Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: Gaśnie po adaptacji

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jaki kąt przepustnicy pokazuje po resecie parametrów adaptacyjnych przepustnicy.
    - parametry TRA, FRA pokazują po resecie czy reset został wykonany poprawnie.
    - ważny jest także czas około 90 sekund po wykonaniu resetu i wyłączeniu kluczyka.
    - można także zrobic test przepustnicy , ale testy wykonuje chyba tylko program Alfadiag.
    - po tym czasie 90 sekund robimy adapatację ECU, czyli uruchamiamy silnik ale bez ruszania pedału gazu.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #12
    marcinxc24
    Gość

    Domyślnie

    kolego a sprawdziles jak wyglada przepustnica? jesli brudna to wypadaloby ja wyczyscic a potem robic reset i adaptacje

    - - - Updated - - -

    90 sekund? chyba 60 po resecie wylaczamy zaplon czekamy 30 s potem wlaczamy zaplon znowu 30 s i zapalamy silnik

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Weman Zobacz post
    Bardziej chodziło mi sprawdzenie bez żadnych błędów na komputerze ... W piątek się tym zajmę.

    Udało mi się uporać z gaśnięciem ale do 2500-3000 obr/min widzi bieg jałowy.
    kolego mialem taka sama sytuacje, po zapaleniu silnika obroty ttzymaly mi sie 2500-3000 dopiero reset i samoadaptaja pomogl

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Weman
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    Alfa 156 2.0 TS
    Postów
    59

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcinxc24 Zobacz post
    kolego a sprawdziles jak wyglada przepustnica? jesli brudna to wypadaloby ja wyczyscic a potem robic reset i adaptacje
    Przepustnice czyściłem dlatego chciałem zrobić adaptacje.

    Spróbuje zrobić jeszcze raz, może pomoże można do zrobić FES-em ?

  4. #14
    marcinxc24
    Gość

    Domyślnie

    No ale jakim programem robiłeś reset? FES czy alfadiag?
    Ja mam FESa 3.5.0, pełna wersja oczywiście, ma dużo opcji i jest po polsku, można na nim coś zdziałać.
    Skołuj sobie ten programik i nim zrób reset i samoadaptacje, w FES jest to tak ze jeśli go odpalisz to najpierw odczytasz ewentualne błędy a potem je skasujesz, wybierasz pozycje pod klawiszem F7 i tam jest druga pozycja automatyczny reset i samoadaptacja silnika krokowego. Po tej operacji powinno śmigać
    Jesli nie to masz walnietego krokowca.

    - - - Updated - - -

    Dodam, że nigdy nie działałem na innym programie, mam FESa i jestem zadowolony.

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Weman
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    Alfa 156 2.0 TS
    Postów
    59

    Domyślnie

    Wykonałem FESem test silniczka krokowego 3 krotne niepowodzenie, można zobaczyć na filmiku, czy to oznacza że jest do wymiany ?




    Do tego obroty oscylują na poziomie 2000-1700 na biegu jałowym :
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	111*tytułu.jpg
Wyświetleń:	69
Rozmiar:	86.7 KB
ID:	96991
    Ostatnio edytowane przez Weman ; 27-05-2013 o 15:11

  6. #16
    marcinxc24
    Gość

    Domyślnie

    Po co wykonujesz test? zrobiłeś reset i samoadaptacje krokowca?
    Najpierw reset a potem testuj!
    W FES wchodzisz w zakładke REGULACJE, klikasz na drugą pozycje bo bedą tylko dwie i WYKONAJ, po wszystki bedzie pisać ze reset wykonany, nastepnie przejedz się te 10 km niech sie nauczy wolnych obrotów też a jesli to nie pomoże bedziemy myślec do dalej.

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Weman
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    Alfa 156 2.0 TS
    Postów
    59

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcinxc24 Zobacz post
    Po co wykonujesz test? zrobiłeś reset i samoadaptacje krokowca?
    Najpierw reset a potem testuj!
    W FES wchodzisz w zakładke REGULACJE, klikasz na drugą pozycje bo bedą tylko dwie i WYKONAJ, po wszystki bedzie pisać ze reset wykonany, nastepnie przejedz się te 10 km niech sie nauczy wolnych obrotów też a jesli to nie pomoże bedziemy myślec do dalej.
    Coś pomogło obroty trzymają na poziomie 1200-1100 to już jakiś postęp. Zastanawiam się czy nie skręcić jeszcze na śrubce przy przepustnicy żeby zmniejszyć trochę kąt otwarcia i zrobić ponownie reset.

  8. #18
    marcinxc24
    Gość

    Domyślnie

    No widzisz teraz sie zastanów się czy dobrze wykonałeś reset i samoadaptacje? Zastosowałeś sie do instrukcji, że po resecie wyłączyć zapłon na 30 sekund, a potem włączyć też na 30 sekund, i pojechać te 10 km lub zostawić auto zapalone tak na 10 miniut bez dotykania pedału gazu, włączanie swiateł czy radia. Nie wiem, która metoda lepsza, czy czekanie czy jechanie te 10 km, ja robiłem tak i tak, różnicy nie ma...
    Jeśli chodzi o śrube na przepustnicy to możesz spróbować skręcić ale zapamiętaj lub zaznacz jak była pierwotnie skręcona. Może być tak że jak skręcisz śrube to auto będzie gasło na luzie, krokowiec sam sobie reguluje wolne obroty jak wiesz. Pojeździj jeszcze troche, bo po resecie auto uczy się i dopasowuje do stylu jakzdy, raz daj mu w pizde, a raz łagodnie, mieszaj style jazdy, jak to nic nie da to skręć srubę a jeśli to nie pomoże zainteresuj się krokowcem lub przepływką.

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    423

    Domyślnie

    Śrubki nie powinno się ruszać nigdy!
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r

  10. #20
    marcinxc24
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kazek Zobacz post
    Śrubki nie powinno się ruszać nigdy!
    Moją srubą ktoś już kiedyś kręcił i nic sie nie dzieje jest tak odkręcona że przy maksymalnym zamknięciu klapki przepustnicy śrubka nie dotyka przepustnicy jakieś dwa mm oddalona, ta śrubka u mnie nie spełnia żadnej funkcji jest bo jest i wszystko śmiga, a u niego ktoś może już kręcił tą srubka bo miał za małe obroty, i gasł na luzie wieć skręcił śrubke żeby podnieść obroty, a teraz po adaptacji krokowiec nie może sie ustawić jak powinienen bo śrubka podkręcona.

    - - - Updated - - -

    Pewnie mieliście kiedyś malucha, pamiętacie jak srubką na gazniku ustawiało sie obroty? była jeszcze dysza powietrza nią też regulowało sie ilość powietrza, to były czasy, jak człowiek miał malucha i sie cieszył, zalało sie te 10 ltr i tłukło ehhh, fajnie powspominać gdzie jeszcze benzyna po 3 zł była
    Ostatnio edytowane przez marcinxc24 ; 28-05-2013 o 17:13

Podobne wątki

  1. Kasowanie adaptacji - AW55-50SN
    Utworzone przez PRE2ES w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-08-2013, 07:05
  2. Falowanko obrotów po adaptacji
    Utworzone przez ManiekMx3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-06-2012, 19:50
  3. wysokie obroty po adaptacji silnika krokowego
    Utworzone przez nerlo1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-12-2009, 23:43
  4. [146] Szarpie i gaśnie na zimnym, marchewa gaśnie dopiero po odpaleniu!
    Utworzone przez GrzesiuŻar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20-09-2009, 12:47
  5. [145] Gaśnie,a po godzinie odpala i znowu gaśnie.
    Utworzone przez jarek0301 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-08-2008, 22:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory