Ja też dowiedziałem się o tym przy okazji rozmowy z guru od diesli. Pokazał mi na przykładzie stojących u niego samochodów z PD, które czekały na swoją kolej do naprawy.
Ja też dowiedziałem się o tym przy okazji rozmowy z guru od diesli. Pokazał mi na przykładzie stojących u niego samochodów z PD, które czekały na swoją kolej do naprawy.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Panowie w czasie przedłużonego weekendu postanowiłem dokonać demontażu baku i jego wyczyszczenia. Wkleję fotki syfu który zebrał się przez 10 lato ile oczywiście będzie
![]()
Czekam z utęsknieniem na foto
Ja za to niechcący przelałem 2T. Zanim dojechałem do stacji aby dolać ON silnik działał jakby był zawieszony na zużytej gumie do żucia![]()
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Poczytałem wątek na tym forum i u innych samochodziarzy, po czym zacząłem lać Orlen Platinum Moto 2T Semi... Bo dostępny. LM 1052, Ravenol i inne polecane mają albo chore ceny, albo niedostępne. Na razie trudno powiedzieć cokolwiek, bo dopiero pierwszy bak ale jeżeli nie pomoże to przynajmniej nie zaszkodzi. Szkoda tylko, że ten nasz Orlen podobno najlepiej nie czyści...
Też ostatnio zalałem Orlen platinum 2T.
Pytanie do tych którzy dolewają od dłuższego czasu do silników JTDm 120 lub 150 KM - czy występuje / zmalało / nie zmieniło się szarpanie silnikiem przy odpalaniu?
Szarpanie u ciebie, to czasem nie wywalony drążek reakcyjny ? Gasi się normalnie, czy też szarpie ? Słychać przy tym metaliczny stukot ?
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Gaśnie normalnie. To szarpanie przy odpalaniu czasami sprowadza się do dłuższego kręcenia rozrusznikiem - występuje tylko gdy silnik jest zimny i nie podgrzewa świec. Żadnych stuków nie słychać
Ostatnio edytowane przez jusci ; 07-05-2013 o 13:01
Hm... strzelam - świece żarowe trochę podstarzałe i mają problem z grzaniem wtórnym. Czujnik położenia wału... ale wtedy nie odpalałby i gasł na gorącym, a odpalał jak trochę ostygnie. Zobacz ciśnienie na rail-u podczas rozruchu w takich warunkach.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Ja lubię czasem zaryzykować, zwłaszcza jak ktoś mnie przekona, a te 23 strony raczej mnie przekonują... Będę kolejnym królikiem, tylko jak odbiorę belle od lakiernika.
Oczywiście opiszę odczucia.
cześć i czołem wszystkim! mój pierwszy post tutaj, bo...
przeczytałem prawie cały wątek i chciałem się podzielić moim doświadczeniem - inna marka, inny silnik, ale potencjalne problemy te same.
otóż - silniki dCi, a szczególnie ich pompy są jednymi z tych najbardziej narażonych na ścieranie elementów. pompy silnika 1,5 dCi są niejako przodującymi w tym niechlubnym wyniku.
kupując pojazd z silnikiem 1,5 dCi większość mnie straszyła, że zaraz będę miał wtryski do roboty. posłuchałem ich i zaraz po zakupie zacząłem lać olej 2T do paliwa. wyniki moje to:
- ponad 73 kkm na takiej mieszance
- średnie spalanie z tego dystansu to 5,23 l ON/100
- silnik miękko pracuje i ciszej
od roku mam zaślepiony dodatkowo EGR więc silnik stał się jeszcze nieco oszczędniejszy i elastyczniejszy, a przy tym mniej kopci.
leję olej czerwony CASTROL 2T lub ostatecznie czerwonego ORLENa 2T. nie leję MIXOLA z powodów, jak na pierwszej stronie wątku (popiół).
wlewam mniej więcej pełną strzykawę (największe strzykawy 100 ml) na 60 litrów paliwa - pełny bak. w zimie jest oleju nieco mniej, bo leję też depresator.
tankuję na BP, SHEL oraz STATOIL. nigdy nie tankowałem na ORLENIE - pracuję w branży paliw i nie chcę paliwa z ichniejszych stacji.
potwierdzam więc wyniki badań oraz namawiam niezdecydowanych - nie bójcie się!
dziękuję za uwagę![]()
Ostatnio edytowane przez mrarek ; 27-05-2013 o 20:09