    ja mam 2,4 jtd ze 150 konnym silnikiem i bajera jezeli bylby 1,9 ze 150 konnym silnikiem rowniez bym nienarzekal a i pewnie na oplatach bym zaoszczedzil :mrgreen:

  6. #36
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Moim zdaniem powinna byc benzynowa alternatywa. Bo jak dla mnie Crosswagon odpada.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  7. #37
    DDEvil
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo
    Moim zdaniem powinna byc benzynowa alternatywa. Bo jak dla mnie Crosswagon odpada.
    tu sie z Toba musze zgodzic ze powinna byc alternatywa z silnikiem benzynowym

  8. #38
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    Cytat Napisał DDEvil
    czemu szkoda
    ja mam 2,4 jtd ze 150 konnym silnikiem i bajera jezeli bylby 1,9 ze 150 konnym silnikiem rowniez bym nienarzekal a i pewnie na oplatach bym zaoszczedzil :mrgreen:
    Juz zakladalem temat na ten temat i doszedlem do wniosku ze co 2.4 to 2.4

  9. #39
    ViP Znawca Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    166 Q2 2.5 V6, była 145 1.6TS, była 147 1.6TS
    Postów
    1,108

    Domyślnie

    Sam większego doświadczenia z Crosswagonem nie miałem, ale na forum na www.alfaromeo.pl można znaleźć opinie posiadaczy. Mam nadzieję, że nie będą mieli mi za złe, że je tu zacytuje.

    Cytat Napisał wbialek na forum alfaromeo.pl
    Więc odpowiadam, po 17 miesiącach i 20.000km z Crosswagonem mogę przedstawić następujcą opinię (porównuję ze Sportwagonem 2.0JTS, który był moją poprzednią Alfą).

    We wnętrzu:
    Właściwie żadnych różnic poza aluminiowymi pedałami (znacznie lepsze do dużych butów - hamulec jest tak przycięty, że się nie zahacza), gałką zmiany biegów i kompresorkiem w bagażniku (zapas jest wożony bez powietrza i się rozdyma przy pompowaniu). Nie mam kompasu w lusterku, bo to progression. Materiały trochę inne, ale czy lepsze??

    Pod maską:
    Diesel 150KM jest sypatyczny, nie chipowałem go i starcza, choć osiągi są na miarę diesla 115KM - masa i napęd 4x4 ciążą. Spalanie ok 8-9 zamiast 10-11 w JTS.

    Zawieszenie:
    Sporo elementów jest innych, tył wydaje się solidniejszy, prowadzenie jest super - alfowe - precyzyjne i szybkie. Odporność na dziury lepsza, ale tylko trochę - łupie w sytuacjach w których moja służbowa skoda nawet nie jęknie. Opony pirelli scorpion są barzdzo twarde - nie polecam. Hamulce są bardzo dobre, ale jak się ich używa, bo po jeździe z dzieckiem, trzeba kilka razy mocno przyhamować - jakoś słabną jak sie ich nie używa.

    Na śniegu:
    Po prostu magia (ale na zimówkach Goodyear) - odrobina gazu leczy z podsterowności, po wyłączeniu ASR można kręcić kółeczka, a jak elektronika pomaga, to auto skręca po śliskim jak na szynach. Wóz świetnie idzie nawet w głębszym śniegu (jak świeży, to i ponad zderzak), a przy starcie spod świateł (w której to konkurencji CW jest słaby latem) jest się królem.

    W terenie:
    Pierwszą rzeczą do urwania jest oslona silnika (plastikowa z wlotami powietrza, które haczą), ale jeszcze jej krzywdy nie zrobiłem, bo jeśli nie traktować CW jak terenówki, to może zaskoczyć. Piach i błoto jej nie straszne, ale duży przedni zwis i umiarkowany prześwit nakazują ostrożność. Świetnie się jeździ po sztutrach - 20-30 km/h szybciej niż przednionapędówką.

    Podsumowanie:
    CW to Sportwagon o mniejszych osiągach, większym bezpieczeństwie, wspaniały na zimę. Trochę drogi, bardzo rzadki. Kupowałem go jak nie mieliśmy dziecka, tylko ganialiśmy do Zakopanego w każdy weekend, teraz, dla rodziny, jest mniej idealny, ale kupiłem boxa na dach i daje radę.

    Zalety:
    Super jazda zimą, możliwość zjechania z asfaltu, lepsza niż w 156 jazda po polskich drogach przed remontem, wygląd

    Wady:
    Niezabezpieczone przed uszkodzeniem podwozie, brak możliwości montażu zwykłych łańcuchów śnieżnych (a mogą się przydać do zjeżdzania).

    ---------------------------------

    To ja z pierwszej ręki, od dwu i pół roku oraz 25000 km mam Crosswagona (wcześniej SW JTS).

    Mam też nowe oba przednie wachacze górne oraz stabilizator, poza tym nie mam innych awarii, ani problemów z zakopywaniem się.

    Auto jeździ bardzo fajnie, nawet stabilniej niż JTS, jest szybko skrętne, a na śliskim można gazem ją wyprowadzić z podsterowności, a nawet kręcić bąki (po wyłączeniu ASR i na śniegu). Śniegu się nie boi, jak jest świeży, to może być po lampy, jak jest bardzo ciężki, to póki nie wisi na podwoziu to jedzie. Skok zawieszenia jest mały, więc na wertepy się nie nadaje, ale na równiutkiej szutrówce można jechać znacznie szybciej niż przednionapędową.

    Wady w porównaniu SW-
    Mniejszy bak
    Większy promień skrętu
    Nie można założyć zwykłych łańcuchów, tylko takie za 1500PLN, ale właściwie nigdy nie były potrzebne.
    Gorsze osiągi z tym samym silnikiem (Vmax 192 przy 150KM )
    Drogie opny, a fabryczne "terenowate" Pirrelli Scorpion to opony typu "do wszystkiego i do niczego" (zalecane na lato, zimę i poza asfalt a wszędzie gorsze od specjalizowanych - zimą mam trawdziwe zimówki)

    Wady bezwzględne:
    Źle ukształtowana osłona silnika - plastikowa i łatwa do uszkodzenia (jednak nadal cała).
    Nie można założyć kół 16" z wyższymi oponami - za duże hamulce.

    Zalety w porównaniu z SW -
    Super jazda po śliskim, bez buksowania i z mniejszą podsterownością
    Prześwit na "każdy" krawężnik i delikatnie jechane polne drogi (65mm wyżej).
    Duże koła dobrze zachowują się na dziurach (choć nie nadużywam).
    Niespotykana uroda, ale to już subiektywne.
    Otwarte gęby wulkanizatorów jak zobaczą tarcze 330x33mm i czterotłoczkowe zaciski w tak małym i niezbyt szybkim aucie.

    Podsumowując - bardzo lubię ten samochód, idealny wóz dla pary narciarzy, ale tak na prawdę, przez ostatnie dwie zimy nie miałem sytuacji, w której MUSIAŁEM mieć napęd 4x4 i nie przejechał bym SW, jeśli gdzieś było trudno to na własne życzenie.
    A to odpowiedź na pytanie o różnice w stosunku do zwyk łej 156
    Cytat Napisał superglide na forum alfaromeo.pl
    Roznice w kosztach eksploatacji wynikaja tylko z konstrukcji napedu.
    Spalanie jest wieksze, bo auto wazy prawie 1,6 t i ma staly naped 4x4.
    Przy predkosciach ok 100km/h nie przekracza 6l, autostradowo srednio 150km/h wychodzi 7,5l/100km, w miescie latem 9-10, zima 11-13.
    Dodatkowy koszt to opony 17-stki, nic mniejszego nie wejdzie ze wzgledu na rozmiar tarcz. Dodatkowo w przypadku zniszczenia opony pojawia sie problem, bo powinny byc wszystkie tego samego typu, bez znaczacych roznic w zuzyciu bieznika ze wzgledu na dyfer. Tarcze z GTA 330mm tez kosztuja. Oprocz tego klocki. Zamienniki trudno dostepne i niestety kiepskie, oryginalne bardze dobre, wystarczaja na 40tys. km. Przednie wahacze sa standardowe, wytrzymuja 60 tys. km. Najlepiej wymienic od razu wszystkie, tylko oryginalne, kiedy tylko pojawi sie pierwsze skrzypienie. Tylne zawieszenie rozni sie troche od standardowej 156.
    Zawieszenie jest podniesione, a skok kol jest wiekszy. Na polskie drogi to auto idealne, chociaz bardzo duze nierownosci czuc na kierownicy. Standardowe 150 KM to malo, bo jak napisalem auto wazy, wiec wwarto pomyslec o chipie.
    Jesli chodzi o naped, to co tu duzo mowic, trzeba tego sprobowac. Sposob trzymania sie drogi, szybkosc z jaka mozna brac zakrety robia wrazenie. Jesli uwazasz, ze 156 trzyma sie drogi to w przypadku crosswagona pomnoz to razy 3. To auto nie chce dac sie wyrzucic z drogi. ESP ustawione jest z duzym marginesem i wlacza sie naprawde pozno. Latem praktycznie jest to niemozliwe, a zima pozwala na branie zakretow z lekkim szpanerskim zarzuceniem tylu
    Zima bedziesz krolem i kazdy start spod swiatel bedzie twoj. To auto nie miele kolami, po prostu rusza, ewentualnie minimalnie i lekko zarzucajac tylem (bo taka jest istota i preferencja Torsena przy ruszaniu), ale jest to korygowane przez ESP, nawet nie sa potrzebne kontry kierownica.
    W ciezkim sniegu lub blocie trzeba wylaczyc ASR, bo elektronika obniza moc silnika, kiedy np. probuje wyjechac sie z zaspy lub ruszyc pod gore w piachu, co grozi spaleniem sprzegla, szkoda ze nie pisza o tym w instrukcji Idealne auto na narty, jak nie ma miejsca na parkingu pod stokiem podjezdzasz sobie po prostu gdzies wyzej
    Co tu pisac, super auto jak kazda 156. Naped 4x4 daje ci mozliwosci nieosiagalne dla posiadaczy zwyklych 156. Wymaga pieniedzy na utrzymanie, ale ja akurat jestem zwolennikiem robienia rzetelnego serwisu a nie polsrodkow.

  10. #40
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    Czyli CW jest dobry na narty. Wiec zostaje SW 20v. A jak myslicie to to samo auto tylko wystawione przez salon?? Jesli tak to trochu winduja cene

    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6422359

    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6755003

Podobne wątki

  1. Alfa Romeo Crosswagon
    Utworzone przez Alex128 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-05-2014, 23:38
  2. Alfa Romeo Crosswagon
    Utworzone przez edvin w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 04-02-2012, 10:43
  3. Alfa Romeo Crosswagon Q4 1.9 JTD / 16V - 4x4
    Utworzone przez parasite w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 28-04-2010, 11:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory