Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: Hamulce ????

  1. #11
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Pytanie, jak w ogóle możliwe jest grzanie się czegokolwiek, przy swobodnym toczeniu. Skoro wydzielana jest temperatura, to znaczy, że na jakimś elemencie występuje strata energii, jaką ma toczący się pojazd(zamiana na energię cieplną), a skoro występuje strata, to znaczy, że samochód jednak nie toczy się swobodnie.
    W przypadku uszkodzonego węża może być tak, że ciśnienie stopniowo schodzi z zacisku i po jakimś czasie okazuje się, że hamulec faktycznie przestał trzymać, ale jeszcze śmierdzi i temperatura jeszcze nie zeszła - wszystko zależy jak było sprawdzane.

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    andrew ani Ty ani autor wątku nie znacie dokładnie objawów.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kojocik13 Zobacz post
    samochod na luzie niby leci normalnie nie trzyma go ????
    Sprawdzanie na toczącym się aucie nie jest miarodajne. Najlepiej podnieś całe auto i sprawdzaj wtedy czy koło kręci się swobodnie. Nawet niewielkie przyleganie do tarczy może powodować przegrzewanie a auto swoją masą toczy się wtedy w miarę swobodnie. W mojej 146 Ti miałem niedrożne tylne przewody i objawy był podobne. Po zaciągnięciu ręcznego puszczały prawie od razu ale po hamowaniu ostrym przez jakiś czas piszczały hamulce aż ciśnienie nie zeszło. Zmieniłem przewody i uspokoiło się.

  4. #14
    Użytkownik Świeżak Avatar Kuleski
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Zabierzów Bocheński/Niepołomice
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 8V Boxer/ Alfa 159 1.9 JTDm 16v Ti
    Postów
    73

    Domyślnie

    Witam, skoro temat dotyczący hamulców, postanowiłem się podłączyć, a mianowicie chciałem zapytać bo też mam boxera i czy przewody z tej aukcji będą pasować do mojego autka: http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=2a51c065&cat[cmf]=2e7&cat[cmo]=3fb&cat[cve]=11d2&cat[art]=e5ad3&cat[atg]=19117df&offset=0&sort=1
    I przy okazji zapytam jeszcze jaka jest różnica pomiędzy przewodami od BOXERA i TS? Przykład przewodów od TS: http://allegro.pl/nowy-przewod-hamul...260080459.html

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    No tak tylko co to ma do grzania hamulców? do skuteczności hamowania to się zgadza a o tym kolega nic nie wspomina.
    Dość częsta przypadłością w autach grupy Fiata, szczególnie tych starszych są puchnące do środka przewody hamulcowe. Gdy naciskamy na hamulec płyn jest przepychany do zacisku i auto bezproblemowo hamuje - w druga stronę jest już problem i mimo sprawnych zacisków koło hamuje co w konsekwencji prowadzi do grzania się hamulców. naturalnie nie musza być one tak zapuchnięte żeby koło sie niemal całkowicie blokowało - wystarczy aby lekko trzymały i hamulec bedzie sie grzał chociaż auto bedzie się "lekko" toczyć. Sprawdziłbym to bo skoro zaciski sa ok to przewody sa kolejnymi elemenatami w układance. droga eliminacji zapewne uda sie dojśc do przyczyny problemu.

  6. #16
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Jeśli juz to problem puchnacych przewodów hamulcowych to jest problem wszystkich starych samochodów nie tylko grupy fiata. Puchnace przewody dają znać o sobie przy naciśnięciu hamulca i objawia sie to słabą skutecznoscia hamowania, problem łatwy do zdiagnozowania

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. [146] Hamulce AR 146 1.6TS
    Utworzone przez rysiek63 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-10-2013, 18:58
  2. hamulce
    Utworzone przez cinek156sw w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-05-2012, 23:48
  3. hamulce tył 156 v6
    Utworzone przez kamien007 w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-09-2011, 23:18
  4. 147 - hamulce
    Utworzone przez BENNY w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-07-2011, 13:43
  5. hamulce?
    Utworzone przez iwona22p w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-05-2010, 20:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory