Strona 24 z 62 PierwszyPierwszy ... 141516171819202122232425262728293031323334 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 231 do 240 z 614

Temat: Alfa Romeo 159 TBi

  1. #231
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    Zależy po co ci auto. Jak do zakrętów to nie 159. Jak na autostradę to jak najbardziej. Gorsza sprawa ze Bmw3/5 nadaje sie i tu i tu. Faktem jest tez ze należy za to dać 2x wiecej, więc jak zwykle nc za darmo.
    Szczerze powiem, ze i tak kupie 159 bo mi sie niezwykle podoba. No i nie ma takich konotacji jak bmw na szczęście.
    Najwyżej wezmę tbi, podkrece i usztywnie zawias.
    Tak czy inaczej Alfa rulez!!!!
    Ehem - jak to "do zakrętów 159 nie bardzo"? Przecież najlepszy w tym aucie jest właśnie układ zawieszenia, który pozwala bardzo szybko i bardzo "przewidywalnie" pokonywać zakręty. Nie bez powodu ten samochód kładzie na łopatki pod tym względem znakomitą większość konkurentów, włącznie z BMW serii 3. I nie sądzę, żeby seria 5 lepiej się prowadziła od trójki w czasie jazdy po zakrętach, zwłaszcza, że taki np. 535d też trochę sobie waży
    http://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek

    Natomiast nie ma się co okłamywać - na dzień dzisiejszy BMW oferuje najbardziej dopracowane i najlepsze pod kątem osiągów/ekonomii silniki.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  2. #232
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Ehem - jak to "do zakrętów 159 nie bardzo"? Przecież najlepszy w tym aucie jest właśnie układ zawieszenia, który pozwala bardzo szybko i bardzo "przewidywalnie" pokonywać zakręty. Nie bez powodu ten samochód kładzie na łopatki pod tym względem znakomitą większość konkurentów, włącznie z BMW serii 3. I nie sądzę, żeby seria 5 lepiej się prowadziła od trójki w czasie jazdy po zakrętach, zwłaszcza, że taki np. 535d też trochę sobie waży
    http://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek

    Natomiast nie ma się co okłamywać - na dzień dzisiejszy BMW oferuje najbardziej dopracowane i najlepsze pod kątem osiągów/ekonomii silniki.
    Miałem okazję jeździć zarówno 159 jak i 3er po naprawdę krętych drogach. 159 jest chyba najlepiej prowadzącym się FWD z jakim miałem przyjemność. To auto naprawdę przyzwoicie skręca. Inna kwestia, że spora w tym zasługa genialnych opon. Cały czas czuć, że to nie jest lekkie auto i cały czas czuć, że opony pracują maksymalnie. To co mi dodatkowo przeszkadzało to właśnie silnik tbi i jego throttle response. Zwłoka na wyjściu z zakrętu zanim turbo dojdzie do maksymalnego ciśnienia.

    W przypadku BMW czuć, że auto skręca "lżej". Nie czuć aż tak bardzo masy samochodu a samo auto wyraźniej dawało do zrozumienia kiedy zbliża się do granicy przyczepności. W BMW również łatwiej się steruje autem gazem. W Alfie miałem wrażenie, że wszystko trzeba zrobić kierownicą.

    Również pokazany na filmie Accord moim zdaniem skręca bardzo przyzwoicie chociaż jemu odrobinę brakuje konsekwencji w zestrojeniu zawieszenia - sportowo ale nie do końca żeby emeryt w panikę nie wpadł. Mimo to uważam, że gdyby Accord którym jeździłem miał założone takie same opony jak Alfa to te auta byłyby bardzo blisko pod względem prowadzenia (pod innymi względami Accord bije Alfę).

    Prawda jest taka, że największy atut BMW to brak wpływu napędu na układ kierowniczy. Nawet gdy auto zaczyna tracić przyczepność to jest wyraźniej sygnalizowane i łatwiejsze do opanowania. Bardziej naturalne niż w Alfie. Co znowuż też niczym dziwnym nie jest bo każde FWD na to choruje.

    "... I guess it's just the way I'm wired."
    www.delta-HF.com

  3. #233
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    ja również największą frajdę z jeżdżenia 159 miałem na krętych chorwackich i włoskich górskich drogach. Wchodzenie w ciasny łuk jest jednoznaczny z uśmiechem na twarzy. Nie jest to GTV, ale 159 moim zdaniem jak na swoją nadwagę idealnie jeździ w łukach. Z przyjemnością czekałem na kolejne zakręty. Dodatkowo 159 jest bardzo przewidywalne, dokładnie wiadomo gdzie jest granica przyczepności i możliwości opon i zawieszenia...
    Born to be wild.

  4. #234
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    I nie sądzę, żeby seria 5 lepiej się prowadziła od trójki w czasie jazdy po zakrętach, zwłaszcza, że taki np. 535d też trochę sobie waży
    Na równi z szukaniem 159,poszukiwalem tez własnie 535d e60.Pojeździełm trochę takim autem i według mnie,w zakręcie lepiej wypada BMW.Nie jestem Colin Macre czy jak mu tam,ale osobiscie w bmw lepiej sie czułem na szybkim łuku.Oczywiscie 159 tez jest świetna w zakręcie,zwłaszcza po obnizeniu.Jak najbardziej polecam to auto dla fanów szybkiej jazdy po zakretach.

  5. #235
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Tylko Pany, gdzie tutaj w tym pięknym kraju wykorzystać choćby te 200kM? Ja się pytam gdzie ja u mnie same rozkopy, remonty, korki i brak normalnych bez dziur dróg....

  6. #236
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Podczas wyprzedzania na tych króciutkich odcinkach, gdzie się da .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  7. #237
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar mar0s
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 SW 2.0 JTDm
    Postów
    366

    Domyślnie

    Tylko Pany, gdzie tutaj w tym pięknym kraju wykorzystać choćby te 200kM? Ja się pytam gdzie ja u mnie same rozkopy, remonty, korki i brak normalnych bez dziur dróg....
    Każdy potrzebuje mocy do innych celów: Jeden będzie targał gumy na każdym zielonym świetle i ścigał się z Hondami Civic przemalowanymi na Vipera, a drugi korzystał z niej przy każdej okazji wyprzedzania na trasach, które w Polsce są wyjątkowo nieprzewidywalne i niebezpieczne.

    Jest istotna różnica, gdy wciskasz gaz, mając 200 KM pod maską i wyprzedzasz np. TIR-a o parę dobrych sekund szybciej niż 90% uczestników ruchu. Moc w odpowiedzialnych rękach to tylko i wyłącznie bezpieczeństwo.


    Pozdrawiam
    202 KM / 410 Nm powered by CINSOFT

  8. #238
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Zgadzam sie z dejv667 i rybakm. AR 159 prowdzi sie moze fajnie, ale jednak BMW jest pod tym wzgledem lepsze. O ile E60 duzo nie jezdzilem tak E90 zrobilem kilkadziesiat tys km i pod wzgledem prowadzenia/czucia auta to naprawde super fura. Nadaje sie i na codzien i na tor.

    Prawie wszyscy tutaj pisza, ze wiekszy silnik zalatwil by problem w Alfie, ale to nie prawda, bo tak jak pafka zauwazyl liczy sie jescze masa i jej rozlozenie w aucie. Dodatkowo caly uklad napedowy nie jest idealny i gdzies ta moc zanika po drodze. Wystarczy porownac z 2.0TFSI w Audi (juz nawet tym starszym 200KM, nie wspominajac o nowym 211KM) i widac jaka jest roznica w osiagach obu aut (http://www.zeperfs.com/en/duel1287-3074.htm)
    To samo zrobil Opel z Insignia. Nie dosyc, ze ciezkie auto to moc tez ginie przez kiepski uklad napedowy i takie 2.0T (220KM, AWD) ma osiagi na poziomie 180 konnych aut.
    Pozdro,
    Bartas

  9. #239
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    Prawie wszyscy tutaj pisza, ze wiekszy silnik zalatwil by problem w Alfie, ale to nie prawda, bo tak jak pafka zauwazyl liczy sie jescze masa i jej rozlozenie w aucie. Dodatkowo caly uklad napedowy nie jest idealny i gdzies ta moc zanika po drodze. Wystarczy porownac z 2.0TFSI w Audi (juz nawet tym starszym 200KM, nie wspominajac o nowym 211KM) i widac jaka jest roznica w osiagach obu aut (http://www.zeperfs.com/en/duel1287-3074.htm)
    To samo zrobil Opel z Insignia. Nie dosyc, ze ciezkie auto to moc tez ginie przez kiepski uklad napedowy i takie 2.0T (220KM, AWD) ma osiagi na poziomie 180 konnych aut.
    Zauważ, że silnik 2,0 ważyłby tyle samo - ale za to pozwoliłby na montaż większego turbo i byłby w stanie nakręcić to turbo szybciej.

    Rozkład masy rzecz fajna, ale nie oszukujmy się - Alfa wycofała V6 z powodów finansowych. Mają w ofercie 3 auta a ten silnik mógł być montowany tylko do jednego z nich i to w specyficznej odmianie. Silniki R4 i R5 pozwalają pokryć całą paletę modeli. To mocno obniża koszt projektu bo robimy komorę silnika, zawieszenie itd pod jeden czy dwa silniki o bardzo podobnej masie i wymiarach. Rozładunek masy rozkładem ale unifikacja i cięcie kosztów jest na pierwszym miejscu. Koncern Fiat już od dawna stara się aby do wszystkich swoich aut montować silniki R4 jak najbardziej zbliżone konstrukcją i różniące się jedynie mocą.

    Aut AWD może w to nie wciągajmy. Prawda jest taka, że z punktu widzenia osiągów AWD to w pierwszej kolejności minusy (straty w napędzie, masa, gorsza ekonomia jazdy) a dopiero później plusy (lepsza trakcja). W dodatku najczęściej plus w postaci lepszej trakcji ujawnia się dopiero gdy warunki na drodze zrobią się na tyle kiepskie, że auta z napędem na jedną oś sobie nie radzą.
    Dość oczywiste jest, że na suchej nawierzchni i przy dobrej przyczepności auto AWD wypadnie gorzej od wersji FWD/RWD i producent nie ma tu nic do rzeczy. Fizyka obowiązuje zarówno Audi jak i Subaru czy Mitsubishi. Powszechnie przyjmuje się, że straty w napędzie wynoszą procentowo 15% dla FWD, 20 dla RWD i 25 dla AWD.
    Naturalnie mowa o samochodach ze stałym AWD a takim np jest Audi A4 ale A3 już nie do końca.
    Tego nie da się określić jako "kiepskiego układu napędowego" - po prostu KAŻDE AWD tak ma.

    Natomiast wspomniany Opel to już inna para kaloszy. Ewidentnie widać na czym oszczędzono w trakcie projektowania auta. Na tą samą chorobę cierpi Astra która jest wręcz nieprzyzwoicie ciężka. Wysoka (nad)waga w połączeniu z AWD i osiągi są jakie są.

    "... I guess it's just the way I'm wired."
    www.delta-HF.com

  10. #240
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    V6 wycięli w momencie, kiedy skończyła się produkcja Busso, czyli w 2004 roku - wtedy jeszcze było trochę aut, do których można to było upchnąć. Po wzięciu na tapetę Holdena okazało się, że to słaby pomysł, na ale już wtedy Fiat do szedł do wniosku, że V6 Alfie niepotrzebne.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory