Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy 12345
Pokaż wyniki od 41 do 47 z 47

Temat: Błąd P0420

  1. #41
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    147 1.6 TS była dawno temu, jest Toyota Avensis
    Postów
    13

    Domyślnie

    Cytat Napisał mati_luk Zobacz post
    Odświeżę trochę temat błędu P0420. Sam męczyłem się z tym błędem praktycznie od momentu kupna auta. Pisałem w różnych wątkach na forum, szukałem rozwiązania, nawet wymieniłem jedną sondę (ostatnią), łącznik elastyczny wydechu, bo był postrzępiony trochę i nic. Jak kasowałem to prędzej czy później się zapalał, z reguły 100 km nie zrobiłem, czasami trochę ponad. Z racji tego, że nie wpływało to na prowadzenie, silnik i auto, jeździłem tak i się nie przejmowałem.
    Jakiś czas temu jednak poczytałem trochę o TS-ach, jakie obroty lubią, jakie nie, jak się powinno nimi jeździć, żeby służyły i nie sprawiały kłopotów. Po lekturze stwierdziłem że zamulam ten samochód i jeżdżę za bardzo "eko". Tzn. jeździłem tak mniej więcej do 3 tyś. (czasem przy wyprzedzaniu trochę przekroczyłem, tak do 4) i często nie redukowałem, tylko przyspieszałem (czasem też przy wyprzedzaniu) z niskich obrotów na wysokich biegach, co zbyt dobre dla silnika nie jest. Zmieniłem tryb jazdy, teraz staram się nie schodzić poniżej 2 tys. obrotów, dobieram bieg do prędkości (żeby miał "siłę"), no i znacznie częściej korzystam z wyższych obrotów (4-5 tyś. czasem trochę więcej).
    Zacząłem tak jeździć chyba od marca lub kwietnia, a przy okazji wiosennych porządków podczas majowego weekendu podpiąłem alfę pod kompa, żeby zobaczyć czy nie ma innych błędów i skasowałem P0420. I jak to wygląda na dzień dzisiejszy? Może jeszcze za wcześnie, żeby mówić o sukcesie, bo robię raczej małe przebiegi, ale od początku maja zrobiłem ok 450km i błąd się do dnia dzisiejszego nie zapalił

    Pytanie do was koledzy, jak myślicie? Czy tak jak w moim przypadku, przyczyną błędu P0420 może być zbyt zamulasty tryb jazdy, a nie np. jakieś uszkodzenie mechaniczne katalizatora lub innego podzespołu? Zakładając, że znalazłem przyczynę

    Czy ktoś miał podobnie?
    Na 99,9% nie znalazłeś przyczyny zapalania się tego błędu, po prostu kontrolka jeszcze się nie zapaliła. U mnie P0420 zapala się co czasami co 300 a czasami co 1000 km, nie ma reguły. Zapewne jedyna możliwość pozbycia się kontrolki to wymiana katalizatora, ewentualnie elektroniczne oszukanie sondy za katem.

  2. #42
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati_luk
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 2.0 TS, manual, 3d, 2002 r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    A już się łudziłem, bo wcześniej to max 150km i się zapalał albo wcześniej, a tu 500 już zrobione i cisza. No nic, jak się zapali to dam znać po ilu km tym razem.

  3. #43
    Użytkownik Rowerzysta Avatar wegorz
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    lubuskie
    Auto
    Giulietta 1.4 MultiAir była 147 2.0 TS
    Postów
    64

    Domyślnie

    Cytat Napisał zieluch111 Zobacz post
    ja jeżdżę bez katalizatora żadnego a były 3 kontrolka się nie świeci odziwo a już z pół roku tak jeżdżę
    początkowo się zapalała ale to zapewne z racji nieszczelnego wydechu
    3 katalizatory?!

    Cytat Napisał mati_luk Zobacz post
    A już się łudziłem, bo wcześniej to max 150km i się zapalał albo wcześniej, a tu 500 już zrobione i cisza. No nic, jak się zapali to dam znać po ilu km tym razem.
    Jak się sytuacja rozwinęła?

  4. #44
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati_luk
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 2.0 TS, manual, 3d, 2002 r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    Cytat Napisał wegorz Zobacz post
    Jak się sytuacja rozwinęła?
    Na razie błąd nie powrócił zrobione coś ok 600km i ciągle nic.

  5. #45
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati_luk
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 2.0 TS, manual, 3d, 2002 r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    Kolego karpiozo miałeś rację, niecałe 650km i błąd się znów pojawił.

    A czy ktoś z was praktykował podkładki dystansowe przy ostatniej sondzie? Czytałem o takim rozwiązaniu tego błędu.

  6. #46
    Użytkownik Rowerzysta Avatar wegorz
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    lubuskie
    Auto
    Giulietta 1.4 MultiAir była 147 2.0 TS
    Postów
    64

    Domyślnie

    Cytat Napisał mati_luk Zobacz post
    A czy ktoś z was praktykował podkładki dystansowe przy ostatniej sondzie? Czytałem o takim rozwiązaniu tego błędu.
    Hmm. Również bym się chciał dowiedzieć jak sprawdza się takie coś w praktyce, czy może lepiej dać sobie z tym spokój?

  7. #47
    Użytkownik Świeżak Avatar MarcinPioneer
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Sokołów Podlaski
    Auto
    GIULIETTA 1.4 MA, 147 1.6TS 105KM, BMW E34 525i 24V
    Postów
    196

Podobne wątki

  1. Błąd P0420 - katazlizator
    Utworzone przez Karol147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 24-04-2017, 18:34
  2. Błąd P0420-katalizator-ZNOWU!
    Utworzone przez Karol147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-01-2016, 12:08
  3. Błąd p0420
    Utworzone przez cobryn w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-06-2015, 16:12
  4. Błąd P0420
    Utworzone przez AER147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-05-2013, 23:20
  5. Błąd P0420
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-05-2011, 16:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory